logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

24-03-2015

Current playlist

Een nieuw verstreken week - een week waarin ik knalde voor de allerlaatste toetsweek, het vierde in Rodenburg met Sanne, op zondag voor de tv gekluisterd voor de reünie van Boer zoekt Vrouw en de finale van Divorce, en daarna weer fresh and fruity beginnen op school. Vrij weinig tijd gehad om te denken aan mijn blog dus, maar voor vandaag leek het me wel leuk om een aantal nummers te delen die ik op het moment veel luister en welke nummers hoog in mijn Spotify/iTube playlists staan. Ik heb altijd fases waarin ik nummers echt helemaal te gek vind en dat nummer steeds opnieuw kan horen, maar zodra ik een nieuw nummer heb gevonden wordt het 'oude' verwisseld (die ik dan vervolgens niet zo veel meer luister). Benieuwd naar mijn favo muziek op het moment? Lees dan snel verder!

Van dit nummer kreeg ik serieus kippenvel toen ik 'm voor het eerst hoorde. Zo'n lekker nummer, krijg meteen zin om weer een avondje te gaan stappen! Het nummer is ruim 2 weken uit nu en kan er vanaf de releasedatum tot aan nu echt blij van worden gewoon. Sowieso vind ik FeestDJRuud en Jebroer leuke artiesten, hoewel sommigen hun nummers waarschijnlijk te "hard" vinden. Jebroer, LNY TNZ, Ruthless, FeestDJRuud, Yellow Claw.. Sommige vind ik zelf ook too much, maar dit zijn eigenlijk de enige Nederlandse rappers die vaak voorkomen in mijn lijstjes waarvan ik veel nummers luister, naast Ronnie Flex en Mr. Polska, die horen er ook nog bij.

De trouwe volgers weten natuurlijk dat ik een aantal jaar geleden echt diehard belieber was en dat echt van de daken afschreeuwde. Inmiddels lach ik mezelf keihard uit toen ik in die fase zat, inmiddels ben ik er al ruim een jaar overheen is de "bieberfever" gedaald tot level 0. Ik snap ook niet waarom ik mezelf al die tijd echt obsessief bezig hield met the biebz. Anyways, ik kwam dit nummer ineens tegen en het viel me op dat er eindelijk geen "gejank" in voorkomt, wat hij in al zijn laatste nummers wel doet en wat ik echt niet meer kan uitstaan. Maar echt, dit nummer krijgt thumbs up!

Ik werd meteen verliefd toen ik deze voor het eerst hoorde. Ik weet niet precies welke genre dit is, maar het neigt een beetje naar (deep) house denk ik. Al zou ik dat in eerste instantie niet zeggen, het heeft ergens namelijk ook wel iets met techno en dance. Je kan het misschien nog beter vergelijken met (onbekende) muzikanten die auteursrechtvrije liedjes veel op YouTube publiceren.

De laatste tijd is Kygo met zijn remix enorm populair geworden. Zijn mixes zijn heel herkenbaar voor iedereen door de beats en geluiden/instrumenten die hij verwerkt, ik herken het in ieder geval altijd. Volgens mij is Stole The Show een van zijn nieuwste singles.

Ligt het aan mij of hoor ik steeds minder van Martin Garrix? Million Voices is dan pas nog wel uitgekomen (die trouwens ook heel leuk is), maar voorheen kwamen er altijd wel meer nummers uit of voorbij. Don't Look Down met Usher vind ik zo leuk! Ik heb 'm ook nog niet veel op de radio gehoord trouwens.

Natuurlijk heb ik nog veel meer nummers die ik beluister, dit is een kleine greep uit mijn favorieten. Zoals ik al zei in het begin van dit artikel verandert mijn playlist onderhand elke dag, wanneer er een leuker nummer voorbij komt kan ik er vaak geen genoeg van krijgen. Ik luister van alles, al schommelt mijn stijl tussen dance, house, techno, hardstyle en trance in, afhankelijk in welke stemming ik ben natuurlijk. Hardstyle vind ik tijdens het uitgaan bijvoorbeeld af en toe leuk, maar luister ik thuis minder vaak. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete nummers op het moment en ik zou het leuk vinden als jullie er een aantal achterlaten!

Ben je nou benieuwd naar de rest van mijn (veel)geluisterde nummers? Klik dan op deze link, in Spotify > 'Bibliotheek' kun je nummers vinden die ik dagelijks veel luister. In de lijst 'WEEKEND' heb ik van alles geplaatst wat betreft nummers die ik aanzet als het weekend is (uiteraard, waarom anders de naam?) of wanneer ik me klaarmaak voor een feestje/avondje stappen. Maar het verschilt elke dag in welke stemming ik ben, doordeweeks kan ik ook prima luisteren naar een nummer van Yellow Claw bijvoorbeeld. ;-)

Van welke nummers krijg jij geen genoeg?

6 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ah super leuk dit artikel, dankjewel voor de leuke nummers! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken ze niet, dus nou kan ik misschien weer wat nieuwe liedjes aan mijn playlist toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zitten een aantal leuke nummers tussen, thanks for sharing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaa, ik vind de eerste en de laatste ook echt helemaal geweldig! Die hoor ik juist ontzettend veel op de radio, voor tijdens het "kwart voor zeven, raven" op SLAM!FM. Heerlijk hardstyle nummertje van FeestDJRuud. Van Martin Garrix hoor ik alleen maar zijn muziek en nu wil ik super graag zijn LP hebben als ie uitkomt, haha. Superleuke playlist!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel! Ik kende alle liedjes niet, ik ben heel benieuwd dus ik ga ze eventjes luisteren. :))

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van Martin Garrix en Usher kende ik nog niet, heel leuk nummer! Ga ik gelijk downloaden op mijn iTunes. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen