logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

03-02-2015

My life as Sharon #22

Goodmorning! Sorry voor het belabberde bloggen deze week, maar iedere keer schoof ik MLAS voor me uit. Ik kon geen tijd vinden om even een momentje te bloggen (hoe dan?). Ondanks dat ik altijd niet zo'n groot fan ben van de maanden januari en februari, heb ik toch hele leuke dingen gedaan afgelopen maand. Zo zag ik Esmee weer, moest ik o.a. leren voor de toetsweek, ging ik een avondje stappen in Rodenburg, had ik intakegesprekken voor mijn opleiding, keek ik alwéér Dear John (en ja ik moest alwéér huilen), ging ik naar de kapper en naar Gooische Vrouwen. Een goed gevulde maand dus. Benieuwd naar de foto's die ik in januari heb gemaakt voor mijn persoonlijke, maandelijkse artikel? Lees dan verder!

Met mijn ouders en broertje gingen we een dagje naar Scheveningen. Even lekker uitwaaien op het strand! Het was heerlijk weer, het zonnetje scheen en er stond geen overdreven harde wind. Joy heeft ook nog in het zand kunnen ravotten en daarna hebben we een strandtentje opgezocht. Lekker opwarmen met een warme chocolademelk! Op de terugweg zijn we over Wassenaar teruggereden en probeerden we zo dicht mogelijk bij het huis van de koning en koningin te komen, maar dat staat zover in het bos dat je niks ziet - is eigenlijk ook wel een beetje te verwachten.

Ik had nog een paar dragen vrij op mijn werk dus ik ging thuis weer even lekker aan de slag met mijn kapperskop. Ik maakte de 'Elsa braid' (achteraf is dit volgens mij weer een andere vlecht, maar om misverstanden helemaal te voorkomen noem ik het ook maar de 'dutch side braid').

De dag erna moest ik wel weer werken en maakte ik 's ochtends de vlecht bij mezelf. Met heel veel haarlak en schuifspeldjes bleef de vlecht wonderbaarlijk genoeg de hele dag prima zitten. Emily kwam in de avond samen met haar broertje Thijs en haar ouders weer op visite, toen heb ik de onderkant van de vlecht nog even opnieuw gedaan.

Ik was donderdag een keer vrij (yay me!) omdat mijn Franse les uitviel, dus gingen Esmee en ik weer even op date. We hebben nog terug zitten tellen hoe lang het geleden was dat we elkaar voor het laatst hadden gezien, en volgens mij was dit met mijn feestje in augustus. Te lang geleden dus!!!! Het is bijna schandalig.

We zijn samen de stad ingegaan en hebben heerlijk gelunched. Ik nam een Italiaanse bol met van alles en nog wat erop. En mijn god, wat was dit lekker <3 Craving!!!!

Nog voor mama's verjaardag, die begin januari 40 werd, had papa nog een avondje bios geregeld. We gingen naar Gooische Vrouwen 2, aangezien we deze alle drie nog heel graag wilde zien. Wat was 'ie leuk! Heel veel gelachen en hoop stiekem dat er nog zo'n goed en leuk vervolg komt, want het blijven heerlijke films.

We moesten er toch echt weer aan geloven: de toetsweek. Vorige toetsweek kwam Vita naar mij toe met chocola en andere lekkernijen, dus dit keer was het mijn beurt. Ik hopte even langs de Albert Heijn voordat ik naar Vita's huis ging na mijn toets en kocht daar Vita's faves: butterscotch chocola en biggetjessnoep. Samen hebben we maw geleerd, is altijd wel erg fijn.

Midden in de toetsweek had ik mijn eerste intakegesprek. Het stelde niet veel voor hoor, ik dacht dat ze vragen gingen stellen of iets, maar er was een grote groep die moest komen en waarbij ze nog wat vertelden over de opleiding, de prijzen, hoe lang het duurt etc. Informatie die ik eigenlijk al wist. Het was eigenlijk dus niet echt nuttig om daar bij te zijn, behalve dan dat ik een afspraak moest maken voor een individueel gesprek waar ik een paar weken later voor werd uitgenodigd. De zon scheen en het was heerlijk weer, had zin in koffie en aangezien de trein en bus niet met elkaar aansloten had ik genoeg tijd over.

Laatste toetsweek dagje! Wat was ik blij dat het er eindelijk opzat. Ik was na die week ook helemaal gesloopt, maar ik heb mezelf erdoorheen gesleept. Ik heb inmiddels alle cijfers teruggekregen en ben tevreden. 1 onvoldoende gehaald helaas (voor maw ook nog!), maar dat heb je soms wel eens. Ik had na mijn toets een gesprekje op mijn werk en mijn bazin vroeg of ik de dag erna een dagje vrij wilde. Maar natuurlijk!

En dat kwam heel goed uit! 's Middags was ik met mama nog even naar de stad geweest en heb ik daar goedkope hakken gekocht bij de van Haren. 's Avonds had ik namelijk een etentje van mijn nicht, dus leek het me wel leuk om deze aan te doen. Ze was pas jarig geweest en vierde dit met familie. Ik vond het eten oké, maar heb niet geweldig gegeten. Na het etentje werd ik door mijn ouders afgezet bij Sanne, want we gingen weer lekker stappen!

We gingen naar Crashed, een feest van Matsoe Matsoe. We wisten al maanden van tevoren dat we hier heen wilden, dus ik heb er lang naar uitgekeken. Het feest begon pas om half 11 en eindigde om 5 uur, maar mijn pappie was zo lief om ons middernacht op te halen. Ik heb echt een superleuke avond gehad en heb de volgende ochtend tot in de middag uitgeslapen.

In diezelfde week heb ik maar weinig foto's gemaakt, omdat ik gewoon weer op school was, al was er wel een hoogtepuntje. Ik had mijn tweede, dit keer individuele intakegesprek op mijn opleiding. En ik ben aangenomen! Superblij! Vrijdag werd er bij ons op school een nieuwe koffie en thee automaat geplaatst dus dat moesten Sanne, Vita en ik even uittesten natuurlijk.

Zondag kwam ik mijn bed uitgerold en wilden papa en mama naar de IKEA om voor een nieuwe bank te kijken. Ik riep thuis al heel lang dat ik eigenlijk wel weer naar de IKEA wilde gaan, dus ik ging uiteraard mee. Die in Utrecht is pas net klaar met de verbouwing, hij is echt mooi geworden! Ik heb er zelf niet veel gekocht, behalve een transparante onderlegger voor op mijn bureau en 2 pakjes met witte kledinghangers, want daar wilde ik er nog een paar van bij hebben.

Wie in de IKEA is, moet de gehaktballetjes eten. Ik zeurde hier al om bij het ontbijt die ochtend en toen waren ze ook nog eens in de aanbieding. Perfecte timing dus. Ik vind dit dus zo lekker he, hier kan je me op zich wel wakker voor maken (wel met saus anders smaakt het niet).

Nadat we weer thuis waren en nog vol zaten van de Zweedse balletjes, ging ik mijn kamer maar eens grondig schoonmaken en opruimen. Ik ben echt trots op mezelf! Normaal plan ik elke zondag in als 'schoonmaak dag', maar soms komt het er niet van of moet je iets anders doen. Nadat ik mijn hele kamer in een sopje had gezet en had gestofzuigd, heb ik mijn kast ook grondig onder handen genomen. Eerst de kledinghangers een plek gegeven en daarna mijn plankenkast. Hoelang het zo netjes blijft is de vraag (ik denk een week, mij kennende), maar voor nu voelt het echt heerlijk als alles zo netjes ligt.
Wat hebben jullie in januari allemaal gedaan?

9 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. De vlecht die je had gemaakt was echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Zouden jullie het eventueel leuk vinden om een tutorial hiervan te zien? Kan altijd als daar behoefte aan is.

      Verwijderen
  2. Wat heb je het lekker gezellig gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's!
    Je vlecht in je haar is erg mooi :o
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's heb je gemaakt! Van al dat eten krijg ik wel een beetje trek hoor haha. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's! Mijn toetsweek zit er gelukkig ook op. Ik moet binnen kort ook echt mijn kledingkast opruimen, alles netjes leggen. Leuk zeg dat feest van Matsoe Matsoe, tot 5 uur is wel echt lang. Ik zag die zondag om 15:00 ofzo een snapchat voorbij komen van goedemorgen haha, toen was ik al aan het werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Bo! Haha ja klopt, ik was echt helemaal gesloopt. Mijn vader hadden we iets voor 4'en opgebeld dus zijn niet tot het volle eind gebleven, we hadden het wel gezien toen. Ik ben die zondag trouwens nog wel (in joggingsbroek) naar mijn oma gedaan, maar voor de rest heb ik niks uitgevreten. Lekker bijkomen! :)

      Verwijderen