logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

30-01-2015

Kylie Jenner look | FOTD

Ik had eens zin in een compleet matte look en zag de avond ervoor een mooie tutorial van de makeup look van Kylie. Nu zijn zulke video's/looks naar mijn mening echt al véél te vaak gedaan, maar laten we wel wezen, de looks van de Jenner-fam (en de Kardashians natuurlijk ook, waar hebben we anders het hardcore shapen van?!) vind ik altijd fantastisch. Ondanks dat ontstaan er wel altijd discussies en staan ze vaak in de media over jawel.. hun makeup! De discussie over o.a. haar 'volle' lippen die volgens Kylie zelf all natural zijn, is nog steeds niet verwaaid en haar lippen lijken nog steeds als kool te groeien. Zelf betwijfel ik ook of daar geen inie-minie (kuch) beetje botox in is gegaan, maar met make-up kan je ook veel op gebied van dingen faken, camoufleren en retoucheren. Toch vind ik het maar gek om te geloven dat Kylie bijna precies één jaar ouder is dan mij en er uit ziet als iemand van ergens in de 20. Ergens ook wel een beetje zonde toch, vinden jullie ook niet?



Ik maakte voor de 'Kylie' look gebruik van maar liefst 3 oogschaduw paletten, Au Natural van Sleek, In The Nude van W7 en MUA's Undressed. Ik ga niet heel diep in op de kleuren die ik heb gebruikt uit de paletten, zo kun je met behulp van tinten die je zelf in je stash hebt deze look maken. Eerst bracht ik een matte, lichte highlighter aan onder de wenkbrauw en ging ik vervolgens met een matte bruine tint in de arcadeboog, met een fluffy blendingkwast. Dit om de basis te leggen voor de kleuren die ik daarna zou gaan aanbrengen. In de buitenste ooghoek bracht ik met dezelfde kwast een donkerdere, matte bruine kleur aan gemengd met een bordeauxrode, shimmer-oogschaduw. Even alles héél goed blenden, nog meer highlighter aanbrengen, de arcadeboog-kleur onder de onderste wimpers aanbrengen en nog een matte grijs/gelige kleur aanbrengen op het ooglid.

Met een zwarte oogschaduw zette ik met een schuin afgesneden kwast een subtiel lijntje, waarna ik met normale eyeliner alleen aan de buitenkant een wing zette. Heel veel lagen mascara en eventueel nepwimpers, dat maakt de look in z'n geheel helemaal af. (heb ik geskipt aangezien ik nog naar school moest, haha)

Wat ik verder draag:

  • RITUALS Mineral Foundation
  • Essence 16H concealer & Catrice camouflage cream
  • P2 Bronzer
  • Benefit Coralista blush
  • Essence All About Matt Compact Powder
  • Catrice wenkbrauwkit,  Essence Lash & Brow Gel
  • Essence Eyeliner Pen
  • MAC Fan Fare lipstick
Het is donderdagavond wanneer ik deze post schrijf. En nu ga ik snel naar beneden, ik ga Dear John kijken! Mijn geliefde film kwam gisteravond op tv maar dat werd een beetje laat, dus heb ik 'm opgenomen onder het mom "dan kan ik m'n bae Channing ín HD op groot beeld bekijken" (lees; wegzwijmelen). Toch ben ik gisteravond ook nog maar op m'n laptop begonnen met kijken, maar kwam tot de helft omdat ik maar ging slapen. Hoeveelste keer dit wordt weet ik al niet meer, ik ben de tel kwijtgeraakt. Laten we zeggen dat ik zo onderhand het hele script uit m'n hoofd ken (zonder grappen!). Dus als er ooit een musical van gemaakt wordt... Ik meld me aan voor de hoofdrol! ;-)

5 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Je ziet er prachtig uit! Vooral je ooglook vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, supermooie look! Ik vind de Kylie Jenner looks altijd heel mooi, vooral de lipstick look vind ik prachtig! Ik vind je ooglook trouwens erg gaaf gemaakt, staat je supermooi. De palettes zijn mooi zeg, het Sleek palette zou ik graag aan mijn stash willen toevoegen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen