logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

28-01-2015

AANGENOMEN!!!

IT'S OFFICIAL jongens - mijn keuze is gemaakt! In augustus start ik weer als een nieuwe "brugger" op het ROC Beauty College en is Nederland over een paar jaar weer een kapster rijker! (tenminste, dat hoop ik dan) Gisteren had ik mijn persoonlijke intake gesprek en ondanks dat mijn DDD (digitale doorstroomdossier) nog niet binnen was gekomen hebben ze me toch geplaatst. Ik ben oprecht trots op mezelf, ik heb het gewoon geflikt!!! Oyessssss! In juni zal ik kennis moeten maken met mijn klas, maar voor nu is het enige doel om nog eventjes te genieten van mijn laatste maandjes met mijn lieve vriendinnetjes op school, mezelf voorbereiden op het bijna elke dag reizen met NS en dat daar hoogstwaarschijnlijk heel veel chagrijnige momenten van zullen komen, én mijn diploma in de wacht slepen natuurlijk; je zou het bijna vergeten. Misschien zijn er wat vragen over welke opleiding ik nou precies ga volgen, dus het leek me wel leuk en handig om dit in deze blogpost uit te leggen.

Zoals ik al zei ga ik dus mijn studie doen op het ROC Beauty College in Utrecht (Overvecht). Menige van jullie weten inmiddels dat ik kapster wil worden, dit roep ik namelijk al een aantal jaar, en gisteren was het verlossende antwoord of ik aangenomen werd op de school waar ik heen wilde. Ik was in het begin heel zenuwachtig, maar uiteindelijk viel het gesprek best mee. Ik had een goede motivatiebrief geschreven, dus de vragen kwamen een beetje overeen met de dingen die ik daarin had vermeld. Anyways, ik heb me ingeschreven voor de opleiding Salon Manager, wat inhoudt dat je (o.a.) ondernemingsschap krijgt en hiermee een eigen salon kan beginnen. In de toekomst zie ik mezelf dat ook doen, dus vandaar. Met de opleiding die ik ga doen stroom je uit op niveau 4, het hoogste niveau op het MBO. Niet dat die niveaus wat zeggen voor je knipkunsten etc, maar het is uiteraard mooi meegenomen voor later. Zo heb ik ook nog profijt van mijn Havo. Deze opleiding was er alleen in BOL - dat wil zeggen dat je 4 dagen naar school gaat en 1 dag stage loopt in een salon.

Ik ben zo blij jongens, ik hoef gewoon niet meer te kijken naar wat ik wil en heb er nu al ontzettend veel zin in. Mocht je nou nog vragen hebben over mijn opleiding of misschien iets anders wat je graag wil weten, stel ze gerust in de comments of mail me via lovelyphotography@live.nl! Ik beantwoord ze graag voor jullie. Ik hoop (als dat van toepassing is) dat jullie inmiddels ook al een keuze hebben gemaakt en misschien al zijn aangenomen. Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor na de examens! (ik ben gewoon hartstikke nieuwsgierig)

Wat voor opleiding doen jullie/gaan jullie doen?

15 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Aaah gefeliciteerd Sharon, super tof! En het lijkt me ook wel een fijn gevoel geven dat je nu al weet dat je bent aangenomen dus dat je daar niet meer over hoeft te stressen :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nee inderdaad, is die keuze alvast zeker en hoef je daar helemaal niet meer naar om te kijken!

      Verwijderen
  2. Wat gaaf dat je bent aangenomen, echt super goed van je! Mag je inderdaad heel trots op zijn en het is fijn om het gevoel van zoeken naar de perfecte opleiding niet meer te hebben. Ik ben benieuwd naar je nieuwe schoolavonturen! Ik kan me goed herinneren dat ik ook onwijs blij was dat ik was aangenomen op mijn eerste opleiding DTP, haha.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief, dankjewel! En die zul je vast horen hier op LP, dat kan niet missen denk ik ;-)

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk! Gefeliciteerd en heel veel succes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh leuk zeg, gefeliciteerd!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah super tof, gefeliciteeerd! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Sharon! Echt heel erg leuk, de opleiding klinkt heel tof. Maar jij zit toch nu op havo? Is het dan niet zonde om MBO te gaan doen? Ik bedoel, je kunt naar HBO toch? Maar dat maakt verders ook niks uit, als je dit echt wilt moet je dit ook zeker gaan doen. Het lijkt me hartstikke leuk! Ik mag in september een vol jaar stage gaan lopen. Het jaar daarop ga ik naar het HBO, gaat snel alllemaal.. Gefeliciteerd Sharon! Ik ben super blij voor je! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, wat onwijs gaaf Sharon, gefeliciteerd! Inderdaad heel fijn dat je nu niet meer hoeft te zoeken naar opleidingen, dan valt er denk ik een hele grote last van je schouders af. Nog heel veel plezier de laatste maanden op je school, maak er wat leuks van!

    BeantwoordenVerwijderen