logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

26-02-2015

Lovely Photography 2 jaar!

Vandaag is Lovely Photography alweer twee jaartjes oud geworden, waar gaat de tijd! Natuurlijk moet hier nog eventjes aandacht aan besteed worden, want het is niet niks. Dit jaar geen feesthoedjes of een uitgebreid artikel zoals ik vorig jaar deed: want er is namelijk een boel veranderd. Inclusief het doen en denken van mezelf, qua interesses, maar ook veel veranderd wat betreft mijn blog zelf. Maar wat er ook gebeurt: we kunnen de verjaardag natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan! Naast de slagroomtaart van mijn broertjes verjaardag vandaag (happy bday Rob!) zet ik er ook maar 2 extra kaarsjes op voor LP. Ik heb ook wat getallen op een rijtje gezet, leuk om te vergelijken met die van vorig jaar!


Ik moet eerlijk toegeven dat ik anders denk dan ik eerst deed. Ik kan moeilijk nog met ontzettend veel enthousiasme een artikel schrijven over hoe leuk ik het bloggen vind. Mijn interesses zijn veranderd en ben nog perfectionistischer geworden. Ik ben waarschijnlijk té kritisch, weet voor mezelf niet meer wat voor mij een artikel met kwaliteit is (behalve als ik tevreden ben over de foto's) en daarnaast werken de apparaten waarmee ik werk vaak niet met me mee. Mijn pas net gekochte laptop blijft af en toe uitvallen waardoor video's editen vermoeiend zijn en lang duren. Tevens tijdens het schrijven van een blogpost of het bewerken van foto's. Maar daarnaast komen artikelen niet meer in me op zoals dat eerst altijd zo gemakkelijk was. Ik zat bomvol inspiratie en het lijkt de laatste maanden wel alsof mijn hoofd niet meer wil nadenken. Tegenwoordig geef ik ook vrij weinig meer om andere blogs, mijn Bloglovin' is al maanden ongeopend gebleven, alleen de blogs die ik vaak lees bezoek ik nog.

Maar ondanks kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen. Ik krijg er ontzettend leuke reacties op van anderen, het heeft ook veel leuke kanten die ik ook voor geen goud zou willen missen. Maar toch ben ik de liefde voor het bloggen voor een deel ergens op mijn pad verloren en ik weet niet hoe ik het zo sterk terugkrijg. Een aantal dagen niet bloggen werkt voor mij niet (want ook nu voel ik geen voldoening..) Waarom blog je überhaupt dan nog, zullen jullie je afvragen. Ik denk dat jullie het alleen snappen als je in zo'n soortgelijke situatie zou zitten. Ik wil het niet opgeven omdat het zo'n groot deel van mijn leven beheerst dat ik niet weet wat ik er zonder mee zou moeten. Dat is toch raar?!

Ik wilde met deze post helemaal niet negatief eindigen en dat was eigenlijk ook de hele opzet niet, want we zijn immers vandaag in de feeststemming - de verjaardag van mijn blog mag gevierd worden! :) Maar ik wilde toch eerlijk met jullie zijn. Het voelt niet zo zoals een jaar geleden waarin ik enorm vrolijk en vol enthousiasme een verhaal tikte waar ik niet eens bij na hoefde te denken over het eenjarige bestaan van LP. Maar zoals ik al zei, bloggen heeft ook zo z'n leuke kanten en die wil ik heel graag delen! Ondanks de dipjes die ik zelf heb blijft mijn blog groeien, ondanks dat ik zelf niet het gevoel heb dat ik het verdien of dat de kwaliteit zo goed is als mensen vinden. Misschien ligt daar het probleem wel, niet wetende waarom mensen je volgen?

Maar goed, ik dwaal weer af. En nu echt over naar de positieve punten! Het leek me leuk om de "feitjes" van vorig jaar er weer eens bij te halen, zoals het aantal Bloglovin' volgers of aantal comments en meest gezochte zoekwoorden.

♥ Er zijn tot nu toe 4176 reacties geplaatst, vorig blog jaar sloot ik dit af met 2208 ♥ 2014 telde een jaar met maar liefst 42.202 unieke bezoeken!!!!! ♥ Na de eerste verjaardag telde Lovely Photography meer dan 350 Bloglovin' volgers.. Inmiddels zitten we al op 733! ♥ In totaal is mijn site 197.591 keer bekeken ♥ De meest gebruikte zoekwoorden die in de Google zoekbalk zijn ingetypt (en die leiden tot mijn blog) zijn skin repair oil, koffer action, wat heb jij gekocht huishiudsbeurs (huishoudbeurs is inderdaad verkeerd gespeld, haha!) ♥ De meesten komen via Bloglovin' op mijn blog terecht, of gewoon via het vertrouwde Google ♥ Chrome is nog steeds het meest bezochte surfer, gevolgd door Safari en mobiele servers 

Natuurlijk ben ik wel trots op het geen wat ik tot nu toe bereikt heb. Ik heb mijn camera uitgebreid met een nieuwe lens en behaalde mede dankzij mijn blog de 1000 abonnees op mijn YouTube kanaal (waar trouwens een nieuwe video voor onderweg is zodra m'n laptop is gefixt) en heb ik de mogelijkheid gekregen om hele leuke samenwerkingen te doen met verschillende bedrijven en merken. Ik wil jullie nogmaals ontzettend bedanken voor al jullie lieve berichtjes, reacties, trouwe volgers die, ondanks dat ik nu niet meer volgens een vast schema blog, toch elke dag mijn blog bezoeken, en natuurlijk iedereen die de moeite neemt om mijn artikelen te lezen. Hier doe je het uiteindelijk voor en dankzij jullie zou ik niet staan op de positie waar ik nu ben. Dankjewel en op naar een hopelijk 3e blogjaar! <3

8 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wat een eerlijk artikel, jammer dat het bloggen niet meer is wat het geweest is maar desondanks toch van harte met het tweejarig bestaan van je blog! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond wel dat het nodig was om er niet omheen te draaien, want het is zoals het is. Ik kan moeilijk heel vrolijk een verhaal typen wat eigenlijk niet het geval is. Maar dankjewel Denise! :)

      Verwijderen
  2. Dit jaar helaas geen kaartje en marsepein-cakejes, maar wel een virtuele verjaardagskus van je BEA-4evah. Fijne blogverjaardag Shon en geef Robin een dikke pakkerd van me.
    Liefs,

    je Viet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Shar met je 2-jarige blog verjaardag! Jammer dat je wat minder inspiratie hebt dan eerst, maar dat komt wel goed. Als het straks lente wordt krijg je zeker weer inspiratie om te gaan schrijven en te fotograferen, want ja lente is heerlijk. Je moet zeker niet stoppen want je blog is echt super leuk om te lezen :) Wat tof dat je al zoveel bloglovin ' volgers hebt. Die verdien je ook zeker. Ik blog zelf ook niet op een vast schema, ik probeer als het lukt om de dag wat online te zetten. En dat lukt nu ook zeker omdat ik nog steeds niet klaar ben met mijn Amerika fotografie, haha! Op naar de 3e verjaardag van LP! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Happy bloganniversary! ❤ Jammer dat je geen/weinig inspiratie meer hebt zoals eerst maar bloggen moet ook geen verplichting zijn! Gewoon bloggen wanneer jij zin hebt/tevreden bent met de foto's e.d. Mocht je hier nog eens mee vastzitten qua inspiratie, talk to meh! Ik kan je vast een paar ideeën geven, you know that. De Bloglovin' volgers verdien je echt en ik hoop dat je nog lang blijft bloggen. Ik vind je blog heel leuk om te lezen omdat ie een beetje een Noorse stijl heeft, I like that!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen