logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

25-02-2015

(Budget!) review: ELF makeup

Makeup dat budget is en kwaliteit bevat, dat kom je niet heel vaak tegen. Bekend met het merk Eyes Lips Face was ik al en ik neem aan dat de meesten van jullie er ongetwijfeld ooit iets over hebben gehoord. Ik in ieder geval wel, want ik hoorde er altijd veel positieve verhalen over. ELF is een website dat goedkope make-up verkoopt. Na even gezocht te hebben op internet kwam ik ontzettend veel producten tegen die vergelijkbaar zijn met duurdere high-end merken, zoals NARS, MAC etc. Heel veel geschikte dupes dus! Van ELF mocht ik 1 product uitkiezen uit de studio en minerale lijn en 3 uit de essential lijn, waar (bijna) alle producten €1 euro kosten. Na een hele lange tijd ben ik vandaag weer terug met een beauty review - eens een keer wat anders!



ELF Makeup Mist & Set - €4,00

Voor de een is make-up mist een must, voor de ander onzin. Ik zit er een beetje tussenin denk ik. Ik gebruik mijn MAC Fix+ (als ik 'm gebruik) met liefde, maar vergeet hem altijd te gebruiken tijdens mijn dagelijkse routine. Geeft ook wel aan dat het een product is wat niet veel waarde voor me heeft, anders vergeet ik zoiets niet snel. Daarnaast is de Fix+ prijzig, ruim €17, voor mij net iets te veel als ik er weinig aandacht aan besteed. 

Dat kon anders, dacht ik! Niet alleen ik, maar ook ELF. Zij kwamen met een soortgelijk product en is volgens velen een dupe voor de MAC Fix+ - dat las ik in ieder geval op internet. Ik had dus hoge verwachtingen en maakte me meer dan nieuwsgierig om het product uit te proberen, aangezien ik de versie van MAC zelf ook heb (die overigens bijna op is). Zou dit een goede, goedkoper vervanger zijn?

De producten uit de studio lijn hebben echt een prachtige verpakking, ze geven echt een luxueuze uitstraling. De Makeup mist & set dient ervoor om je make-up na het aanbrengen te fixeren, zodat deze de hele dag perfect op het gezicht blijft zitten. Nu ben ik daar met elk product een beetje sceptisch over, aangezien make-up bij mij in ieder geval nooit perfect blijft zitten, met elk product dan ook. Aan het eind van de dag zit het toch minder mooi dan wanneer het 's ochtends vers is aangebracht. Ook geven de meesten setting sprays een natuurlijke uitstraling aan je look, ze halen vaak het cakey effect van bijvoorbeeld foundations/poeders weg. Het product bevat allerlei verzorgende en verfrissende ingrediënten, zoals o.a. groene thee, verschillende soorten vitaminen en komkommer extract. Dat laatste zit ook verwerkt in de MAC Fix+. Komkommerextract zorgt er bijvoorbeeld voor de huid te kalmeren en te herstellen, daarnaast werkt het ook erg verkoelend. De flacon bevat 60ml. 

De mist vind ik een prima vervanger voor haar duurdere zusje. Hij doet eigenlijk hetzelfde, alleen ruikt 'ie anders. Ik heb veel gehoord dat mensen het product vonden stinken, dit vind ik eigenlijk wel meevallen. Hij ruikt een beetje naar babydoekjes. Het kan lekkerder, maar het is niet vies. Hij is iets plakkeriger op de huid, maar eigenlijk merk je hier in theorie vrij weinig van. Het verfrist de huid en haalt het eventuele cakey effect weg. Over dat de spray de make-up langer laat zitten, daar kan ik me (nog) niet helemaal bij aansluiten, maar dat heb ik ook niet bij de Fix+. De mist kost bij ELF €4.


ELF Mineral Lipstick "Runway Pink" - €5,00

Deze lipstick, die overigens ook een supermooie verpakking heeft, blijkt een mooie dupe te zijn van MAC's lipstick 'Creme Cup". Ik heb 'm niet alleen daarom besteld, maar het leek me ook een prachtige node kleur, met een vleugje roze, waardoor het niet al te licht voor mijn huid wordt. 

De lipsticks uit de minerale lijn van ELF hebben meerdere tinten in het assortiment, maar ik koos voor Runway Pink. Bevat aardig wat pigment, lekker romig en glijdt lekker over de lippen heen. Het enige persoonlijke minpuntje vind ik de geur. Omdat het een minerale lipstick is en dus geen "rotzooi" bevat, heeft het geen geur. Ik vind een geur/smaakje altijd wel fijn bij lipproducten. De lipstick overleeft geen maaltijd of drankje, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Hij is na max. 2 uur (ook zonder consumpties) van je lippen verdwenen, gelukkig is 'ie dan wel in één keer weg en laat hij geen lelijke randen achter.

De kleur vind ik overigens prachtig, al moest ik er in het begin nog wel aan wennen. Ik draag niet vaak nude tinten omdat het me vaak vrij flets staat, maar ik denk dat ik deze wel kan hebben. Niet al te licht, maar neigt ook weer niet té ver naar bruin toe. Wanneer je de kleur op je lippen aanbrengt moet je er wat vaker overheen gaan wil je een mooie dekkende laag. Over het algemeen een prima lipstick!


Full face foto met Runway Pink


ELF Essential Lipstick "Classy" - €1,00

Volgens velen heb ik hier nóg een dupe te pakken - namelijk een van de beroemdste lipsticks van MAC, also known as Angel. Een bekende nude tint die ook erg geliefd is bij celebrities en MUA's. Classy is een hele fijne lipstick! Veel pigment, ook lekker romig, laat een mooie glans achter op de lippen en heeft een lekkere, zoetige geur. De kleur is ook erg mooi, en dat voor €1! Pas met deze wel op voor velletjes op je lippen, de lipstick accentueert deze wel heel erg. Nu heb ik hier gelukkig niet veel last van.

Ook deze lipstick overleeft geen maaltijd of drankje en moet je dus vaak bijwerken. Ik vind dat voor de prijs overigens niet zo'n heel groot probleem. De verpakking vind ik goedkoop ogen en het terugdraaien van de lipstick gaat wat stroef. Voor de rest vind ik deze wat comfortabeler aanvoelen op de lippen in vergelijking met Runway Pink. Het lijkt alsof de essential lipsticks meer hydratatie geven!

Full face foto met Classy



ELF Eyelid Primer - €1,00

Ik wilde eens wat anders proberen naast mijn Essence I Love Stage oogschaduwbasis. Deze doet het prima voor mij en gebruik ik al jaren, maar er bestaat vast meer wat prima werkt. Met die van ELF heb je ook geen last van oogschaduw dat lelijk in de plooitjes is gaan zitten, oogschaduw dat op wonderbaarlijke manier ineens is verdwenen of eyeliner dat is gaan stempelen. De structuur is siliconen-achtig. In eerste instantie vond ik dat wat minder omdat ik die structuur tijdens het aanbrengen zo viezig en plakkerig vind, maar na gebruik viel dit eigenlijk wel mee en voelt het niet zwaar op de oogleden. De primer bevat een sponsapplicator en brengt dus gemakkelijk aan.

Om de primer goed te testen heb ik het product gebruikt toen ik 's avonds een feestje had. Tijdens feestjes wil je natuurlijk dat je makeup goed blijft zitten en gaat het door de warmte (want ja, we zweten allemaal) vaak wel eens lopen. Ik gebruikte die avond ook een eyeliner die normaal gesproken altijd stempelt op mijn oogleden. Resultaten van de test? Oogschaduw dat nog goed zat aan het einde van de avond en geen gestempelde eyeliner. Een aanrader dus, hij doet wat 'ie belooft!

Hieronder heb ik een foto met swatches van beiden lipsticks en de oogschaduwbasis.

ELF Smudge Brush - €1,00

Zelf gebruik ik erg vaak een (bruin) oogpotlood om deze te gebruiken als eyeliner, afhankelijk van de dag waarop ik zin heb in vloeibare eyeliner of met potlood. Vaak vervaag ik het potlood dan nog uit voor een soort smokey en zacht effect, maar had hier eigenlijk nooit een geschikte kwast voor. Ik besloot de smudge brush eens te proberen, want die zou hiervoor van pas moeten komen!

Als eerst vind ik de kwast er erg goed uitzien. Ook deze kwast kost €1 in de webshop, wat natuurlijk geen geld is voor een makeupkwast. De kwast ligt goed in de hand en de haartjes zijn zacht, maar stevig. De haren staan dicht op elkaar en vormen een dun en plat geheel. Persoonlijk had ik het voor een smudger fijner gevonden als hij nog steviger was geweest, waardoor je echt goed en stevig kunt vervagen. Momenteel gebruik ik de kwast om oogschaduw onder mijn ogen aan te brengen of om de oogpotlood lichtjes te vervagen langs mijn wimper rand. Daar vind ik de kwast erg prettig voor in gebruik!


Al met al ben ik dus zeer tevreden over de producten van ELF! Ik ga er zeker vaker eens een kijkje op nemen want ik ben erg enthousiast. Met name over de €1 lipstick en de oogschaduwbasis. Het zijn allemaal geen producten waar ik van omver geblazen ben, maar ik ben wel blij verrast!

Hebben jullie ooit producten bij ELF besteld en zo ja, wat zijn dan leuke aanraders?

12 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ah leuk dat je wat besteld hebt bij ELF! Ik heb laatst ook wat producten besteld bij ELF en ik ben ook heel enthousiast! Ik heb de Make-up Mist & Set ook en wist dat het een dupe was van de MAC Fix+ die ik nog te duur vind om aan te schaffen. Ik gebruik Mist & Set elke dag en het doet goed zijn werk! De lipsticks zien er mooi uit, zeg! Zelf heb ik Gotta Glow, dupe van NARS Albatross en die is zo pretty! Echt een aanrader. En ik heb de Shimmering Facial Whips ook besteld in de kleuren Lilac Petal en Pink Lemonade, hele mooie kleuren! Superleuk zo'n beautyartikel, je kunt lezen dat ik enthousiast ben, haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt trouwens supermooie foto's gemaakt!

      Verwijderen
    2. Thanks! Ik twijfelde inderdaad nog over de dupe van NARS Albatross dus daar zal ik nog eens naar kijken, alhoewel warme highlighters niet echt mooi zijn met mijn huidtint.

      Verwijderen
  2. Leuk artikel, ik vind ELF ook zo'n geweldig merk! Ik heb nu ook weer producten liggen om te testen, heerlijk :) Je hebt mooie items uit gekozen en ik zou de mist ook wel willen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Make-up van E.L.F zijn echt super fijn en ook andere producten zijn heel erg fijn. Ik wil zelf de mist nog hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben heel benieuwd naar ELF, ik heb nog nooit wat besteld dusja... Het ziet er best fijn uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een prachtige producten! Allemaal heel mooi. Vooral die eerste lipstick vind ik mooi. Ik ben heel erg benieuwd naar de full face foto met Runway Pink. De swatch ziet er namelijk zo mooi uit.. De mist spray klinkt veelbelovend, ik had zo'n product nog niet vaak voorbij zien komen.Je hebt super mooie foto's gemaakt voor bij je review. Ik heb helaas nog geen producten van ELF, maar ik zou ze wel graag willen proberen. Ik ga eens een kijkje nemen op de website :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels is de full face foto toegevoegd van Runway Pink. :) Dankjewel Bo!

      Verwijderen
  6. De roze lipstick staat je erg mooi :)
    Zelf heb ik maar 1keer bestelt op ELF en was niet zo Enthousiast!
    Zal het nog eens moeten een kans geven & nog een bestellen ;)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Jammer dat je niet zo enthousiast was, hopelijk een volgende keer wel. Bij mij was de levering erg snel en kwamen de pakketjes goed binnen, dus ik heb er niks over te klagen!

      Verwijderen
  7. het lijken mij allemaal fijne producten en de prijs van elf is ook zo lekker betaalbaar! Ik wil ook al een lange tijd wat bestellen bij elf make-up alleen de verzendkosten houden mij toch altijd weer tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, die zijn wat minder. Volgens mij heb je geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag komt. Hoeveel dat is weet ik niet, dat zou je even op moeten zoeken op de site.

      Verwijderen