logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

09-02-2015

Kapster in spé - kleuren

Afgelopen vrijdag heb ik mijn allereerste modelletje in de verf gezet. De mama van Sanne nog wel! Op mijn werk kreeg ik de kans om het verven onder de knie te krijgen. Ik had het op de zaak al eens eerder geoefend op de pop met crème om de passé's te oefenen, maar nog nooit op een echt mens. Ik wist het nog een beetje van de vorige keer, dus dat hebben we weer herhaald. Het is nu een kwestie van heel veel oefenen en tempo opbouwen. Ik heb er nu zo'n 45 minuten over gedaan denk ik, voor het inzetten van alleen de uitgroei, maar het zou in 20 minuten moeten kunnen. Dat is natuurlijk wel een kwestie van tijd, want dat lukt je niet meteen tijdens de eerste keren. Nadat ik de verf uit ging spoelen was ik echt zo benieuwd! Ik was best wel bang dat ik een stuk had gemist ofzo, maar het is helemaal goed gegaan, heb 'm mooi ingezet en Sanne's moeder was ook weer blij. Moet je nagaan: straks kan ik al kleuren voordat ik überhaupt aan de opleiding ben begonnen. Dat heeft zoooo veel voordelen! Voor komende weken heb ik ook weer modellen nodig, dus ik moet m'n ogen en oren weer even openhouden. I'll keep you updated! :)


12 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Gaaf dta je dat hebt mogen doen, ik zou nooit iemands haar durven te verven haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik vond het ook wel heel eng hoor in het begin. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het wel meevallen, maar toen het was nagelopen kon ik weer rustig ademhalen toen het allemaal goed was gegaan. En aan de andere kant, als het verkeerd was gegaan (dat ik iets was vergeten oid), dan doe je het de volgende keer niet meer fout! :)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke foto's en ontzettend knap dat je dit gedaan hebt! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je iemand mocht verven! De eerste en laatste keer dat ik dit deed was bij mijn lieve mama. Ik kan je verzekeren dat het resultaat niet echt zo prachtig was.. Ze zei dat ze erg trots op me was en het goed stond, bleek dat ze de volgende dag naar de kapper is gegaan om alles recht te zetten. oeps.. haha! Veel liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awhhh haha wat sneu! Gelukkig was het je moeder, die kan het altijd wel hebben als het verkeerd gaat. Je hebt het tenminste geprobeerd, alleen dan met de nodige aanpassingen achteraf ;-)

      Verwijderen
  4. Aah tof dat je dit heb mogen doen zeg! Zelf verf ik altijd mijn eigen haar en die van vriendinnen. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! Het ziet er heel professioneel uit, gelukkig was het resultaat mooi. Lijkt me inderdaad ook best wel eng ja, stel dat het mislukt haha maar dat was gelukkig niet het geval. Heel leuk! Je draagt trouwens een mooie vlecht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het diep van binnen doodeng maar liet het niet echt merken volgens mij. Ik was alleen vet serieus bezig, al scheelt het wel dat het een bekende is, dan maakt het niet zo veel uit als je iets minder kletst dan normaal. En bedankt, ik kan er een tutorial van maken, heb al vaker opmerkingen gekregen over mijn haar als ik het in een vlecht droeg/draag!

      Verwijderen