logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

04-01-2015

My life as Sharon (december) #21

Ik waarschuw alvast - ik heb héél veel gedaan in de laatste maand van het inmiddels afgelopen jaar. Naast Kerst, oud & nieuw en vakantie vieren, had ik met mijn werk een cursus in Deventer en een borrel, ging ik met school naar Den Haag om de Tweede Kamer te bezoeken, bezocht ik drie keer de Primark, had ik mijn PWS opvoering, ging ik weer een avondje stappen en at heel veel lekkere dingen. Ik zou zeggen: pak er wat te drinken bij en ga er rustig voor zitten, want het zijn behoorlijk wat foto's die ik met jullie ga delen vandaag!


Happy bday to papa! Eigenlijk horen deze foto's nog bij de vorige MLAS, maar aangezien ik die op 30 november plaatste kon ik deze kiekjes natuurlijk niet invoegen (dit was namelijk op 30 november). Zijn broer z'n bedrijf bestond 35 jaar en waren we uitgenodigd om te komen brunchen. Jum!

Tegen het einde van de middag gingen papa, mama, Robin en als verassing ook nog tante Ruth en haar vriend Rob mee naar de film Pak van mijn hart. Was leuk, beetje flauwe humor, maar vond hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Had er in ieder geval wat meer van verwacht.

Met de trein onderweg naar Utrecht om een dagje mee te lopen op het ROC Beauty College, waar ik na het behalen van mijn examen ook heen wil om daar de kappersopleiding te volgen. Aanstaande donderdag ga ik trouwens opnieuw kijken tijdens de open avond en dan gaat papa ook mee, die heeft de school nog niet gezien. Als ik genoeg vragen beantwoord heb gekregen ga ik me meteen proberen in te schrijven!

PWS opvoering! Aangezien ik me vorig jaar aansloot bij de theaterproductie en ik tekenen volg, mocht ik hiervoor de decors, aankleding etc regelen voor het theaterstuk. Ik ben blij dat het er op zit hoor, ik heel wat extra uren naar school moeten komen om dingen te regelen, decors te schilderen en andere zaken. Heb er uiteindelijk wel een mooi cijfer voor gekregen en wat we hebben neergezet is naar mijn mening geslaagd!

Om te vieren dat het PWS er voor ons beiden op zat, gingen Vita en ik gezellig lunchen in de stad. Met zulke momentjes kun je (naast dat je je helemaal dood kletst op school) gezellig bijkletsen met z'n tweetjes. We namen allebei een panini en warme chocolademelk. Was leuk Viet, moeten we snel weer doen!

Diezelfde avond ging ik weer een avondje stappen met Sanne. Mr Polska (en uiteindelijk was Ronnie Flex er ook, whaaaa! Ik vind hem zo leuk!!) was er die er een geslaagd feestje van maakte. Eind deze maand ga ik voor het eerst met Sanne naar een zaterdagfeest voor 16+ met Matsoe Matsoe, hier heb ik zó veel zin in!

De dag erna, nadat ik de zaterdag weer had gewerkt, kwamen pa en ma met het ge-wel-dige idee om weer bij de Vietnamees te gaan lunchen. En as you know, de van der Zandjes kun je echt wakker maken voor een dinertje bij onze favoriete Vietnamese eettent.

Zondag gingen mijn ouders en mijn broertje op visite bij familie, maar ik had geen zin om mee te gaan. Ik bleef alleen thuis en mocht van papa een film huren op de tv. Ik had geen idee welke film ik wilde kijken (ging natuurlijk wel op zoek naar een zoetsappige romantische film), dus ik vroeg Sanne om hulp welke film leuk was. Totdat ze appte "Zal ik anders langskomen?" Spontane actie! We hebben uiteindelijk samen Hartenstraat gekeken - een lekkere feel good film. Ook altijd leuk!

Cursus in Deventer, bij het hoofdkantoor van Artistique. Dit is een kappersmerk wat wij in de salon gebruiken en ik werd op mijn werk gevraagd of ik het leuk vond om mee te gaan. Maar natuurlijk! Het was een soort show waarin ze kapsels maakten met behulp van producten van Artistique, met name (lang) haar opsteken/feestkapsels. Leuk voor de toen aankomende Kerstdagen natuurlijk.

Nadat de cursus was afgelopen konden we weer een tijd in de auto zitten om wat te gaan eten. Ik nam een gerecht met 3 verschillende stukjes vlees - spareribs, biefstuk en kip.

Met Sanne aan Engels werken tijdens de les. Niet dat we heel ver zijn gekomen, want ja, je kent het wel ;-)

Met de homies naar Nieuwegein. Robin moest nog nieuwe schoenen hebben en mams wilde de laatste kerstinkopen doen. We lunchten en ik nam een lekkere smoothie.
Met de klas maatschappijwetenschappen gingen we met de trein naar Den Haag om een bezoekje te brengen aan de Tweede Kamer. We hebben het met maw nu over politieke besluitvorming en dat vind ik best wel lastig, maar dat verduidelijkte heel erg nu je ook echt bent geweest op de plek waar alles gebeurt. Ik vond het super interessant! Ik ben om 2 uur ook nog heel eventjes bij het vragenuurtje geweest en toen we klaar waren dook ik met Vita nog de Primark in.

De eerste cadeaus liggen al onder de boom! Ik heb geen foto van hoe het eruit zag toen we alles gingen uitpakken op kerstavond, dat ben ik vergeten. Er lagen een heleboel pakjes onder! Ik ben heel blij met alles wat ik heb gehad van mijn ouders en mijn opa en oma, misschien dat ik de cadeaus binnenkort nog een keertje deel als ik er tijd voor heb.

Met Vita ging ik langs de kapper om mijn haar weer bij te werken wat betreft highlights. Een collega zette een paar folies afgelopen zomer, maar dit is natuurlijk al behoorlijk uitgegroeid. Ik vond het toch weer lekker fris staan, dus ben even aangegaan bij de salon en heb het weer bij laten werken (lang leve werken bij de kapper, ik mag gratis ;-)). Ik wilde het ook nog knippen, maar aangezien het vol begon te lopen heb ik dit maar uitgesteld naar het nieuwe jaar. Misschien dat ik volgende week even langs ga, want het ziet er niet meer uit.

Wij luiden eigenlijk altijd de vakantie in met een menuutje Mac. Papa was jammer genoeg aan het werk, dus gingen we met z'n drietjes. Het is bijna een ritueel geworden, haha.

Met Pelillie naar Arnhem om lekker te shoppen! Deze foto is genomen in de Primark. Het roze vest wat Priscilla aanheeft heeft ze ook gekocht, en ik natuurlijk het groene jasje die jullie ongetwijfeld al in de vorige post al konden zien! Ik ben er echt heel blij mee. Een heel gezellig shopdagje!

Selfieeeee.

Re-united met m'n droppie! Ik vond dit wel zo'n hipster achtige foto, haha. Eerste Kerstdag spendeerden we weer als van ouds bij de gezellige familie van Em. Lekker bijkletsen, foto's maken en gezellig eten!

Met de tweede en tevens ook de laatste Kerstdag gingen we brunchen met familie. Wat heb ik lekker gegeten dit keer zeg, nommmm! Ik hou echt van eten en het is echt heel slecht soms, maar ik kan het niet laten. Food is just my walhalla. (maar wel met mate natuurlijk, voor zover dat kan!)

De woensdag had ik nog gewerkt, ben ik langs geweest bij opa en de 2 oma's, maar we zijn ook nog een dagje (alweer!) naar Arnhem geweest. Of tenminste, mijn moeder en ik dan. Papa en Robin gingen in Duiven karten en pa dropte ons in Arnhem city. Tussen de middag hebben we bij een heel gezellig tentje geluncht, weet alleen de naam er niet meer van. Zit wel in een zijstraatje en zat bomvol, maar gelukkig was er nog een plekje voor 2. Zie hier: een Italiaanse tosti!

De dagen erna (na een lekker lang weekend vrij) heb ik op oudjaar nog van 8 tot 2 meegedraaid in de salon en kwamen 's avonds Priscilla en haar ouders bij ons thuis om het nieuwe jaar in te luiden. We hebben vakantievideo's van onze 2 vakanties naar Turkije bekeken, misschien ook ergens weer een traditie om oude video's terug te kijken op oudjaar/nieuwjaarsdag. Vind ik tenminste erg gezellig!

En dat waren alle persoonlijke foto's van december, en tevens ook de laatste My life as Sharon van 2014! In 2015 gaan we natuurlijk weer vrolijk door met de volgende edities, eind januari is nummer #22 weer aan de beurt. Ik heb voor dit artikel nog een aantal foto's eruit gehaald omdat het er zo veel waren. Je kan dus wel zeggen dat december een leuke, gezellige, vooral drukke en productieve maand was die gevuld was met heel veel (lekker) voedsel! Wat waren jouw hoogtepunten in 2015? (om nog even voor één van de laatste keren terug te kijken op het oude jaar) Laat het me weten in de comments, I'm curious!

2 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Superleuk om te lezen! Inderdaad enorm veel foto's maar dat vind ik altijd zo leuk om te zien! Je hebt een hoop leuke dingen meegemaakt en Arnhem klinkt gezellig zeg, ik wil daar ook een keer heen! Maar eerst wil ik een keer naar Den Haag voor de grootste Primark van Nederland, haha. Mijn hoogtepunten? Dat ik ben afgestudeerd, dat ik een baan heb gekregen die helemaal bij me past, dat ik ben begonnen met sporten en daardoor een nieuwe blog heb aangemaakt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien! Wat veel leuke foto's, haha. Ik ben ook zo gek op de december maand. Mijn hoogtepunt was natuurlijk mijn gehele reis door Amerika. Ik heb het geweldig gehad daar, de komende maanden kan ik vooruit want ik heb zoooveel foto's. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen