logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

12-01-2015

DE "NO MAKEUP" LOOK

Je hoort wel vaker de term "no makeup" look voorbij komen. En dan vertellen al die YouTubers wat het precies inhoudt. "Ja, het lijkt alsof je geen makeup draagt, maar stiekem heb je dat wel". Euh, okee? Ik vind het altijd een beetje een achterlijke term. Noem het dan een natuurlijke look die geschikt is voor de mensen die niet zoveel make-up willen dragen ofzoiets. Nouja goed, ik maakte me dus gisterochtend op en ik had er eigenlijk helemaal geen zin in. Maar ik moest mezelf wel eventjes toonbaar maken, want er zou visite komen. Likje mascara, klein beetje foundation, wenkbrauwen en lichte blush. En toen dacht ik ineens aan het woord "no makeup" look waardoor ik inspiratie kreeg voor een artikel. Want wat is nou een mooie, natuurlijke look voor wanneer je dagen hebt wanneer je écht even geen zin hebt om langer dan 10 minuten voor de spiegel te staan? Ik heb mijn favoriet gevonden!


NARS SHEER GLOW FOUNDATION, CATRICE BROWPOWDER, ESSENCE BLUSH UP, ESSENCE PRINCESS MASCARA

Het enige wat ik heb gebruikt na mijn dagcrème is een lekker voedende foundation, mijn favoriet is de Nars Sheer Glow (as you already know). Deze geeft geen full coverage, eerder medium. Concealer heb ik dit keer achterwege gelaten aangezien mijn huid de afgelopen weken echt heel erg is opgeknapt! De voornaamste reden was vooral een combinatie tussen meer water drinken en in de avond goed reinigen. De enige stap die je écht niet kan vergeten in de "no makeup" *kuch* look zijn de wenkbrauwen. Maakt niet uit waar ik heen ga, dit geeft zoveel verschil in je gezicht als je ze bijtekent! Sinds kort heb ik pas echt een soort methode voor tha brows, voorheen volgde ik gewoon de vorm. Ik teken eerst de onderkant, dan de buitenkant en daarna met de overgebleven restjes op mijn kwast de binnenkant en bovenkant bij. Op normale dagen haal ik er sinds kort ook wat concealer langs om ze nog strakker te maken. Zo mooi! Dit heb ik bij deze foto's niet gedaan trouwens. 

Verder skipte ik de poeder om dat natuurlijke effect te behouden. Mocht je nou een vettere huid hebben kan je dit natuurlijk wel doen, maar ik heb het zelf eigenlijk niet zo heel erg nodig. Meer om het te fixeren zodat het allemaal beter blijft zitten, maar op dagen dat ik gewoon thuis ben hoef ik daar geen rekening mee te houden. Een hele lichte roze blush op de appeltjes van de wangen en een klein beetje mascara (ik had niet eens mijn wimpers gekruld en dat doe ik áltijd, moet je nagaan hoe weinig zin ik erin had, haha). That's all! Heel simpel in minder dan 10 minuten - misschien ook nog wel sneller.
Wat dragen jullie op dagen als je geen zin in hebt om überhaupt iets aan jezelf te doen?

12 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Haha geweldig, ik dacht vanmorgen... naahh voor één uurtje les ga ik lekker zonder make up naar school. Wel een beetje foundation, maar voor de rest niks. Heerlijk!! Dus ik doe lekker met je mee x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's Sharon! Het staat je echt goed (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd fijn om zo'n look te hebben voor als je geen tijd hebt, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie look en foto's! Als ik geen zin in make-up heb doe ik alleen foundation op, concealer, afpoederen en een beetje mascara. Wenkbrauwen teken ik nooit bij omdat ik van mezelf vrij donkere wenkbrauwen heb. Ik ga echt nooit de deur uit zonder foundation en concealer omdat ik vrij veel littekens heb van acne. Ik zou willen dat ik eens een dagje zonder foundation de deur uit kan maar helaas heb ik geen glad huidje...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie foto's Shar! En de "no makeup" look staat je ook goed :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n look! Je bent al zo mooi haha, no more make-up needed ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aw wat lief, dankje! Maar wil nog wel goed voor de dag komen is soms een likje makeup wel nodig hoor. Als we 's ochtends wakker worden als een zombie zijn we ook niet op ons allermooist ;-)

      Verwijderen
  7. Wat een mooie foto's! Ik heb ook dagen waarop ik mijn make-up gewoon heel lichtjes doe. Maar als ik een feestje heb vind ik het altijd leuk om me goed op te maken haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, heb ik ook. Met feestjes mag je altijd iets meer over the top gaan vind ik. (en het is vaak toch donker dus niemand ziet je te-heftig-opgemaakte-gezicht)

      Verwijderen