logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

31-12-2014

Sharon in 1 year - MIJN 2014

Heb je iets gedaan dit jaar dat je nog nooit eerder hebt gedaan?
Ik heb mijn haren voor het eerst geverfd, haha! Dat is eigenlijk het enige wat ik me zo snel kon bedenken. Ik had nog nooit mijn haar geverfd en liet dat door een collega in augustus voor het eerst doen. Nu heb ik ze toevallig een paar weken geleden bij laten werken, omdat ik het zo fris vind staan.

Hoe is voor jou 2014 geweest?
Als ik er zo op terug kijk, eigenlijk heel goed! Natuurlijk zijn er altijd mindere periodes, omdat er iemand uit onze familie stierf, maar met mijn nog dichtere familie en vrienden is er gelukkig niets ernstigs gebeurd. Gelukkig maar, want dat is natuurlijk het laatste waar je hoopt als je begint met een nieuw jaar. Moge 2015 net zo zijn! ♥

Welke datum in 2014 zal je nooit vergeten? 
23 oktober, de dag dat ik naar Parijs vertrok. Dat is het enige wat meteen bij deze vraag in mijn hoofd schoot. En oja, 23 augustus, de dag van mijn feestje. Ik werd 16, het feestje was geslaagd en ik heb een geweldige avond gehad met leuke mensen om me heen.

Wat is je grootste prestatie in 2014?
Overgaan naar 5 Havo. Ik vond de vierde echt ontzettend lastig en heb de laatste toetsweek zweet en tranen gegeven om alles eruit te halen wat in me zat. Ik stond geen tekortpunten, maar wel net een 5,6; 5,5 etc. Net op het randje dus en dat zorgde voor heel veel stress. Gelukkig is het gelukt en zit ik nu in m'n allerlaatste jaartje met (tot nu toe) supermooie cijfers, o.a. die ik van vorig jaar heb meegenomen.

Waaraan heb je het meeste geld uitgeven?
Waaraan ik het meeste geld aan uit heb gegeven? Pff.. Geen idee! Als je alles bij elkaar optelt heb ik het meeste uitgegeven aan kleding en makeup denk ik, maar één grote "dure" uitgave van dit jaar zal mijn cameralens dan wel zijn. Al was die ook maar €99, vind ik dan niet heel erg duur. Als ik heel eerlijk ben heb ik echt geen flauw idee.

Welke nummers herinneren je aan 2014?
Till It Hurts van Yellow Claw, Salsa Tequila (die kan gewoon niet missen!!!), Cool Kids - Echosmith (omdat ik deze in mijn Parijs reisvideo gebruikte en ik nu steeds denk aan de video als ik dit nummer hoor), Heroes (We Could Be), War van Kensington, Weekend van FeestDJRuud.. Véél te veel om hier op te noemen en ik vergeet er ongetwijfeld ook een hele boel.

Kreeg je een relatie in 2014?
Nope, single all the way.

Waar ben allemaal naartoe gereisd in 2014?
In maart naar Berlijn met schoolexcursie - wat was dat een leuke ervaring en een prachtige stad! En natuurlijk ben ik in oktober ook nog samen met mijn tante afgereisd naar Parijs. Dat blijft echt een onvergetelijke ervaring!

Is er iets dat het jaar beter zou hebben gemaakt?
Geen idee. Het loopt zoals het moet lopen, ben ik van mening. Als naasten niet ziek waren geworden of wanneer een familielid stierf, dan was het jaar nog beter geweest - deze dingen zijn nooit leuk. En natuurlijk alle rampen die dit jaar zijn gebeurd (met name de vliegtuigrampen) zijn echt hartverscheurend. Dat had in heel de wereld een hoop verdriet bespaard gebleven.

Wie heb je gemist?
Mijn opa, deze nu ruim 6 jaar geleden gestorven aan kanker. Natuurlijk mis ik hem elk jaar, maar omdat ik nu 16 ben geworden en ik nu veel bezig ben met meer "volwassenen" dingen in het leven (werken, keuzes maken etc.) had het natuurlijk heel mooi kunnen zijn dat mijn opa dit nog allemaal had mee kunnen maken en er nog was. Maar dit geld niet alleen voor dit jaar, ook voor afgelopen jaren uiteraard.


De beste nieuwe mensen die je heb ontmoet (in 2014)?
Emily, niet de Emily die ik bijna iedere maand zie en door een vakantie heb ontmoet, maar een andere Emily. Ik leerde haar kennen via Twitter, aangezien we toen nog beiden beliebers waren en raakten in contact. We appen nu elke dag en omdat we elkaar niet persoonlijk kennen, delen we toch van alles. Het is zo fijn om iemand te hebben die objectief over sommige dingen kan oordelen en advies kan geven. Daarnaast Sanne, al kende ik haar al wel, maar ging nooit echt met haar om. Sinds dat we nu met elkaar in de klas zitten hebben we supergoed contact en gaan we geregeld samen uit.

Wat zeg je tegen jezelf voor 2015?
Blijf gezond, haal eruit wat erin zit, maak anderen trots, knal voor je examen, laat je niet afleiden en ga ervoor zodat niemand je doel kan tegengehouden. Maak er een topjaar van!

Mijn 8 favoriete outfits die ik heb geplaatst in 2014 (muv de laatste, komt nog online!)

Goede voornemens

Goed, en dan nu over tot de goede voornemens voor het aankomende jaar! Die van vorig jaar (toch handig als je een blog hebt, ik vergeet ze zelf en nu kan ik ze heel makkelijk terugvinden ;-)) waren om beter te plannen én 4 Havo halen. Guess what: allebei gelukt! Ik heb in heel 4 Havo mezelf heel strikt aan planningen gehouden en to do lijstjes gemaakt met wat ik elke dag moest doen van mezelf. Dat gaf erg veel voldoening wanneer je een dag álles op je lijstje had gedaan en mocht afvinken. Ook met mijn blog hield ik een striktere planning aan en heb ik mede door het plannen mijn 4e jaartje op de Havo gehaald, omdat het een soort van rust geeft in je hoofd als je alles op een rijtje hebt gezet. En nu is het moment hier dat ik weer aan de voornemens van 2015 kan werken.. Het jaar is weer voorbijgevlogen. Het lijkt wel alsof er de afgelopen jaren geen stopknop meer op zit, komt dat gewoon omdat je ouder wordt, of omdat het jaar gewoon leuk was? Geen idee.

Er zijn genoeg meningen over het maken van voornemens. Want, menige van jullie zouden toch denken dat het niet helpt of uitmaakt. Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer je doelen voor jezelf opstelt voordat het nieuwe jaar begint, je je daar ook op kan voorbereiden en er nog meer effort in wil stoppen om iets te bereiken. Mijn doelen voor 2015 zijn (natuurlijk!) het behalen van mijn Havo-diploma, mezelf minder druk maken op momenten waarop het helemaal niet nodig hoeft te zijn en meer tijd vrijmaken voor kleine dingetjes die me blij maken (uitjes doen met vriendinnen bijvoorbeeld). Net zoals elk jaar hoop ik dat het jaar nog beter mag worden dan dat het al was, dat het met familie en mensen om me heen goed mag gaan en dat we kunnen proosten op de mooie dingen die in 2015 hopelijk allemaal voor mij en mijn familie gaan komen. Met allerlei nieuwe dingen beginnen en dingen afsluiten, daar ben ik nu wel aan toe! Thanks naar de mensen die het jaar ontzettend leuk hebben gemaakt, cheeers!

Ik wens jullie allemaal een gelukkig, fijn en voorspoedig 2015 toe! Wees voorzichtig met vuurwerk en ik spreek jullie (met 10 vingers!) in het nieuwe jaar. Saludossss! X

3 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Dit is echt een heel leuk artikel om te lezen, anders als de meeste overzichtjes! Leuk! Alvast een hele fijne jaarwisseling <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk om allemaal te lezen! Alvast een hele fijne jaarwisseling toegewenst! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk overzichtje. Je het echt een top jaar gehad zo te zien :) ik ben trouwens heel erg benieuwd naar die laatste outfit foto's! Een heel fijn 2015 lieve Sharon! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen