logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

26-04-2013

De Tuinen Aloë Vera Cleansing Milk

De Tuinen vind ik altijd een heerlijke winkel omdat ze veel natuurlijke producten hebben. Ik vind het een fijner gevoel als ik weet dat ik geen slechte dingen op mijn gezicht aan het smeren ben. Toevallig liep ik van de week de winkel binnen en zag 'mini' flesjes staan met toners en milks die nu in de actie waren! Ik nam ze mee en werd benieuwd of het wel echt allemaal natuurlijk was, en niet zo'n marketingtrucje zodat het lijkt alsof alles in het product puur natuur is. Lees mee!



Er waren 2 verschillende soorten lijnen, onder andere aloë vera en tea tree. De tea tree is vooral gericht op de vette huid met veel puistjes en onzuiverheden, de ander voor ieder huidtype. Ik heb juist helemaal geen vette huid dus ik koos voor deze. Waarom ik de melk koos en niet de toner vertel ik je ook nog verder in deze blogpost! De tea tree rook trouwens wel heel erg lekker..

"Reinigt mild en diep, hydrateert en verzacht, bevat geen kleurstoffen en is conserveringsvrij. Bevat 30% aloë vera concentraat." Wow, wacht even! Er zit dus een behoorlijke dosis aloë vera in en is er dus eindelijk weer is een product waar er veel van het hoofdbestanddeel in is verwerkt. Vind ik leuk! 

Helemaal bovenaan staat de Aloe Barbadenis Leaf Juice, het sap wat van de plant Aloë Vera komt. Dat betekent dus ook dat er het meest van inzit! Ook zie ik Pentylene Glycol staan wat je huid glad maakt, maar bij sommige mensen een eczeem kan veroorzaken. En na verder zoeken las ik ook dat als je het stofje inslikt, je lichaam het omzet naar de drug GHB. Dat moeten we niet hebben! Paraffinum is een ander woord voor minerale oliën en is niet echt een goed bestanddeel, aangezien het je huid afsluit en je vocht als het ware niet weg kan waardoor je vetgehalte een beetje ontspoort. Dan droogt je huid juist meer uit en ga je nog meer gebruiken, omdat het meer verzorging nodig heeft om je huid glad en soepel te houden. Anderen zeggen dat dat pas gebeurd als je het heel dik aanbrengt en dat dat weer na 2 weken herstelt, maar ik ben er niet zo'n hele erge voorstander van.. Minerale oliën zijn daarin niet bepaald natuurlijk. Het wordt wel natuurlijk gewonnen, maar wordt erg vaak bewerkt voordat het in een product komt.

In de tea tree toner zit alcohol denat en wist meteen dat ik dit dan niet moest kopen. Ook in de aloë vera trouwens! Dit is juist de slechte vorm van alcohol en droogt je huid heel erg huid. Voor een vette huid kan ik het nog begrijpen, alcohol is daar wel geschikt voor. Maar iemand zoals ik met een hele droge huid absoluut niet! De toners kan je dus beter vermijden.

De dop is een sluitdop. Ik vind het niet heel erg, het werkt hygiënisch en ik kan er op zich goed mee doseren op een watje. De verpakking vind ik rustig maar mooi met het groene, het oogt heel natuurlijk, zoals het product dan ook moet zijn! De tube bevat 150 ml en is niet al te groot, dus deze zou ik zeker meenemen op reis of als ik ergens heen moet waarvoor ik niet full-size producten wil meenemen.


De reiningsmelk is waterig, maar dat vind ik bij deze heel fijn. Hierdoor kan ik goed over mijn gezicht gaan! De geur is heel fris en ruikt inderdaad naar aloë vera. En die geur vind ik zo lekker! De geur van de tea tree lijn vond ik nog lekkerder. 

Op een watje reinigen vind ik iets minder, hij reinigt niet echt heel goed, maar ik gebruik de milk na mijn reinigingsmelk die ik normaal gebruik, eigenlijk een vervanger voor toner. Hiermee haal ik de overige restjes make-up van mijn gezicht af en dat werkt wel heel goed! Tonic gebruik ik al heel lang niet meer, eens in de maand ofzo. Hij droogt mijn huid niet uit en maakt het heel zacht en glad. 



Pluspunten: 
  • Maakt je huid glad en zacht
  • Van het hoofdbestanddeel zit er veel in
  • Droogt je huid niet uit
  • Formaat is handig om mee te nemen
  • Geur
  • Smeert goed uit
Minpunten: 
  • Is helemaal niet zo natuurlijk 
  • Bevat minerale oliën
  • Reinigt matig

De Tuinen Hydraterende Cleansing Milk is te koop bij De Tuinen en kost €3,35. (nu een actie)
Welke reiningsproducten gebruiken jullie?

Love, 
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Echt handig al die informatie! Bij ons in de stad zit ook die winkel maar ik kom er eigenlijk nooit.. Misschien toch maar eens kijken. :)).

    BeantwoordenVerwijderen