logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

23-04-2013

Essence Stay Matt Lipcream

De Essence Stay Matt lipcreams zijn heel geliefd in de Essence schappen. En tegen een lieve rozige 'lip cream' die een matte finish geeft, je lippen niet uitdrogen, lang blijft zitten en superbetaalbaar is zeg ik ook geen nee! Maar ben ik nog steeds tevreden wanneer het product ook echt op je lippen komt?





Op de verpakking heb ik niet zo veel slechts te zeggen. Gewoon zoals je van Essence gewend bent! Matte zilveren dop, grote letters en de kleur zie je er doorheen. Maar ik mis alleen iets aan de verpakking.. Iets vrolijks, iets liefs? Hij is nu vrij simpel, maar wel strak. Ik vind het niet erg, want anders is Essence natuurlijk ook een tikkie duurder als ze de verpakkingen luxer maken.

Ik koos voor de kleur 01 Velvet Rose, aangezien ik deze heel mooi vond! In eerste instantie wilde ik zien of nude kleuren mij staan. Deze is vrij neutraal, lief, zacht roze en dus mat. En mat vind ik mooi!

De lipcream is inderdaad wat dikker dan normale lipglosses. De structuur lijkt trouwens ook heel erg op de Apocalips van Rimmel (review)! De gloss heeft een vanille/karamel achtige geur. Ik vond het in eerste instantie echt helemaal niks, maar aan de geuren die ik voor het eerst ruik en niet lekker vind moet ik aan wennen. Op een begeven moment vind ik hem dan vanzelf niet meer storend. Dat heb ik bij deze ook! Ik vind hem namelijk wel heel speciaal!






De lipcream heeft een simpel sponsapplicatortje. Niet heel bijzonder, maar ik vind hem niet echt fijn werken. Door de dikke structuur krijg je van die strakke lijnen en met de applicator ga ik sowieso langs mijn lippen. Natuurlijk haal ik dat wel weg, maar het is wel een klein minpuntje. De kleur en de matte finish vind ik best mooi, maar de kleur past absoluut niet bij mijn huid. Hij maakt mijn huid ontzettend flets! Bij de een komt 'ie heel peachy over, bij de andere roze. Ik ben degene waarbij de kleur roze uitvalt. Ik heb van mezelf best wel gepigmenteerde lippen en zal de lipcream dus ook niet peachy uitvallen. Nee, mij staan bij deze geen nude kleuren, haha! De lijntjes op je lippen zie je niet van een afstandje, dus dat valt reuze mee. Op dit moment heb ik hele erge droge lippen, dus als mijn lippen dan niet ingesmeerd zijn met lipbalm zijn ze sowieso heel geïrriteerd met welke lipgloss of lipstick ik ook draag. Deze lipcream droogt je lippen namelijk wel een beetje uit.. Je voelt dat 'ie een beetje trekt.

Op deze foto is de kleur nog redelijk te doen, maar door de belichting valt de kleur iets lichter uit, hij is namelijk wel iets donkerder. Ik vind hem voor mij niet geschikt, omdat deze gewoon niet mooi genoeg bij mijn huid past. Ik heb liever de donkerdere kleuren roze. Ach, het was het proberen waard, toch?! Gelukkig kostte deze niet zo veel. Ik vond het leuk om uit te proberen of lichte, onopvallende nude kleuren me zouden staan. Daar ben ik nu achter gekomen! Waar de anderen zo ontzettend enthousiast over waren ben ik er iets minder over te spreken. Wel staat deze bij anderen mensen wel heel mooi, maar die kunnen nude kleuren ook heel goed hebben. Dus ben jij zo iemand waarbij nude kleuren gewoon heel goed kunnen (vaak zijn dat mensen met een lichtere huid)? Dan kan ik je deze lipcream wel aanraden! De lipcream houdt het ongeveer 3 à 4 uur uit op je lippen zonder bij te werken.

Pluspunten: 

  • Blijft voor Essence goed zitten, 3 à 4 uur zonder bij te werken
  • Geur
  • Matte finish vind ik leuk!
Minpunten:
  • Applicator is heel onhandig
  • Droogt je lippen een beetje uit
  • Kleur, past niet bij mij 

Essence Stay Matt Lipcreams zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister en kosten €1,99.
Hebben jullie de Essence lipcreams al geprobeerd? 

Love, 
Sharon.

7 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Je hebt dikke lippen en een bol hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind haar juist een heel mooi gezicht hebben maargoed.

      Verwijderen
    2. Hahahahaha dankje @rosalie :)

      Verwijderen
    3. Ben je jaloers? @rosalie

      Verwijderen
    4. Ja ze is gewoon jaloers op je. Je bent echt een mooi meisje, en je schrijft ook nog is super leuk!

      Verwijderen
    5. achh hou je mond @rosalie, ze is een super mooi meisjee!

      Verwijderen
    6. Rosalie doe normaal joh, als je geen leuke reactie kan geven hou het dan voor je!

      Verwijderen