logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

23-11-2013

Ik sta in Hoe Overleef Ik! (+ mijn ervaringen)

Hoi lieve volgers en (hopelijk) nieuwe lezeressen via het Hoe Overleef Ik tijdschrift! De meesten mensen zullen het allemaal al weten via social media (Twitter, Instagram, Facebook) en heb ik het gemeld op mijn blog, maar de meeste van jullie waren net zo benieuwd als dat ik was naar het eindresultaat. Ik sta namelijk in het Hoe Overleef Ik tijdschrift samen met mijn blog! De allereerste keer dat mijn blogje zo groot in de media komt. Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe dat in zijn werk ging, dat interviewen, in een tijdschrift komen.. De ervaringen die ik meemaakte en hoe dat voor mij allemaal voelde, dat deel ik vandaag!





Zoals ik al aangaf, de allereerste keer dat ik zelf, maar ook met mijn blog in een tijdschrift sta. Ik kreeg een hele pagina in het tijdschrift "Druk, druk, druk", een editie die uitkwam geheel gaande over mensen die ergens druk mee zijn. Dat hoeft niet per se bloggen te zijn, maar ook mensen met bijvoorbeeld een andere drukke hobby of een meisje dat op meerdere plekken woont zijn geïnterviewd in deze editie. Ik zou gebeld worden, via de mail maakten we afspraken wanneer ik thuis was van school en dus ook bereikbaar zou zijn en moest ik met de fotograaf zelf een afspraak maken wanneer hij bij mij langs kon komen. Om 8 uur 's avonds werd ik gebeld door de redactrice om geïnterviewd te worden. Spannend vond ik het, eng.. Niet wetende wat ik kon verwachten. Toen de telefoon was ik superzenuwachtig. Wat als ik stomme dingen zeg? Wat als ik dichtsla ofzo? Gelukkig was de vrouw, de redactrice van het tijdschrift, ontzettend aardig en stelde mij veel vragen. De spanning nam af naarmate het gesprek en na afloop was ik heel erg blij. Het is allemaal zo echt! Het duurde dan nog wel ruim 2 maanden ongeveer voordat het tijdschrift dan ook werkelijk in de winkels lag, maar ik was me al helemaal aan het voorstellen dat ik straks met mijn gezicht en verhaal tussen al die andere tijdschriftjes in de schrappen te koop zou zijn en andere mensen misschien mijn verhaal lezen. Nu, 2 maanden verder, is het eindelijk zover - hij is te koop!


En daar ben ik dan! Voor het eerst in een tijdschrift wat ik vroeger, of laten we zeggen een aantal jaar geleden al las. Ik ben ook geïnteresseerd in journalistiek en alles wat daarbij komt kijken dus ik was altijd wel heel benieuwd hoe dat nou allemaal in z'n werk ging. De foto's, het interview.. Ik ben natuurlijk niet achter de schermen van het ontwerp geweest, maar toch. Ik werd zoals ik al zei via de telefoon geïnterviewd, daar werden heel veel vragen gesteld aan mij, terwijl er toch maar een half A4'tje tekst geselecteerd was. De redactrice waarschuwde mij daar al voor, maar wat er uiteindelijk in het interview is gekomen geeft goed, maar kort, het gesprek weer wat we hadden.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal goed kunnen lezen (klik op de foto voor een grotere weergave), zo niet, dan is het een kwestie van naar de winkel rennen en het tijdschrift kopen! Nee hoor, ik grap maar wat, maar de foto die in het tijdschrift kwam was voor mij ook nog een grote verassing. Een paar weken later na het telefonische interview kwam de fotograaf langs om de foto's te maken. Het regende enorm en eerst wilde hij de foto's buiten maken, maar dat ging dus niet helaas. Hij had al een idee in zijn hoofd om mij -en mijn camera- in de 'spotlights' te zetten, tussen al zijn belichting. Een loods zou dus een geweldige locatie zijn omdat je daar de diepte mooi ziet, een woonkamer is al gauw niet zo diep en klein. Na heel veel telefoontjes te hebben gepleegd naar familie en vrienden (wij leven namelijk in een familie met veel chauffeurs en bedrijven, met vaak een grote loods) maar daar was allemaal geen plek meer. Op het moment dat we bijna besloten binnen te fotograferen, kregen we een belletje dat we aan het eind van de straat de foto's in hun mega grote loods wel mochten fotograferen. De fotograaf en ik beiden blij natuurlijk, de achtergrond zag er daardoor heel ruim en dynamisch uit!

Ik kreeg een tijd later niet alleen het interview opgestuurd via de mail, ruim 3 weken voor de 21e (de dag dat het tijdschrift in de winkel kwam te liggen) kreeg ik 3 foto's doorgestuurd van de fotograaf. De redactie zou uit één van de 3 foto's kiezen die ze zouden gebruiken. Ik had stiekem al een favoriet gekozen, dat is jammer genoeg niet deze geworden maar ik ben er nog steeds wel heel erg blij mee! Ik weet na de fotoshoot wel dat ik geen model word ofzo, niks voor mij. Ik werd daarna nog een keer 'zomaar' opgebeld, of ik een cijfer wilde geven van 0 tot 10 hoe druk/ hoeveel stress mijn leven eigenlijk in het algemeen is/heeft, de balk die je helemaal links op de pagina kan zien. Ik gaf mezelf een 7,5 - omdat ik mezelf wel een medium gevalletje vind. Drukker dan de anderen waarschijnlijk die geen blog hebben, maar ik kan het gelukkig nog goed bijhouden!

Wat vinden jullie van het tijdschrift op eerste indruk? Mijn verhaal en foto kun je vinden op pagina 20 in de Hoe Overleef Ik... Druk Druk Druk? editie die vanaf nu in de winkels ligt! En ik vind het ook heel leuk als je een korte reactie achterlaat als je via het tijdschrift op mijn blog terecht bent gekomen :) 

39 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik ben echt blij voor je! Het stuk is zoo leuk! En de foto is ook mooi hoor :). Ook leuk om te lezen wat jouw ervaringen zijn. Liefs, Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gaaf! Ik hoop dat je er een aantal nieuwe lezeressen bijkrijgt :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nogmaals: echt super leuk dat je dit hebt kunnen doen :) en ook echt leuk om te lezen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Mij lijkt zo'n interview in het begin ook best wel een beetje eng hoor, maar goed nu ben je een pro en doe je volgende maand een interview voor de cosmopolitan en de glamour denk ik zo! ( ik grap maar wat, maar hoe leuk zou dat zijn! )
    Liefs, Demi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha een pro ben ik niet hoor! Zou wel supergaaf zijn of course ;-)

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je erin staat, goed bewaren voor later haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ECht zoooo gaaf Sharon! Mag je echt trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het echt zó gaaf he!! Je verdient het ook echt!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk dat je erin staat! Je verdient het!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je dit hebt meegemaakt! Kan me voorstellen dat het inderdaad wel wat eng was toen ze vragen kwamen stellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaah Sharon, ik vind dit zo ontzettend gaaf voor je! Je verdient het echt 200%, het stukje is ook heel tof! Het lijkt mij inderdaad ook heel eng als er iemand opbelt om vragen te stellen, bang dat je ineens van allemaal onzin gaat vertellen, maar gelukkig ging alles goed, haha :). De foto is ook zo leuk, in die loods!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve comments allemaal zeg, dankjewel lieve Anouck!

      Verwijderen
  11. Ahh echt super super super leuk Sharon, je verdient het! Ik heb het tijdschrift lekker gekocht (+ het HOI-winter doe-boek, haha, die waren namelijk samen € 8,50, verklaar me voor gek haha) en ik heb je stukje gelezen en de foto vind ik echt heel erg leuk! Hier mag je zeker trots op zijn! ♥
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aawh Sharon zo leuk dit, ik heb het eventjes gelezen en ik vind het zo vet! Je verdiend het echt om erin te staan want je blog is echt super leuk. Ik lees je blog altijd met plezier en je bent echt een lieve meid <3
    Je mag zeker trots zijn op jezelf

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo ontzettend gaaf! Dit geeft mij weer motivatie om gewoon door te gaan met bloggen, hoe dom de reacties van mensen in het echt soms zijn! You go girl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk dat je er in staat! Echt een mijlpaal :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat super leuk dat je erin staat dat geeft je natuurlijk een goede motivatie!
    super gedaan meid congratz!

    en nog een hele fijne week verder
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo gaaf dat je geïnterviewd bent! Lijkt mij eigenlijk nog best wel eng, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ahh superleuk je verdient het ook echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben via het HOI-tijdschrift op jouw blog terecht gekomen en hij is echt fantastisch! Zelf trek ik ook super graag foto's en vind de jouwe echt gaaf! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen