logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

08-08-2013

My (July) dairy | Mijn leven in foto's #4

Juni was echt een geweldige maand, maar dat was juli net zo goed! Het was vaak lekker weer, ik was veel met vriendinnen, ging shoppen, moest veel vooruit werken met artikelen, ging op vakantie, kocht een spiegelreflex en organiseerde een winactie, mijn allereerste! Ik heb nog veel meer leuke dingen meegemaakt die ik door middel van foto's aan het eind van elke maand met jullie deel, voor een kiekje in mijn leven. Kijk je mee?







Ik ging naar mijn vriendin Emily in het weekend. Ik heb haar 4 jaar geleden alweer ontmoet toen we op vakantie waren. Wij als gezin waren onze plek aan het klaarmaken op de camping, en niet veel later kwam er een Hollands meisje naast ons staan. Ik was ontzettend verlegen en durfde niet op haar af te stappen, maar heb uiteindelijk gevraagd of ze mee ging zwemmen en zijn tot nu toe nog vriendinnetjes. We spreken dan ook heel vaak af want we wonen niet ver van elkaar, en daarbij is Emily ook het enige vakantievriendinnetje waar ik goed contact mee heb!

We maakten ook een kwarktaart, maar was toch eigenlijk best wel moeilijk! De kwark zelf was gelukt en smaakte goed, alleen de onderkant wat een beetje hard moet worden was een en al poeder, wat de taart wel iets minder lekker maakte. Ik heb ook echt helemaal niks met koken, al vind ik het wel grappig om eten te decoreren of dingen zoals taart of cupcakes te maken, haha!

Een paar dagen later ging ik met school naar Walibi en het was echt zo leuk! Aan het eind van het jaar gaan we altijd naar Walibi en deze foto heb ik genomen in de bus toen we onderweg waren. Ik heb er kort verslagje met foto's over geschreven, die je hier kan vinden.

              

Heeeel veel artikelen schrijven en plannen voor in de vakantie. Het kostte me wel heel veel tijd, maar heeft me wel heel veel goed gedaan. Zo kon ik steeds wat artikelen erbij schrijven en had ik toch nog elke dag een artikel.

Op zaterdag was het best fris buiten, maar mama had heerlijke aardbeitjes en watermeloenen klaargemaakt. We hadden een vuurkorfje aangezet en ik heb de GTST cliffhanger terug gekeken, want die had ik op vrijdagavond gemist. Wie denken jullie wie het is? Ik heb werkelijk echt geen idee!

De rest van de week had ik een barbecue met de hele klas, wat best wel gezellig was! Heel veel mensen sprongen met kleren en al in het zwembad en was ik er ook bijna ingegooid. De dag erna had ik een sportdag, het was echt afzien, het was zo zwaar en warm! We deden zumba en was dus behoorlijk intensief. Vrijdag was ik vrij en moest ik maandag mijn boeken inleveren, wat een heerlijk gevoel! Wij moeten onze boeken altijd inleveren in een blauwe box die we ook in het begin van het jaar krijgen.

In de avond of ergens eerder die week kwam ik erachter dat er een virus op mijn blog zat! Ik dacht in principe eerst dat het aan blogger zelf lag omdat ik dat op andere blogs ook zag, maar dat kwam dus door mijn computer zelf. Volgens mij heet het virus CouponDropDown, maar is in ieder geval niet een hele ernstige. Mensen kunnen zonder gegevens (vaak op websites) advertenties plaatsen door een woord te hyperlinken. Als je op die link drukt krijgen die mensen er geld voor, en dat is het doel van alles. Meteen heb ik gegoogled hoe je het eraf kon halen en dat was enorm simpel gelukkig!

Op dinsdag ging ik shoppen met Mariska en Louise en lunchten we bij Hema in Utrecht. We wilden eerst bij de V&D gaan eten, want dat doe ik ook altijd. Het is daar echt heel lekker, maar zó duur! Ik nam een bruin broodje met tomaten, mozarella en pesto en smaakte heel goed. Hema vind ik echt een aanrader, het ziet er ook nog eens heel mooi uit. Als je boven gaat zitten (1e verdieping) kan je op de winkelstraat kijken en zie je al die mensen lopen.

Vlak voor we de trein weer terug namen nam ik een Berry Hibiscus bij Starbucks. Ik was er nog nooit geweest dus wilde nog iets proberen. Het was lekker weer dus had geen zin in een warme drank of koffie, dus koos ik voor deze. Er zaten een paar hele bessen in en was net limonade. Heel verfrissend en perfect voor het warme weer! Ik vond hem niet enorm bijzonder, maar het is het proberen waard.


Hello there babe! Ik kocht een spiegelreflex camera en ik vind 'm zo gaaf! Foto's maken is gelijk veel leuker omdat je op elk voorwerp apart kan focussen en het staat natuurlijk ook erg gaaf. Moet wel erg wennen aan het gewicht hoor, hij is natuurlijk veel zwaarder dan de camera die ik eerst had!


Die avond ging naar een festival met Priscilla, maar eigenlijk vonden we er niet zo heel veel aan. Er kwamen die avond alleen maar onbekende artiesten die hun eigen liedjes en singles zongen, en ja, die liedjes kennen we niet! Er was wel echt een enorm grote kermis, maar daar hebben we alleen maar heel veel rondjes gelopen. Het was ook nog eens vet koud, dus zijn we uiteindelijk ook eerder naar huis gegaan. 

Om warm te worden at ik een portie frietjes, jammie! Ook zijn we op de foto gegaan met Tessa Kort van Echte Meisjes. Ze werkte daar en liep daar rond in een heel kort jurkje; maar anyways, ik wist zeker dat ze het was! We hebben heel veel rondjes om haar heen gelopen en geprobeerd zo onopvallend mogelijk om te kijken of ze het echt was. Priscilla en ik zijn uiteindelijk naar haar toegelopen en gevraagd of ze het was. Ze antwoordde ja en we mochten op de foto!

Jumpsuit in the make! Priscilla maakt heel veel kleding zelf en zijn in de middag naar een dorpje gegaan om de stof ervoor te kopen. In eerste instantie zou het een maxidress worden, maar omdat ik in Utrecht geen jumpsuit heb gevonden vroeg ik of Priscilla er eentje wilde maken. Zo gezegd zo gedaan en ze is er dan ook de hele middag mee bezig geweest. Binnenkort komt er een post online waarin ik de jumspuit ook echt draag. Het hele eindresultaat kon je al zien in een paar artikelen terug!

Vakantieeeeeee! Met mijn rapport op zak begon ik wat te knutselen met een nieuwe header en uiteindelijk werd dit 'm! Misschien verander ik wat snel, maar ik vind het leuk om te doen! Het duurt wel best lang om er een te maken, maar als het eindresultaat dan ook is zoals ik het wil ben ik blij en wil ik hem er ook zo snel mogelijk op zetten. De vorige headers vond ik niet goed genoeg als blijvertje en steeds als ik er vaker naar keek twijfelde ik nog meer of ik de header wilde houden. Uiteindelijk koos ik voor een nieuwe header waar ik op dat moment heel blij mee was, maar stiekem ben ik er nu al weer op uitgekeken. In mijn nieuwe layout komt er wel weer een nieuwe header, maar of die lang blijft is met mij natuurlijk een raadsel ;-).

De vakantie luidden we in met een menuutje mac. Jam!


Coderen! Al die tekentjes en cijfertjes waren voor mij allemaal nieuw, dus het hersenspoelde me letterlijk.


Met mijn vader ben ik ook nog meegeweest naar Duitsland met de vrachtwagen en heb daar een heel verslagje over geschreven. Heb je die gemist? Klik dan hier.

Op de heenreis reed mijn lieve vriendinnetje Emily (die jullie ook op de eerste foto zagen in dit artikel) met ons mee met haar gezin, omdat we eigenlijk een heel groot deel hetzelfde stuk moesten rijden. Ik vond het zo gezellig met haar en hebben ook vaak gewisseld om bij elkaar in de auto te kunnen zitten. 


De eerste paar dagen op de camping aten we heel vaak ijsjes, en bij het barretje hadden ze voor €1 X-pops. De bovenkant knettert in je mond, whaa!

Ik ben echt verslaafd aan dit! Dit is de Franse yoki, maar dan ook echt de lekkerste. Als we in Frankrijk zijn halen we deze yoki altijd en zijn er onwijs veel smaken, meestal hebben we aardbei, maar aardbei-banaan is nog veel lekkerder. Mocht je een keer in Frankrijk zijn en ze zien staan in een supermarkt, probeer ze!
Een aantal dagen later begon het ineens onwijs hard te regenen. Eerst kwam er een hele harde windvlaag die zo hard was dat je het eigenlijk niet zou verwachten, hij kwam zomaar uit het niets. Het begon te onweren en het werd heel donker, dus zag het er eigenlijk wel naar uit dat het zomaar los ging barsten. En dat deed het ook, en hard! Omdat de camping op een berg staat en afloopt, begon het water van bovenaan naar beneden te stromen. De rivierplekken stonden een heel stuk lager en doordat daar een stuk tussen zat, stond het helemaal blank en stonden de mensen tot hun enkels in het water. Zie je het water stromen op deze foto? Het was zo raar om te zien en aan de andere kant ook best eng.

Vakantievriendinnetjes! 'S avonds gingen we elke dag naar het kampvuur als het niet slecht weer was. Zoals op de vorige foto het zo hard regende, is het hout nat en konden we diezelfde dag en de dag erna niet naar het kampvuur. Deze foto is gemaakt een van de eerste dagen toen het wel mooi weer was. 

We gingen met de auto een route door de bergen rijden en dat was ontzettend mooi, maar wel heel eng. Hele smalle paadjes en het was een heel gekronkel om naar boven te komen, en ook weer naar beneden.

 Het was onwijs mooi op het punt waar we stopten. Rivier, bergen, rotsen.. Wauw!
Hoe kan het ook anders, het is ook gewoon zó lekker! We lunchten 's middags bij de mac en het was bloedjeheet, zo'n 34 graden. 

De dag erna reden we door naar een hele grote supermarkt en ineens spotte ik deze flaconnetjes. Komen ze je bekend voor? Bij de Action verkopen ze deze voor €1 per stuk, ik heb zelf de blauwe versie. Grappig om te zien dat dit gewoon voor een normale prijs verkocht wordt! Over het algemeen was in de supermarkt oa. makeup goedkoper. Een voorbeeldje; de mascara's van Maybelline waren daar allemaal €8 per stuk! (terwijl ze hier het dubbele zijn)

Lekkerste combi ooit. Banaan met pindakaas had ik ooit al een keer geprobeerd en dat is zo lekker op brood, maar ik zag Ingrid van missglamorazzi en Meredith van stilababe09 dit eten in hun 'Morning routine'. Dit keer geen banaan met pindakaas, maar appel! 

We zijn ook nog naar een kasteel geweest, want een aardig stukje verder was dan onze camping. Het was zo mooi en ik wilde dit heel graag, en heb daar ook veel foto's gemaakt. Dat fotografie artikel komt later online en dan zie je ook het kasteel helemaal.

Mist bij het kampvuur plekje, boven het water! Ik vond het wel heel apart om te zien. Het lijkt trouwens alsof het nog steeds heel licht was, maar het was in werkelijkheid  bijna helemaal donker, je zag bijna niks meer. Komt door de stand van de camera, hoe vet! Met de groepsfoto hebben we dat ook gedaan, alleen worden de foto's stukken waziger. Ik moet dus nog even uitvinden welke stand het beste is voor in het donker.

Wat post ik veel eten, hè? Ik at voor het eerst noodles (deze waren van de Action) en ik moet zeggen, ik vind ze nou niet echt bijzonder. Oke, het is niet vies, maar heel lekker vind ik ze nou ook weer niet.

1 van mijn vakantievriendinnen op de camping had een hangmat bij de rivier en daar zijn we ingaan liggen, love it! We waren nog met z'n 3en over gebleven en voor hun was het allemaal de laatste dag, wat betekende dat ik nog 2/3 dagen alleen over bleef. Ik ze gelukkig wel allemaal uit kunnen zwaaien! 

Hoe was jullie maand en hebben jullie nog spannende dingen beleefd in juli? 
Liefs, 
Sharon.

2 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!