logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

31-08-2013

DIY | PIMP JE SCHRIFTEN

Een tip wat ik je nog meer kan geven als je naar school gaat? Pimp je schoolspullen, dat vrolijkt het toch een beetje op! Niet alleen bij saaie vakken pimp ik schriften of dingetjes, maar ook agenda's pimp ik vaak met plaatjes en collages. Het maakt het net even wat orgineler en ziet er natuurlijk ook nog eens heel erg leuk uit. Vandaag heb ik dan ook een DIY 'pimp je schriften' artikel voor jullie, maar natuurlijk kan je dit op alles doen (denk aan je kaft, agenda en zelfs je muur!)



Welke dingen je ervoor gebruikt is natuurlijk helemaal aan jou, maar het enige wat je echt nodig hebt zijn of course een schaar, lijm, heel veel tijdschriften en een paar (effen) schriften. Deze kun je bij de Action, Hema en Kruidvat ontzettend goedkoop krijgen - dus pak ook de goedkoopste die je kan vinden aangezien je er toch mee aan de slag gaat. Ik vind effen schriften het leukst omdat die nogal saai zijn, dus die kun je helemaal zelf opleuken. Voor de rest gebruik een doosje - dat is heel handig om daar al je vuil in te doen zodat het straks niet zo'n grote bende wordt en kun je ook nog stickers of decoratie tape gebruiken als je dat leuk vindt.


Blader een aantal tijdschriften door en knip alle plaatjes uit die je leuk vindt. Ze hoeven niet eens allemaal dezelfde kleur te hebben, tenzij je dat wilt natuurlijk, maar meestal matchen de plaatjes toch wel met elkaar. Ik vind het zelf ook altijd wel leuk om de plaatjes heel gek uit te knippen, zoals zigzaggend, in een rondje of in een hartje. Die vormen kun je namelijk weer tegen andere plaatjes aanleggen en dat komt er heel leuk uit te zien vind ik zelf. 


Als laatste leg je alle plaatjes neer zoals je het wil hebben en lijm het dan allemaal vast. En now you're done! Je hebt je eigen, orginele schrift. Het is niet alleen heel leuk om te doen, maar ziet er nog eens een stuk leuker uit dan zo'n saai effen schriftje. Ik mis alleen nog wat gaten, maar dat zijn hele kleine dus die kan ik nog altijd opvullen mocht ik nog leuke plaatjes tegenkomen. Ik baal aan de andere kant wel dat ik onderaan de foto in een hartjesvorm bovenop de andere foto had geplakt, aangezien die wel heel leuk terugkwamen met de bloemen.. In ieder geval is het wel een schrift geheel in Parijs stijl, helemaal mij dus!

Wat vinden jullie ervan? 

9 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wauw, super leuk gedaan! Prachtige foto's ook! Ik heb een halfjaar stage lopen dus ik gebruik voorlopig geen schriften, haha! Wel super leuk idee voor als ik weer wil gaan studeren straks!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee. Ik deed dit altijd in mijn Agenda maar tegenwoordig gebruik ik een digitale agenda, voor mij veel handiger. Maar leuk idee voor op schriftjes. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik pimp altijd graag met weheartit afbeeldingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga het denk ook eens doen. Als ik het bij andere zien denk ik altijd: oo leuk, ga ik ook doen! Maar komt er nooit van, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oehw, ziet er zo leuk uit! Ik zie heel veel bloggers hun schoolspullen pimpen en ik ben hier heel lazy... Haha! X

    BeantwoordenVerwijderen