logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

28-08-2013

BACK TO SCHOOL TAG

Hi everyone! Vandaag heb ik een TAG wat alweer een redelijk lange tijd geleden is dat ik dat weer heb gedaan, en aangezien school voor mij weer bijna begint, heb ik een tag die helemaal in het teken is van school. Schoolspullen, vakken, musthaves.. School! Een niet al te leuk onderwerp al zeg ik zelf - maar de vragen vond ik wel heel leuk dus besloot ik ze gewoon in een artikel te beantwoorden. Lees je mee?


Naar welke klas ga je?
Ik ga naar 4e klas van HAVO!

Noem je meest favoriete vak en minst favoriete vak op school
De enige vakken die ik leuk vind zijn talen, behalve Duits en Nederlands. Frans vind ik heel leuk! Ik vind dat een mooie taal, kan het goed - maar laten we dan niet spreken over het feit dat als een Fransman tegen me gaat praten, dat ik dan vloeiend Frans ga terugpraten. Ik kom minstens niet verder dan 'oui oui' en 'je m'appelle Sharon', lezen en schrijven gaat me verder wel makkelijk af. Dit jaar ga ik ook Spaans doen, dus ik ben heel benieuwd of dat wat is. Mijn minst favoriete vak op school zijn wiskunde, natuurkunde, scheikunde etc, al die rekenvakken. Gelukkig heb ik ze allemaal niet komend schooljaar, jippie!

Wanneer moet je weer naar school?

Ik val onder regio midden en moet dus maandag 2 september weer naar school. Midden kreeg als laatste vakantie, maar moet dan ook als laatst weer naar school. Op zich wel lekker hoor, als iedereen al naar school is.


Hoe laat word je wakker?
In de ochtend bedoel je? Mijn wekker gaat altijd om 7 uur, maar meestal blijf ik nog een kwartier langer liggen aangezien ik die ochtend m'n bed niet uit kan komen, haha!

Hoelang doe je erover om je klaar te maken voor school?

Alles bij elkaar een kwartiertje tot 20 minuten denk ik.

Waar heb je zin in komend schooljaar?

Om te zien wie er bij mij in de klas komen, nieuwe vrienden maken en om Mariska en Louise weer te zien. Al weet ik op dit moment nog helemaal niet bij wie ik in de klas kom, maar Louise en ik hebben allebei hetzelfde profiel met maar 1 vak verschil, dus hopelijk komen we bij elkaar. Fingers crossed! Ik hoop in ieder geval wel dat ik een leuke en gezellige klas krijg.

Waar koop jij je schoolspullen?

Action, HEMA, Kruidvat, V&D, Bruna.. Elk jaar wel weer verschillend eigenlijk. Meestal koop ik bij de Action gewoon een shitlode aan schriften, pennen en andere dingen en koop ik bij HEMA zoals etuis en hardere boekjes. Kruidvat vaak kaftpapier of nog andere leuke schriftjes en agenda's koop ik vaak in boekhandels.



Broek of rok?
Absoluut een broek. Ik voel me in een rokje helemaal niet prettig en ik heb de hele tijd het idee dat je alles erdoorheen kan zien of dat het omhoog kruipt. Nee, broeken zijn in dat geval safe.

Rugzak of handtas?
Ik heb het eerste jaar een rugzak gehad, het 2e jaar een schoudertas en vorig jaar een handtas, die ik nu weer gewoon gebruik. Schoudertassen, jongens, niet doen. Het is echt verrekte onhandig en het is nog eens heel slecht voor je. Handtassen zijn voor mij het makkelijkst, ik doe er gewoon boeken in en ik vind het ook net wat comfortabeler. Ik heb dan wel een wat grotere handtas, dus daar past alles wel makkelijk in. 

Drie musthaves voor school
Zo'n groot schrift met tabbladen, die kun je heel goedkoop bij de Action en Hema kopen. Ik vind ze enorm handig aangezien losse schriften soms helemaal niet werken en samenvattingen daar wel handig terug te vinden in zijn. Oja, nu we het toch over samenvattingen hebben, markers! Heel handig voor als je iets moet markeren en werkt vaak wel als je iets moet onthouden. En het derde ding.. kauwgom of smintjes. Niet mee rondzwaaien, anders is 'ie zo leeg. Just sayin'. 



Beste tip voor school
Koop leuk kaftpapier en kaft die om de boeken van saaie vakken. Niet dat ik er écht in geloof, maar dat maakt het net even iets leuker om naar je kaft te kijken!

Welke agenda heb je?
Eentje van Esprit, ik vond 'm wel leuk door de landen en details, alsof het een soort dagboekje is. De datums/dagen zijn lekker ruim en dat is best belangrijk, ik schrijf namelijk niet heel erg klein en als ik een dag vol met huiswerk heb, past het niet meer en moet ik het op de vakken in het weekend schrijven.


Zijn er al lezeressen begonnen met school of wanneer moeten jullie beginnen?

7 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Leuk om te lezen! Ik mis de middelbare school soms wel haha, maar dat heeft denk ik meer met m'n huidige opleiding te maken haha.. Ik begin ook 2 september weer :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel leuk om te lezen! Ik ga dit halfjaar stage lopen in Utrecht en heb dan maar 3 terugkomdagen wat niet op school wordt gehouden, heel handig, haha! Wel mag ik iets heel tofs maken, namelijk een stageverslag en ik denk dat ik het dit jaar gewoon in een magazine ga maken met een leuk concept er omheen! :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tag! Ik begin ook weer met school op dezelfde dag als jou :( haha xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk ik begin maandag 2 september weer, heb de tag ook gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele leuke tag! zal 'm zeker ook doen
    xoxo

    http://idontjustexistilive.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik vond talen ook altijd het leukst haha :-)

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tag! Ik ga naar 3 HAVO. Mwehh ik wil niet naar school haha de vakantie is net zo lekker. Naja school zal ook wel weer gaan wennen. Alvast succes op school.

    BeantwoordenVerwijderen