logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

03-07-2013

Essence caring cleansing wipes

Lui zijn we allemaal wel eens. Klinkt geen zin om je gezicht te reinigen in de ochtend of de avond je bekend? Af en toe heb ik er ook totaal geen zin in en wil ik liefst met makeup en al m'n bed in duiken als ik moe ben of geen zin heb in een standaard routine. Reinigingsdoekjes zijn daarvoor wel heel makkelijk, maar niet altijd even goed voor je huid. Budgetmerk Essence heeft vrolijke reinigingsdoekjes die ik al heel lang in huis heb en ooit nog wilde testen, maar ben deze gewoon over het hoofd gezien. Dus vandaag ga ik ze alsnog voor jullie uitproberen! Lees je mee? 


Reinigingsdoekjes zijn niet altijd persé goed voor je huid, ik gebruik ze eigenlijk nooit. Alleen als ik op reis of vakantie ga en geen full-size producten wil meenemen zijn doekjes gewoon ontzettend handig, of om swatches weg te halen. De meesten die mijn blog al wat langer volgen weten dat ik een droge en gevoelige huid heb (wordt in de zomer minder) en vermijd daarom ook altijd producten met alcohol erin, want nog meer uitdroging wil ik echt niet. Deze van Essence bevatten gelukkig geen alcohol en ook doordat deze er zo vrolijk uit zag nam ik een pakje met 25 doekjes mee. 


Lekker vrolijk die verpakking! De reinigingsdoekjes bevatten granaatappel en bamboe en is zoals ik al zei alcoholvrij en voor alle huidtypen geschikt. De reinigsdoekjes zijn bedoeld om je (waterproof) makeup te verwijderen en zorgt voor hydratatie. 
"Een mooie, gereinigde huid in 'no time'! Deze handige reinigingsdoekjes verwijderen effectief vuil en waterproof make-up zonder de huid uit te drogen. De waardevolle actieve ingrediënten, verrijkt met granaatappel & bamboe, voorzien de huid van vocht waardoor deze heerlijk zacht en glad aanvoelt. De milde, alcoholvrije lotion is perfect geschikt voor gevoelige ogen."
De doekjes zijn zacht en groot genoeg voor je hele gezicht. Essence raad aan om de reinigingsdoekjes te gebruiken elke ochtend en avond door zachtjes over je gezicht, ogen en hals te wrijven en je hoeft je gezicht na gebruik niet meer spoelen met water. Dat is fijn! Zeker als je daar geen tijd voor hebt of je even wil opfrissen met zo'n doekje.

Meteen na openen ruik je de geur al, zo lekker! Heel fris met een vleugje granaatappel erdoorheen. Granaatappel is heel goed voor je huid, het bevat een boost van anti-oxidanten die je beschermen tegen invloeden van buitenaf. Bamboe extract heeft een ontstekingsremmende eigenschappen. In de reinigingsdoekjes zitten helaas wel parabenen in, dus als je die vermijd is dit niet een heel geschikt product voor jou. Het bevat ook parfum, maar staat helemaal onderaan op het lijstje dus zal waarschijnlijk geen irritaties kunnen veroorzaken.

Ingredienten:
AQUA (WATER), PROPYLENE GLYCOL, ISOPROPYL PALMITATE, PUNICA GRANATUM FRUIT EXTRACT, BAMBUSA VULGARIS SHOOT EXTRACT, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS (SWEET ALMOND) OIL, TOCOPHEROL, BETA-SITOSTEROL, SQUALENE, GLYCERIN, BUTYLENE GLYCOL, DEHYDROXANTHAN GUM, ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER, METHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, PHENOXYETHANOL, PARFUM (FRAGRANCE), LIMONENE, CITRONELLOL.


Ik test het doekje op mijn gezicht en met swatches op mijn hand. Helemaal rechts heb ik een lipstain aangebracht (valt dus een beetje onder waterproof makeup), daarnaast een lipstick, een eyeliner, een longlasting oogpotlood en een waterproof mascara.

En dit blijft er over! De hele waterproof mascara is verdwenen samen met het longlasting oogpotlood en de lipstick. De lipstain en de eyeliner zie je nog zitten als een waas. De waterproof mascara ging heel soepel, maar bij de oogpotlood moest je wel wat harder boenen om het van mijn hand af te krijgen.

Op mijn gezicht werken de doekjes ook prima, reinigen oké en zijn niet irriterend op mijn huid. Ze schuren niet en het werkt heel snel en handig. Wel laten de doekjes een plakkerig laagje achter op je huid, dus ik spoel mijn huid liever wel af met water omdat ik dat gevoel fijner vind. Op je ogen zou ik hem niet gebruiken, daar prikt 'ie ontzettend en gebruik ik liever watjes. Sowieso gebruik ik liever normale reinigingsproducten, maar omdat deze heel handig en compact is mee te nemen gaat deze sowieso mee op vakantie!

Essence caring cleansing wipes - €1,75 (te koop bij Kruidvat en Trekpleister)

Gebruiken jullie altijd een normaal reinigingsproduct? Of zijn jullie toch liever lui en gebruiken jullie altijd reinigingsdoekjes? 

Love,
Sharon.

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!