logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

08-07-2013

Cooking with Louise | Cake pops! ♡

Hoi iedereen! Ik ben Louise en ik ben 16 jaar. Ik heb Sharon het begin van dit schooljaar leren kennen en we zijn super goede vriendinnen geworden. Ik vind het hartstikke leuk dat ze een blog heeft en ben ook trots op haar dat het zo goed gaat. Ik had aan haar gevraagd of ze het leuk vond of ik ook een keer een artikel wilde schrijven, en dat vond ze een heel leuk idee. Dus ik ben aan de slag gegaan en heb cake pops gemaakt ☺! Ik vind koken en bakken altijd superleuk om te doen, en Sharon vond het ook een leuk idee. Ik ben geen ervaren blogger of schrijver van artikelen, maar ik vond het erg leuk om te doen dus ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om te lezen. Have fun!





We gaan cake pops maken! Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik kreeg allemaal leuke spulletjes op mijn verjaardag dus dan is het zeker leuk om het uit te proberen!

Ingrediënten:
♥ 100 gram cakemeel (of een kant-en-klare cake pop of een cupcake mix)
♥ 90 gram boter
♥ 90 gram suiker
♥ 20 ml melk
♥ 1 ei

Voor de icing:
♥ 100 gram icing mix (of poedersuiker, dat kan ook)
♥ 1 eetlepel warm water
♥ Eventueel kleurstof
♥ Leuke versiering voor op de cakepops

Voordat we gaan beginnen verwarmen we de oven voor op 160°C. Als ik iets ga bakken of koken, weeg ik alles af zodat ik alles al klaar heb staan. Je hebt de melk, cakemeel, suiker, boter en een ei nodig.



We beginnen met de boter zacht te kloppen met de mixer. Zorg ervoor dat de boter op kamertemperatuur is, omdat anders de boter aan de mixer vast blijft zitten. Klop de boter dus op tot een romige massa. Het komt er dan ongeveer zo uit te zien:



Vervolgens voeg je de suiker toe bij de boter en mix je dit ongeveer een halve minuut op de hoogste stand. Als je dit hebt gedaan kan het ei erbij, en ook dit mix je weer ongeveer een halve minuut op de hoogste stand. Nu kan de cakemeel en de melk erbij en mix dit totdat het een gladde massa wordt. Mix het niet te lang, anders wordt het beslag te dik. Zorg dat alles een beetje luchtig blijft.

Nu is je beslag klaar en kunnen we het beslag in de vormpjes gaan stoppen. Als je geen cake pop bakvorm hebt kun je ook hele kleine cupcake vormpjes gebruiken. Ze worden dan niet alleen heel mooi rond. Dit is de bakvorm die ik gebruik:


Gebruik nu 2 kleine theelepeltjes om de bolletjes mee te vullen. Vul de bolletjes tot de helft, maar het maakt niet uit als het er wat bovenuit steekt. In de oven wordt het namelijk vanzelf een bolletje!

Nu kan de deksel erbovenop en kan het de oven in! Zet de kookwekker op 20 minuten.
Als de cake pops in de oven zitten kan je alvast de icing gaan maken, dit kan heel simpel door wat poedersuiker met water te mengen. Ik had toevallig nog een icing mix met vanille smaak staan, dus die kon ik nu mooi gebruiken. In het pak zat 300 gram, maar dat leek me een beetje te veel dus heb ik 50 gram icing mix gebruikt.


Er moest een eetlepel warm water bij, dan roer je het door elkaar en dan is de icing al klaar! Ik vond het leuk om er een leuk kleurtje aan te geven, dus ik gebruikte wat roze en blauwe kleurstof. Dit was het resultaat; misschien een beetje chemisch, maar wel heel kleurrijk!




Ook zette ik alvast de sprinkels klaar om straks te cake pop te kunnen versieren.

Na 20 minuten haal je de cake pops uit de oven, laat ze daarna goed afkoelen en haal de deksel er nog niet af. Na een kwartiertje kan je de deksel eraf halen en de cake pops eruit halen. Doe het wel heel voorzichtig, want ze kunnen soms best slap zijn.

Yes, ze zijn allemaal mooi rond geworden!


Wat je ook nog nodig hebt zijn 'cake pop stokjes' of van die lolly stokjes, deze kun je vaak bij heel veel winkels kopen. Deze komen van de Xenos.


Nu kun je Cake pops gaan versieren op je eigen manier totdat je hem leuk vindt. Dit is mijn eindresultaat geworden!

Love, 
Louise.

Wat zouden jullie ervan vinden als 'Cooking with Louise' een soort serie wordt op Lovely Photography? Dus elke keer op dezelfde dag een Cooking with Louise. Laat je reactie in de comments!

7 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Dit ga ik zeker een keer doen!!
    Loes als vaste chef-kok vind ik een goed idee
    Ik ben benieuwd

    XXXmaris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi geworden, echt goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan! Goed idee om hier een vast rubriek van te maken, ik ben benieuwd naar je volgende recepten!

    PS. Je kunt vandaag spammen op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa is leuk!

    Krijg er honger van! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohnomnomnomnom! Ik houd van cupcakes en cakepops is wat compacter.. dat lijkt mij echt goddelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk gedaan! Leuk voor een high tea ook :)

    Liefs,

    Maria
    www.beautybandit.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit!

    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen