logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

05-07-2013

Check (makeup) list voor de zomer | Op vakantie!

thekuller.com

Zonnebrand? Check. Bikini? Check. Makeup? Not check. Een dilemma wanneer je makeup mee moet nemen op vakantie, want wat moet je meenemen en wat ga ik gebruiken? Al helemaal wanneer je in het vliegtuig moet met alles wat je wel en niet mee mag nemen. Ook ik zit al een week van te voren makeup uit te zoeken, maar het kan veel makkelijker! Want welke dingen heb je écht nodig en welke dingen moet je sowieso meenemen? Ik ga jullie vertellen welke dingen ik meeneem!

Ik neem sowieso al niet veel makeup mee op reis of vakantie, want op warme dagen heb ik gewoon geen zin om zoveel makeup op te doen. Het voelt niet lekker en is ook nog eens hartstikke slecht voor je huid. Wel hou ik ervan om makeup mee te nemen die ik misschien helemaal niet ga dragen. Want je weet maar nooit waar je het voor nodig hebt of toch een keer zin hebt om het te dragen. Ik ben echt een ramp, ik moet echt heel vroeg beginnen met uitzoeken wat ik allemaal wel en niet mee moet nemen, want ik weet het echt niet. Al heb ik wel altijd een soort checklist die ik afga van alle spullen die ik sowieso mee moet nemen, alles wat nodig is en waar ik zeker van weet dat ik dat ga gebruiken.
Sashka M  | via Tumblr

Dagcrème 
Dat is echt onmisbaar voor mij! In de zomer heb ik niet een hele erge droge huid, dan krijg ik eerder een normale tot gemiddelde huid (met een wat vettere T-zone), maar is het nog steeds wel gevoelig. Een dagcrème gebruik ik wel, gewoon omdat ik het gevoel heel fijn vind en ik merk dat mijn huid er anders op gaat reageren wanneer ik het niet doe.

BB-cream/concealer:
Ik weet nog niet zeker welke van de 2 ik ga meenemen, maar ik denk dat ik voor concealer ga, of voor allebei. Hmm, lastig! Foundation draag ik sowieso nooit in de zomer, al dat zweten en dan foundation op? Bleh, vies gevoel! Maar het is wel fijn om het bij te hebben voor in de avond, maar dat kan ik met concealer ook. Ik denk dat uiteindelijk allebei de producten in m'n toilettas gaan, maar het grootste gedeelte op vakantie draag ik helemaal niks op m'n gezicht dan alleen zonnebrandcrème.

Poeder:

Die neem ik wel mee! Even een mat gezicht of voor 's avonds, ik weet ook al welke poeder ik precies ga meenemen. Ken je mijn Bourjois Healthy Balance poeder nog? Hij ligt al zo lang in de kast en is een tintje te donker, dus die ga ik mooi gebruiken als ik een beetje verkleurd ben!




Sashka M  | via TumblrOgen:
Sowieso minstens 2 mascara's! Een normale en een waterproof, want als ik ga zwemmen wil ik toch wel een likje mascara dragen, daar voel ik me gewoon prettig in. Ook een normale als ik een dagje geen waterproof wil dragen, want je weet maar nooit. Voor de rest neem ik denk ik een donkerbruin oogpotloodje mee en verder geen eyeliner, want dat draag ik toch niet. Als oogschaduw neem ik een klein palet mee, ik denk Sleek Oh So Special of MUA, omdat daar vrij neutrale kleuren inzitten en je toch nog veel kanten op kan. Oja, en een oogschaduwbasis!

Lippen:
Heeeeel veel lippenbalsems! Normale en eentje met SPF, want verbrande lippen is echt een verschrikkelijk gevoel. Verder neem ik nog een neutrale lipstick kleur mee of een transparante gloss.

Overig: 
Ik neem nog een bronzer mee en een simpele blush zonder al te veel poespas. Ook een setting spray gaat mee de koffer in, want dat is zo lekker om op een warme dag wat van het spulletje op te sprayen! Verder probeer ik van alles zoveel mogelijk mini's mee te nemen zodat ik meer ruimte over heb voor kleding en andere nodige dingen. :)

Wat nemen jullie qua make-up mee op reis?

Liefs,
Sharon.

7 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik neem ongeveer hetzelfde mee maar dan wel ook vloeibare eyeliner en als het kan ook nepwimpers voor als ik op stap ga :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig lijstje, ik neem ook ongeveer zoveel mee, maar ik ben altijd bang dat ik iets vergeet! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel handig, precies wat ik momenteel nodig had haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tas die bovenste! :) Ik ga ook altijd voor waterproof mascara met zwemmen enzo. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. BB cream. Wat een uitvinding voor de warme dagen! Ik zag dat ze nu vsn Garnier ook een BB cream hebben tegen de zon. Wiehoe!
    XO
    Another way of blogging

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig artikel voor mensen (like me) die in de stress schieten bij dit soort dingen haha. Ik zorg voor veel voeding in de zomer zoals zonnebrand cremé, Lipbalsems, Maskertjes heerlijk! Ook een bronzer voor het zonnige effect vind ik leuk en natuurlijk mascara en eventueel een BB cream/Concealer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad handige post, fijn lijstje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen