logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

27-06-2013

My Everyday Make-up

Een kloddertje verf hier en een kloddertje verf daar.. Wat smeer ik nou eigenlijk allemaal op m'n gezicht elke dag? Ik sta er eerlijk gezegd nooit echt bij stil, maar zodra ik ze op een hoopje bij elkaar zie lijkt het wel behoorlijk veel. M'n gezichts/makeup routine is niet heel veel veranderd sinds mijn laatste Get Ready With Me video, maar er zijn weer een paar producten bij gekomen of veranderd, dus leek het me leuk om het nu te laten zien in een artikel! Niet elke dag draag ik deze producten, zoals altijd eigenlijk altijd, maar ik wil steeds vaker wat "extra's" doen en draag dan soms een beetje oogschaduw, foundation, bronzer, maar als ik écht full-face ga pak ik altijd dezelfde producten. Kijk je mee?











Voor mijn gezicht gebruik ik altijd een dagcrème, dat is het eerste wat ik op m'n gezicht smeer zodra ik wakker ben. Met mijn droge huid is hydrateren echt heel erg nodig, want anders hangen de velletjes van m'n gezicht af. Mijn favoriet op dit moment is die van de Kruidvat, voor de droge en gevoelige huid.

De laatste tijd ga ik soms voor wat foundation en merkte dat de Catrice bbcream in 010 Light Beige toch een beetje te geel voor me was. De Photo Finish foundation 020 Rosy Beige van Catrice is juist weer te roze en te donker, dus meng ik deze 2 samen. Die kwam verrassend genoeg het dichtst bij mijn eigen huidskleur, dus gebruik ik dit mengeltje eigenlijk altijd. De bbcream gebruik ik bewust gemengd met een normale foundation, omdat ik de bbcream heel licht en prettig vind voelen op mijn huid, bij vrijwel alle foundations heb ik dat gevoel niet. Daarna gebruik ik concealer, op dit moment ben ik verzot geraakt op de Maybelline Pure Cover Mineral concealer. Deze is volgens mij al heel oud en al lang niet meer te koop bij Maybelline, maar heb ik gespot bij Big Bazar voor €3 en is echt een budgettip! Dekt onwijs goed (ook op rode plekjes en puistjes!), blijft de hele dag zitten en trekt niet in de lijntjes. Ik heb de kleur 02 Natural.

Om alles af te poederen gebruik ik de Essence All About Matt poeder, nog steeds mijn alltime favoriet! Zie je die pan daar helemaal rechts? Dat is echt niet normaal snel gegaan! Er zit echt al een behoorlijke deuk in en de ronde pan zie je er ook al doorheen komen. Doordat 'ie bijna aan z'n einde komt breekt de poeder heel snel en nadat ik met mijn kwast de poeder op het dekseltje aftikte kwamen er ineens allemaal kleine witte brokjes poeder naar beneden vallen waardoor ook ineens een nog grotere pan tevoorschijn kwam. Het afpoederen is wel nodig, want de bbcream is vrij vettig en glimmend. Daarna zet ik alles muurvast met mijn MAC fix + spray zodat m'n makeup de hele dag goed blijft zitten, in ieder geval beter dan dan wanneer ik er niets aan doe.

Voor mijn ogen begin ik nu ook steeds iets vaker oogschaduw te dragen, en daarvoor gebruik ik het liefst mijn Sleek Oh So Special palette. Ik mix vaak de 2 middelste bruine kleuren met elkaar voor in de crease en kies vaak de lichtste kleur helemaal bovenin als highlighter. Op mijn ooglid pak ik dan een neutrale kleur zoals Bootycall en Foxy uit mijn Naked 2 palet. Als oogschaduwbasis gebruik ik nog steeds die van Essence, de I Love Stage eyeshadow base voor onder de oogschaduw. Als ik dat niet doe, is alle oogschaduw al in de lijntjes getrokken voordat ik het al weet.

Nadat ik mijn wimpers heb gekruld gebruik ik nog stééds dezelfde mascara, de roze mascara, ook van Essence, de I Love Extreme crazy volume mascara. Het effect wat 'ie geeft vind ik zo mooi, inderdaad een 'crazy volume' en is mooi zwart. Ook separeert hij heel mooi, ook al verwachtte ik dat niet door het borsteltje. Hij gaat wel wat vlekken onder m'n ogen, dus wissel ik het soms af met een andere mascara voor op m'n onderste wimpers. Dan gebruik ik vaak de Maybelline One by One of Essence Multi Action.

Voor de rest van m'n gezicht gebruik ik een beetje bronzer van Rimmel om lichtjes te shapen, echt heel lichtjes, want ik moet nog steeds een beetje wennen hoe het eruit ziet wanneer ik bronzer draag. Als blush gebruik ik meestal Sleek Rose Gold, maar als ik een frisse blush wil kies ik voor de Etos Blush Powder.

Met m'n wenkbrauwen doe ik niet veel, meestal laat ik ze zo zoals ze zijn en doe ik er alleen een beetje transparante wenkbrauwgel in van Essence, werkt heel goed en houdt m'n wimpers de hele dag in 'model'. Als ik dat niet doe staan alle haren dwars, gaan ze naar beneden of staan ze heel raar. Als ik zin heb om ze bij te tekenen gebruik ik een potloodje van HEMA in nummer 10, een kleur die denk ik het beste past bij mensen met blonde haren. Perfect blijft 'ie niet zitten, aan het eind van de dag is de kleur al wel van je wenkbrauwen af. Op zich wel jammer, maar eigenlijk maakt me dat niet veel uit, als de rest van m'n maleup dan maar blijft zitten ;-).

Welke producten gebruiken jullie elke dag weer? Of hebben jullie geen vaste routine?

Love,
Sharon.

8 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Zien er goede producten uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! :) Ik gebruik dezelfde mascara en oogschaduwbasis en ook een palette van Sleek (Au Naturel). Erg fijne producten! Die BB Cream van Catrice wil ik ooit ook nog wel eens uitproberen.

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien! Ik gebruik dezelfde foundation, poeder en wenkbrauwgel als jouw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mm die matt powder is wel iets voor mij, bedankt voor de tip! :)
    Voor de rest gebruik ik ongeveer hetzelfde als jou, bb cream is fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt allemaal heel erg goed!
    De photo Finish foundation blijft gewoon super fijn :D
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Catrice photofinish gebruik ik ook, de bbcream zie ik ook steeds vaker voorbij komen, die wil ik nog wel eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen