logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

23-05-2013

Hoe voorkom je miskopen?

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Je besluit om iets te kopen en baalt na afloop ontzettend omdat het waarschijnlijk niet voldoet, niet werkt of wanneer het niet is zoals je graag zou willen. Ja, dat noemen we een miskoop! Ook ik heb dat af en toe wel eens. Sinds dat ik een aantal punten steeds langs ga wanneer ik een aankoop ga doen is het me de afgelopen tijd stukken minder overkomen, dus ik ga jullie mijn tips met jullie delen! Lees je mee?







Je ziet het goed, dit zijn al mijn miskoopjes, gelukkig niet zulke dure producten! Waarschijnlijk zijn het er nog veel meer, maar deze weet ik altijd meteen op te noemen als ik het woord al hoor. Miskopen hoeven helemaal niet alleen bij makeup of in die richting te gebeuren, het kan ook bij meubels, apparaten, kleding, schoenen, muziek en ga zo maar door. Je besluit om iets te kopen en kan op een begeven moment behoorlijk tegenvallen. Een product wat z´n centjes niet waard is geweest wordt niemand blij van, dus ik ook niet! Mijn tips kun je dus bij heel veel categorieën toepassen. Het wil daarbij absoluut niet zeggen dat mijn tips ook echt zullen helpen, maar dit zijn de manieren die mij helpen!

Lees van tevoren reviews/recensies of artikelen over het product. Dit is echt mijn állerbeste tip, ik doe het altijd! Typ de naam van het product in op Google of op een zoekmachine en je komt geregeld meteen op een site terecht die jou vertelt of het product aan te raden is. Let op de mening over hoe het product in gebruik is, hoe het werkt en of het genoeg voldoet aan wat het product doet geloven. En ook niet geheel onbelangrijk is om meerdere blogs/sites te bezoeken. Iemand kan er heel positief over zijn terwijl iemand anders over hetzelfde product er onwijs negatief over is. Zet alles daarna op een rijtje en daarna is het ontzettend makkelijk beslissen of je het product ook daadwerkelijk gaat kopen.

Denk na waarvoor je het gaat gebruiken. Stel, je ziet een supergave broek in de winkel. Ga in je gedachten na wat je allemaal in je kast hebt hangen waarop je de broek of een ander kledingstuk mee kan combineren, of wanneer je het wil dragen. Ben je op zoek naar een nieuwe jeans/broek, maar weet je niet of de kwaliteit niet goed is? Vergelijk het niet met prijzen, duur hoeft absoluut niet per se beter te zijn! Pas gewoon wat kledingstukken, zit het lekker en voelt het goed? Dan is de keuze aan jou!

Bestel je wel eens online? Laten we als voorbeeld weer kleding nemen. Ben je onzeker over je maat welke je bijvoorbeeld moet bestellen? Ga naar de winkel zelf en pas hem daar, of bestel 2 maten. In de winkel kun je meteen zien of het goed zit en hoe het er in het echt uitziet, want op sommige webshops zien producten er heel anders uit op foto's. Bestel je toch liever online en twijfel je nog steeds over de maat? Koop dan 2 maten waarvan je denkt dat 1 van de 2 goed zal zijn. Bij bijna iedere webshop kun je de kleren die niet goed zijn daarna gewoon weer terugsturen!

Ben je van plan een dure lipstick/blush etc. te kopen? Koop eerst een goedkoop alternatief die ongeveer overeenkomt zodat je kunt kijken of de kleur je staat. Niets is vervelender dan thuiskomen en er achter komen dat de kleur ontzettend lelijk staat. Natuurlijk kun je ook in wat duurdere winkels vragen of ze het product willen aanbrengen op -in dit geval- je gezicht. Vaak zijn dat professionals en kunnen je daarbij ook nog eens goede tips geven.

Kijk goed hoe het product er uit ziet. Zitten er geen gaten in? Is de stof niet te dun? Is het niet beschadigt of al gebruikt? Zit het goed verpakt? Dit zijn punten waar ik ook op let, vooral bij cosmetica, kleding en schoenen. In de schrappen van drogisten (bij duurdere parfumerieën gebeurt dit veel minder!) zijn heel veel producten al aangeraakt of gebruikt. Hatelijk vind ik dat, er zijn niks voor niks testers! Als het gebruikt is, koop ik het niet. Je weet maar nooit wat die persoon daarvoor heeft gedaan. Jikes!

Dit zijn tips die mij hebben geholpen! Natuurlijk maak ik het nog steeds af en toe mee, maar veel minder dan dat ik eerst had. Ik kijk nu wat kritischer naar producten sinds dat ik mijn blog heb en kijk daarom altijd reviews van tevoren. Als ik in de winkel zelf sta op dat moment en ik weet niet of het product goed is, wacht ik totdat ik een review erover heb gelezen of koop ik het als ik het echt graag wil, soms zegt mijn gevoel dat, soms ook niet, maar daar leer ik dan ook weer van als ik het dan uiteindelijk probeer. Miskopen zijn niet altijd slecht, je kunt er in dat opzicht ook van leren! :)

Wat is jou ergste miskoop ooit?
Love,
Sharon.

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!