logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

03-05-2013

Action lipsticks

Onlangs kocht ik bij de action een shit lode in aan goedkope lipsticks om te gebruiken voor DIY lippenbalsems en dergelijke. Maar toen dat niet echt een succes werd besloot ik de overige lipsticks te swatchen en te kijken of het wat zou zijn als je ze op je lippen aanbrengt. En voor zo'n prijsje is het het proberen waard toch? Ik test vandaag voor jullie 6 budget lipsticks van een felle roze kleur tot rode kleuren tot bruinere tinten. Lees mee!





Allereerst wil ik zeggen dat ik de verpakkingen echt afschuwelijk vind. Ze zijn dan volgens mij wel €0,89 per 2 lipsticks maar dan mogen ze er voor mij dan wel wat beter uitzien. Had dan het zilveren omhulsel zwart gemaakt, dat had velen malen beter gestaan! De doppen gaan ontzettend snel barsten en door de doppen beschadig ik altijd de lipsticks. V.l.n.r Hot Pink, Warm Whine, Peach, Cherry Red, Faboulous Orange, Terra. 

Hot Pink - Warm Whine - Peach - Cherry Red - Fabulous Orange - Terra


Ook al zijn de namen niet zo heel diepzinnig, ik vind het wel leuk dat Action er over na heeft gedacht om de lipsticks namen te geven. Het is wel een pluspuntje aangezien heel veel goedkope producten dit niet hebben. Over de swatches op mijn arm ben ik nog aardig over te spreken! Vooral de roze kleur Hot Pink lijkt me heel mooi! De rode kleuren vind ik ook onwijs veel pigment hebben, behalve Fabulous Orange wat minder. Er zitten gouden glitters in en dat vind ik persoonlijk echt heel lelijk.

Dit is Hot Pink op mijn lippen. Iets te heftig voor overdag, maar ik vind de kleur wel heel mooi. Hij dekt ook overal mooi egaal en accentueert geen velletjes.

Warm Whine vind ik echt veel te donker bij mij. Hij maakt mijn huid heel wit, maar hij dekt ook egaal.

Peach is een wat rustigere tint, eigenlijk kan je zeggen dat dit een aanwezigere nude kleur is. Hij is niet al te opvallend, maar is bij mensen die meer van peachy kleuren houden is deze heel geschikt.

Cherry Red dekte niet overal mooi en met deze lipstick was ik ook wat langer bezig om de kleur binnen de lijnen van mijn lippen te krijgen. Hij was wat stugger dan de andere lipsticks en bracht ook minder fijn aan.

En zoals ik Fabulous Orange al niet zo geweldig vond met swatchen klopt inderdaad. Ik vind deze kleur echt heel lelijk. Er zitten duidelijk glitters in - dit komt niet goed over op de foto - wat ik dus heel lelijk vind en dekt ook niet overal gelijkmatig.

En als laatst is Terra aan de beurt. Op het eerste gezicht en tijdens het swatchen leek de kleur veel bruiner dan dat de kleur overkomt op je lippen. Misschien dat dat komt doordat mijn lippen vrij donker zijn van mezelf? In ieder geval is dit een prima nude kleur die ik niet snel zou dragen maar wat prima geschikt is voor mensen met een lichtere huid die vaak nude kleuren dragen.

De lipsticks brengen fijn aan (met uitzondering van Cherry Red, Fabulous Orange) en de meeste hebben veel pigment, accentueren geen velletjes als je die hebt op je lippen en blijven redelijk  lang zitten voor €0,89. De rode kleuren vooral, die blijven wel zo'n 2 uurtjes zitten, al zijn ze daarna wel degelijk vervaagd. Op je glas laten alle lipsticks sporen achter en zijn daarna ook wel vervaagt, maar niet volledig verdwenen. Ze trekken lichtjes in de lijntjes, maar is niet ontzettend storend. Alle lipsticks stinken wel een beetje, maar de geur is helemaal niet sterk aanwezig op je lippen.

Een heel groot nadeel vind ik zelf is dat ze je lippen ontzettend uitdrogen, dat merk je vrijwel meteen na het aanbrengen. Veel van deze lipsticks worden matter omdat ze wat gaan slijten (met name de rode kleuren) en je lippen voelen na een uurtje alsof je dagenlang niks meer hebt gedronken. Oké, dit is misschien wat overdreven, maar je voelt het enorm trekken. Op zich is dit wel iets te verhelpen om eerst lippenbalsem op te smeren vóór je de lipsticks aanbrengt en erna, maar de lipstick verschuift dan wel.

Pluspunten: 

  • Merendeel van de lipsticks zijn goed gepigmenteerd
  • Accentueren geen velletjes of droge plekjes
  • Blijven redelijk lang zitten in tegenstelling tot de prijs
  • Trekken niet in de lijntjes
  • Prijs
Minpunten: 
  • Drogen je lippen ontzettend uit
  • Laten sporen achter op je glas
  • Lipstick verschuift als je er iets overheen aanbrengt
  • Verpakking, heel goedkoop en de doppen gaan erg snel kapot. 
  • Verkrijgbaarheid, alle lipsticks zijn per pakje allemaal verschillend. 

Mijn favoriet is Hot Pink. Ik vind de kleur echt heel mooi! Niet dat ik dit overdag zal dragen, maar wanneer ik dit deppend aanbreng op mijn lippen geeft het een wat natuurlijker effect en heb ik niet meteen knalroze lippen. Voor de Action lipsticks betaal je €0,89 en er zitten 2 lipsticks in 1 pakje. 
Kopen jullie wel eens make-up bij de Action? 

Love, 
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Terra&Peach vind ik het mooiste op de foto's overkomen maar ik ben niet van plan om een van al die lipsticks te kopen. Wel leuk om erover te lezen (:

    BeantwoordenVerwijderen