logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

30-04-2013

Review | Bourjois mini nagellak #94

Vorig jaar zomer kreeg ik voor mijn verjaardag 2 minilakjes van Bourjois waarvan 1 felle oranje kleur. Ik draag eigenlijk nooit oranje nagellak, eigenlijk alleen op Koninginnedag. En nu het vandaag voor het laatst Koninginnedag is en ik nog nooit een nagellakreview heb gedaan, vond ik dit toch wel een perfecte combi! Dit keer een minilakje in oranje sferen. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!




Ik vind het potje zo schattig! Ze bevatten namelijk 3 ml en zijn ini-mini. Bourjois staat als een soort reliëf op de dop gedrukt en is echt een heel leuk accent. Het potje is dan misschien wel heel klein, maar ziet er wel heel luxe uit. Het enige nadeel is dat de nagellak heel snel opgaat, ik denk dat na zo'n 3/4 keer gebruiken de lak aardig op is. Na de 2e keer gebruiken merk je al dat het lastiger wordt om genoeg nagellak op het kwastje te krijgen.

De dop heeft een aparte vorm maar houdt heel gemakkelijk vast doordat het midden wat dunner is en je daar je vingers als het ware in kan leggen. Het kwastje is ook klein, maar werkt eigenlijk ook verbazingwekkend makkelijk! Door het kleine kwastje moet je dus vaker over je nagels heen gaan, maar je krijgt er geen strepen van. Ook kom ik nu niet snel langs de kantjes zodat mijn nagels nu optisch langer lijken. Met grote kwastjes kom ik altijd langs de randjes.


De nagellak heb ik in kleur 94, een felle oranje kleur met een rode ondertoon. Deze kleur moest ik wel even opzoeken, aangezien het kleurnummer op het plastic staat die er om heen zit, maar die heb ik niet meer. De lak dekt al perfect in in 1 laagje en de nagellak lakt fijn. Hij is niet te dik en niet te dun, precies goed! Op mijn nagels heb ik alleen basecoat aangebracht voordat ik de nagellak aanbracht, ik heb geen topcoat gebruikt. Dit heb ik expres gedaan omdat ik wilde weten of de nagellak op zichzelf goed bleef zitten.

De nagellak droogt vrij snel. Normaal heb ik voordat het opgedroogd is al beschadigingen op mijn nagels, dat heb ik bij deze niet.

Deze foto is 1 dag later genomen. Mijn nagellak is begonnen met chippen bij mijn middelvinger en langs de zijkant van mijn wijsvinger. Maar het chippen is eigenlijk zo minimaal dat niemand het zal zien!
Ook heb ik gemerkt dat in ander licht steeds de nagellak anders oogt. In de zon oogt de lak helemaal rood, dan weer oranje. Ook lijkt het soms alsof de nagellak mat is, soms weer glossy. Heel apart!

Pluspunten:

  • Dekt al met 1 laagje
  • Blijft goed zitten, ook zonder topcoat
  • Potje oogt heel luxe
  • Je krijgt geen strepen
  • Ligt lekker in de hand
  • Droogt snel
Minpunten: 
  • Door het kleine formaat gaat de nagellak snel op
Bourjois mini lakjes zijn te koop bij Etos en kosten €2,99 per stuk. 
Welke nagellak dragen jullie vandaag op Koninginnedag? En op welke momenten dragen jullie oranje nagellak? 

Love, 
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik draag de Club Bing Colours Quick Dry van Miss Sporty
    X

    BeantwoordenVerwijderen