logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

09-04-2013

Oriflame Giordani Gold Body Cream

Ik vind het heerlijk als alles lekker zacht aanvoelt en is gevoed. Vooral mijn benen, want die zijn vaak erg droog. In mijn kast lag de Oriflame body cream verstopt, maar had hem eigenlijk maar zeer weinig gebruikt terwijl ik hem al een aardige tijd heb. Hoe de crème werkte kan ik me niet meer goed herinneren, dus ik testte hem opnieuw uit. Lees snel verder!


Oriflame is een zweeds merk wat alleen online te bestellen is (zover ik weet). Ik kende het van mijn moeder, vroeger had zij daar heel veel makeup van. Deze body cream heb ik ook van haar gekregen omdat ze deze niet gebruikte, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer dat is geweest. Deze lag altijd al in mijn kast maar gebruikte ik om de een of andere reden ook niet. Terwijl Oriflame toch wel een goed merk hoort te zijn. Giordani Gold is een merk wat Oriflame verkoopt, ik kwam er een tijdje terug ook achter dat ik van hetzelfde merk ook een bronzer had! 

De verpakking vind ik heel erg mooi! Het is een grote bolle pot, de deksel heeft een bronzen kleur en de letters zijn goud. Het logo van Giorgani Gold staat er groot op, very nice!


"Pure verwennerij! Deze luxe body crème geeft je huid een heerlijke geur, terwijl de voedende eigenschappen de perfecte finishing touch geven aan je Giordani White Gold ervaring.", belooft Oriflame.

De pot is enorm. De pot bevat 250 ml! Daar kan ik wel een aardige tijd mee doen. Maar als je het ongeveer vergelijkt met andere lichaamsproducten is het vaak ook 150/200/250 ml. Alhoewel, ik heb alleen maar bodylotions/butters gehad in potten met 200 ml. Ook hier staat geen ingrediëntenlijst op, wel op de site van Oriflame. Dezelfde body cream als deze kreeg ik niet gevonden, waarschijnlijk is deze niet meer te koop. Wel een andere variant, in hetzelfde formaat en vorm, alleen dan in 'White Gold', met een witte dop en misschien dus ook een andere geur. Daar heb ik de ingrediënten van gebruikt, dus het zal niet precies overheen komen met mijn Body Cream.

Ingrediëntenlijst: 
aqua, butylene glycol, cetearyl alcohol, isopropyl myristate, butyrospermum parkii butter, cyclopentasiloxane, dimethicone, olus oil, cyclohexasiloxane, sodium polyacrylate, ceteareth-12, imidazolidinyl urea, parfum, methylparaben, sodium cetearyl sulfate, propylparaben, citric acid, butylphenyl methylpropional, benzyl salicylate, amyl cinnamal, hydroxycitronellal, linalool, citronellol, geraniol

De Body Cream bevat butylene glycol, wat er voor zorgt dat de huidvochtigheid wordt verhoogd en is een lichaamseigenstof. Het helpt je huid dus te hydrateren en je vocht op peil te houden. Cetearyl alcohol is een goede vorm van alcohol wat gewonnen wordt uit oa. kokos- en palmolie. Butyrospermum parkii butter is een ander woord als sheabutter, wat verzorgende werkingen heeft! Ook bevat het olus oil, een plantaardige vervanger voor vaseline, zonder je huid af te sluiten wat echte vaseline (petrolatum) bij vaker gebruik wel doet (minerale oliën zorgen daarvoor). De crème heeft dus inderdaad voedende eigenschappen!



De Body Cream is wel ontzettend waterig. Als je de bodycream uit het potje wil halen zit de dop al helemaal onder. Het waterige is op zich ook wel gunstig, het smeert daardoor wel gemakkelijk uit.


De geur is echt heerlijk, maar ik kan het niet echt beschrijven! De Body Cream is na het uitsmeren niet meer te zien, alleen blijft er wel een vettig laagje achter en zo voelt je huid ook. Dat vind ik echt een ontzettend nadeel! De Body Cream trekt heel langzaam in en breng ik hem ook liever niet aan als ik naar bed ga omdat het zo plakt. Dat is zo'n vervelend gevoel! De crème maakt wel je huid heel zacht en voedt je huid erg goed.

Ik ben niet supergroot fan van de Body Cream, maar hij is ook absoluut niet slecht! Ik vind het echt een ontzettend nadeel dat de Body Cream heel vettig is op je huid en dat het zo lang duurt voordat de crème is ingetrokken. Wel vind ik de hydratatie en de geur echt heerlijk!

Pluspunten: 
  • Hydrateert goed
  • Ruikt heel erg lekker! 
  • Er zit veel in
  • Veel verzorgende ingrediënten
  • Smeert goed uit en je hebt daardoor niet zoveel nodig
Minpunten: 
  • Je knoeit heel snel
  • De Body Cream is heel erg waterig
  • Voelt heel vettig
  • Duurt lang voordat de crème is ingetrokken 

Oriflame Giordani Gold Body Cream is te koop bij Oriflame en kost €13.00 (excl. verzendkosten).

Gebruiken jullie producten van het merk Oriflame? 

Love, 
Sharon. 

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!