logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

15-03-2013

How-to: vlechten met 4 stroken!

Later wil ik kapster worden, ik hou van hairstyling en ik vind het heel erg leuk om iemands haar te doen.  Voor kerst vroeg ik een kapperskop en heb hem eindelijk! Ik oefen regelmatig en probeer nieuwe dingen uit. Nu deze week CGH een nieuwe hairstyle had geüpload, vond ik hem zo leuk dat ik hem ook wilde proberen. Ik leer je hoe je stap voor stap kan vlechten met niet 3, maar 4 stroken!


Oh, even een kleine disclaimer van te voren: omdat de kapperskop syntetisch haar heeft, zie je op de foto's dat er heel veel kleine haartjes uitsteken. Dat komt dus omdat het nephaar is. ;)

Begin met je haar uit te borstelen zodat er geen klitten meer in je haar zitten, dat is echt veel makkelijker werken! Om het haar wat vochtig te maken zodat ik niet nog meer last heb van fly-aways, gebruik ik een Hegron anti-klit spray van de action, die ruikt echt heerlijk naar perzik! Je kan ook gewoon water gebruiken als je niet echt last hebt van hele erge klitten, of douche van te voren even. 

Begin met het pakken van een pluk aan de zijkant van je hoofd. Het hoeft niet veel te zijn, maar wees ook niet zuinig. Je moet de plukken straks namelijk in 4 stroken verdelen. 


Verdeel je haar nu in 4 delen. 



Ik heb bij de stroken nummers gezet, zodat ik het makkelijker kan uitleggen. Je pakt strook 1, die je onder strook 2 brengt, en dan weer over strook 3. Aan de andere kant pak je strook 4, brengt die OVER (tegenovergesteld dus) strook 3 heen, en dan vervolgens onder strook 2. Dit herhaal je totdat je bij het einde bent.

Het is even lastig in het begin, omdat je goed moet onthouden welke strook onder gaat en welke niet, maar dat komt gewoon vanzelf. Het kan ook andersom, strook 1 over strook 2, en onder strook 3. En aan de andere kant dan weer het tegenovergestelde, 4 onder 3 etc. 



Dit is het eindresultaat! Zet het einde vast met een schuifje, spray er wat haarlak in en voilà! Je kan het zo laten, maar deze onderstaande manier om je vlecht een leuke twist te geven vind ik net iets leuker!

Als je aan het eind bent gekomen bij je vlecht pak je de allerlinkse pluk haar (het moet echt de buitenste linkse zijn). Het enige wat je doet is heel simpel, gewoon de vlecht naar boven duwen! (zie foto 7 hieronder) . Er ontstaat dan een soort slangenpatroon. Met de andere plukken doe je niets.





Foto 7
Zet de vlecht vast met een schuifje en spray er wat haarlak in zodat het goed blijft zitten. En klaar is klees, jou 4 strands braid is klaar! Vond jij deze how-to handig en ga je hem ook uitproberen? Stuur je foto op naar lovelyphotography@live.nl, ik ben heel erg benieuwd wat jullie creaties zijn. 

Love, 
Sharon. 

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!