logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

05-11-2013

TAG: WINTER

Ik ben absoluut geen wintermens, geef mij maar zomer! Die kou altijd.. Maar daar staat wel tegenover dat deze maanden altijd het gezelligst zijn! Als het eenmaal echt winter is hoor je me pas klagen (hallo gladde wegen en het omvallen met je fiets), nu kan ik alleen dromen van kerstbomen en kerstshows, schaatsen, oliebollen en vuurwerk. En eindelijk mijn allereerste fotografiefoto's schieten van een prachtig winter wonderland bos, met mijn spiegelreflex! Dat is iets wat ik deze winter zonder twijfel wil doen. Hierbij de winter tag, vragen helemaal in stijl voor de maanden die aan gaan breken! 



♥ Top 2 Winter Beauty Essentials

Het eerste wat er in mij opkomt als ik aan de winter denk is een lekkere voedende lippenbalsem en een goede moisturizer. De crème van Zwitsal is denk ik erg geschikt voor de koudere maanden! Zeg nee tegen velletjes en say yes to gevoede huidjes!

 Top 2 Winter Fashion Essentials

Een dikke cirkelsjaal (infinity scarfs doen het altijd goed!) en oversized sweaters/cardigans. Oh, én warme mutsen! Het zijn er dan wel 3, maar wel hele leuke items die je heerlijk warm houden als het buiten verschrikkelijk hard vriest en je in de ochtend naar school moet fietsen.

♥ What shoes do you tend to wear the most in the winter?

Snowboots. Nee, ik maak grapjes. For sure laarsjes! Met een lekker warm bontkraagje erin of iets wat warm is vanbinnen, alsof je op je pantoffels loopt. Best feeling ever. Thuis draag ik, in de koude maanden, eigenlijk altijd pantoffels. 

 Favorite Winter Accessory

Een muts of een sjaal! Ik vind beanies de laatste tijd erg leuk, vooral als er nog een grappig tekstje op de rand gedrukt staat. Sjaals draag ik niet alleen in de winter maar eigenlijk verspreid door het jaar heen. In de winter en herfst draag ik wat vaker warmere sjaals omdat het natuurlijk kouder wordt buiten en ook op de fiets. Het maakt je outfit zo veel leuker!

 Favorite Winter Nail Polish

Bordeauxrood (met glitters!) vind ik echt supermooi in de winter. Sowieso vind ik bordeauxrood een mooie kleur over het algemeen. Verder vind ik donkerblauw, paars en taupe ook hele leuke kleurtjes, je merkt wel dat de kleuren steeds wat donkerder worden als je verder het jaar ingaat. 

 Hot Cocoa or Apple Cider?

Hot Cocoa! En dan die van Starbucks met een lekkere dosis slagroom met karamel. Genieten!

 Favorite Winter Candle?

Ik mag geen kaarsen aansteken op mijn kamer en eigenlijk steken wij thuis ook nooit kaarsen aan. Mijn favoriet die ik stiekem niet thuis heb maar wel ontzettend lekker ruikt? Een geurkaars van de Action die gewoon precies naar een Lush winkel ruikt. Omdat ik de kaarsen niet aansteek heb ik 'm ook niet gekocht, maar misschien dat ik toch nog een keer langs ga om de kaars alsnog te halen om alleen al de geur te kunnen ruiken. Jammie!

 Snowboarding or Skiing?

Ik heb beiden nog nooit een keer gedaan dus ik kan hieruit ook niet kiezen! Skiën is volgens velen altijd wel heel grappig en snowboarden lijkt me heel tof, maar wel heel lastig.

 Have you ever gone Ice Skating? Are you any good or do you FAIL miserably? 

Als er ijs ligt, ga ik eigenlijk altijd schaatsen! Er ligt de laatste paar jaren wel altijd ijs omdat het zo hard vriest - hehe, logisch als er dan ijs ligt, beetje stom. Ik zeg niet dat ik goed ben maar ik heb vroeger veel geskeelerd, dus ik denk dat dat veel geholpen heeft! Als ik voor het eerst weer op het ijs stap val ik geheid ook om de 5 minuten omver, maar als je er eenmaal inzit gaat het best prima! Je moet me alleen geen pirouettes laten draaien op het ijs, anders val ik en breekt het ijs bijna. Dat is vorig jaar bijna gebeurd, haha!

 Does it snow where you live?

Jep! Iedereen die in Nederland woont weet wel ongeveer hoe dat zit hier met al die sneeuw hier. Af en toe een drama, vooral met fietsen en de weg nog niet gestrooid is. Ver-ve-lend.

 Have you ever made a snowman?

Toppunt van de hele winter, sneeuwballen gevechten houden en sneeuwmannen maken van sneeuw. Ik doe het altijd met mijn broertje, maar ik kan me herinneren dat we het vorig jaar niet gedaan hebben omdat het sneeuw niet goed genoeg aan elkaar plakte. 

 What holiday do you celebrate?

Eerste en tweede kerstdag, oud- en nieuwjaar. En Sinterklaas natuurlijk, al weet ik niet of dit bij deze vraag hoort haha! De avond voor kerst en Sinterklaas vieren wij nooit. Met kerst trekken we altijd lootjes en kopen dan cadeautjes voor elkaar die we onder de kerstboom leggen, supergezellig altijd!

 Favorite Christmas/Holiday song?

"All I Want Is You" en "Misteltoe" van Justin Bieber, niet te missen in mijn lijstje! Voor de rest gewoon vanouds "Last Christmas" of "All I Want For Christmas Is You" van Mariah Carey. Wie kent ze niet.

 Favorite Christmas/Holiday movie?

Ik heb geen specifieke favoriete film van kerst, maar deze kerst komt "Believe movie" uit in 3D van Justin, waar ik sowieso heen wil gaan! En oja, klinkt heel gek, maar ik vind Mamma Mia The Movie ook leuk om te kijken in de winter, simpelweg om weer even te dromen over een heerlijke zomer! De liedjes maken me ook altijd heel vrolijk, het hele album heb ik onderlaatst maar even tussen mijn Spotify muziek gezet. 

 What is your favorite winter treat? (candy cane, gingerbread, etc…)

Chocoladekransjes die je soms ook in de boom kan hangen zijn zooo lekker, of de chocolaatjes die onder de vakjes van zo'n aftel-/maandkalender verstopt zitten, meestal haal ik dan alle vakjes in 1 keer open en eet ik alle chocolaatjes tegelijk op. Weg pret.

If you were to ask Santa for one thing and you were guaranteed to get it, what would it be? (even if you don’t celebrate Christmas)

Een nieuwe lens voor mijn camera, makeup van MAC, een gezond en gelukkig leven (heel cliché, I know) voor mij en mijn familie, op vakantie gaan naar een lekker warm land.. Hier zou ik heel erg blij van worden!

♥ Do you have anything fun planned for this winter?

Wij gaan met goede vrienden van ons, of te wel mijn vriendin Emily en haar ouders met z'n allen gezellig een midweekje weg, daar heb ik onwijs veel zin in! Voor de rest hebben we volgens mij nog geen plannen deze winter. Ik wilde zeggen dat dat nog wel even duurt, maar nog een paar weken en dan is het toch officieel, en dat is zo voorbij. Ik zie wel wat er komt, ik wil in ieder geval heel veel afspreken met vriendinnen om mooie foto's te maken van ze in de sneeuw!
Wat vinden jullie het leukst aan de winter? 

11 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Super leuk om te lezen! Zelf ben ik ook niet echt een winterpersoon want zoals je al zegt ; fietsen door de sneeuw en al die gladheid - liever niet - En bordeaux rood is ook mijn favo kleur nagelak! jammer genoeg mag ik hem alleen niet meer dragen i.v.m. mijn werk :( Maar erg leuke tag! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke tag en heel leuk om te lezen! Ik ben juist wel een winterpersoon haha, maar dat komt denk ik doordat ik vooral het afgelopen jaar niet echt problemen heb ondervonden met reizen enzo haha, kan me voorstellen dat je dan liever zomer hebt! Oh men, ik ga een lekkere warme chocomel maken! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh leuk dat je een midweekje weg gaat, ik ga zelf een week met een gezellige kenissenkring. Ik haat de gladde wegen etc. ook, maar het zijn inderdaad wel hele gezellige en warme maanden. Wij vieren zelf alleen kerst, aan sinterklaas deden we alleen toen we klein waren. Ik vind het allerleukste aan de winter het binnen zitten met warme chocolade melk, een goede film op en dan gezellig met allemaal kaarsjes en een hoop lekkere hapjes. Jammer dat je geen kaarsjes op je kamer mag aansteken. Mijn moeder was er eerste instantie ook niet echt blij mee, maar ik heb zo lang doorgezeurd dat het uiteindelijk mocht. Ik vind het namelijk zo gezellig staan. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben trouwens benieuwd naar je winterse foto's, kan niet wachten hihi.

      Verwijderen
  4. Leuke tag!
    Die foto's erbij zijn zo gezellig,
    ik zou bijna zin hebben in winter terwijl ik het stiekem geen leuk seizoen vind haha :)

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke tag! Winter kan super koud zijn, maar ik vind het wel een leuk en gezellig seizoen. Ben benieuwd naar je foto's als je een midweekje weggaat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tag is dit! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de foto's die je maakt als er wel sneeuw komt. Ik wordt altijd helemaal blij van de winter, zolang ik binnen mag blijven haha (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. great post, i love this pictures
    lg

    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tag ik ga hm misschien ook wel overnemen! Kisses

    BeantwoordenVerwijderen