logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

12-11-2013

Hoe overleef ik... de winter?

Ik kreeg onderlaatst een superlief en leuk mailtje van Hoe Overleef Ik - of het me leuk leek om het Winter doe-boek te ontvangen die vanaf 5 november in de winkels lagen. Dit tijdschrift staat vol met verhalen, puzzels, quizzen,  DIY's, recepten en tips om de winter door te komen. Verveling? Vanaf nu niet meer, want hier staan genoeg 'survival tips' in om je niet te kunnen vervelen als je verplicht binnen moet zitten. Bij mij zijn tips om de winter door te komen heel erg welkom, want ik vind het maar niks - die kou altijd. Brr!


Ik heb vroeger, toen ik op de basisschool zat, voor mijn verjaardag ooit een abonnement van mijn broertje gekregen op de Hoe Overleef Ik...-tijdschriften. Ik las ook alle boeken van de serie, had de film ervan, ik vond het superleuk om te lezen. Maar naarmate ik ouder werd, merkte ik dat ik tijdschriften zoals Hitkrant en Cosmogirl leuker begon te vinden omdat de schrijfstijl toch meer gericht is voor bruggers en meiden op de basisschool, naar mijn idee. Het gaat namelijk vooral over alle eerste dingen, zoals voor het eerst naar de middelbare school gaan. Dat is heel spannend en toen ik nog HOI had, las ik deze dingen altijd, zodat ik een idee had wat ik kon verwachten. (Alleen dat van 10 rollen kaftpapier voor je boeken kopen klopt niet helemaal, want dat viel gelukkig nog wel mee ☺). Ik heb mijn abonnement opgezegd maar heb de boeken nog steeds. De vormgeving van de tijdschriften zijn altijd wel ontzettend vrolijk en laten mij er lekker doorheen bladeren, dat heb ik altijd wel gehad. Druk, vrolijk, maar o zo leuk om te kijken!

Zoals ik al vertelde, Hoe Overleef Ik tijdschriften bevat van alles wat. Van fashion, lifestyle en tips, interviews, eigenlijk alles. Het winter doe-boek is een speciale editie waarin alle dingen zijn verzameld die jou de winter door helpen. Ik bladerde het boek door en merkte al snel dat er verschillende quizzen te vinden zijn, je kunt erin tekenen (zie de rechterfoto, ik gaf het rendier een enorm gewei plús strikje en tekende een warme chocolademelk op tafel) wat het tijdschrift een beetje van jezelf maakt. 

Naast tips en leuke DIY's hoe je bijvoorbeeld een kerstboom kan maken van houten plankjes, kun je er ook een dagboekje in bijhouden - die staat helemaal aan het eind van het boek waar je in de winter een paar dagen kan bijhouden, om te zien wat je hebt gedaan, of kant-en-klare lijstjes invullen. Zo zie je links een winter lijstje, bij wintergerecht liep ik vast. 'Iets met kaneel' had ik er neer gezet, maar ik heb geen idee wat je daar nou weer van kan maken. Hm, heb ik wel een favoriet wintergerecht? Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. De rechter foto is mijn gepimpte muts/beanie, zo kan iedereen zien dat ik een blogger ben. Want!

Samen met het doe-boek kreeg ik nog een paar andere goodies meegestuurd, waar onder andere een leuk, druk bedrukt lijnschriftje bij zat, een klein notitieboekje, een ansichtkaartje, een superlekker schrijvende pen en een lief briefje van Ilse, de redactrice van het Hoe Overleef Ik...-tijdschrift. Ik heb met haar al eerder contact gehad over het tijdschrift waar ik in kom (21 november) en die is op dit moment naar de drukker! Ik kreeg er al vragen over of ik hier wat over ging vertellen op mijn blog, maar dat ga ik zeker doen! Het eindresultaat krijg je dus zeker nog te zien en ik deel mijn ervaringen met jullie. Ik ben eigenlijk wel benieuwd voor welke leeftijd jullie denken dat het tijdschrift bedoeld is en hebben jullie ooit Hoe Overleef Ik gelezen?

10 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. wat leuk! Dat notitieboekje is heel cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig . Ik weet ook nog wel dat ik hoe overleef ik.. Boeken las

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel leuk dat je dit mocht reviewen, bit jealous haha! Ik vind HOI eigenlijk voor alle leeftijden kunnen, ik vind ze vooral leuk door hun vormgeving maar dat komt omdat ik er zelf ook kritischer naar kijk (grafisch vormgever in spe) haha. Ik wil nog steeds erg graag het HOI inspiratie tijdschrift hebben. Morgen mijn moeder maar eens lief aankijken, haha! Echt superleuke review en mooie foto's heb je gemaakt! Je hebt echt een heel mooi handschrift hihi :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je zo'n tof pakketje kreeg! Ik heb ook alle boeken gelezen en heel af en toe koop ik het tijdschrift nog, ik ga hem deze maand ook kopen, jij staat er toch ook in? Haha, btw een hele leuke review met hele mooie foto's Sharon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! 21 november sta ik in de nieuwste, wat supertof dat je 'm ook gaat kopen! Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden, ik zelf eigenlijk ook wel hahahaha

      Verwijderen
  5. Super leuk dat je dat hebt gekregen! Ik ben heel benieuwd naar het tijdschrift waar je in staat, echt leuk! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whieeee, ik ook! Heb 'm zelf ook nog niet gezien, ben zo benieuwd!

      Verwijderen
  6. ik heb de boekjes gelezen! ik vond ze altijd echt leuk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aahw heel schattig, Hoe-overleef-ik boeken waren altijd mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen