logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

12-06-2013

Skin Repair Oil (Action)

Tijdens een tussenuurtje liep ik samen met Louise de Action in en toen we bij het schrap stonden met alle goedkope makeupjes, tipte Louise me deze olie. Louise had het thuis ook en aangezien wij allebei droge en hele schilferige huidjes hebben vond ik het voor dat geld het proberen waard. Ik ben voor 2 weken de olie gaan testen en wilde er uiteindelijk een review aan vastknopen zodat ik een eerlijk oordeel kon geven over het product. Zou deze goedkope olie mijn vochtarme huidje kunnen verslaan?


Louise's huidje is te vergelijken met die van mij, beiden droog en schilferig. Vooral in de winter is het verschrikkelijk. Volgens Louise zijn er nog meer van zulke soortgelijke oliën te koop, maar dan stukken duurder. Ik had deze olie nog nooit gespot in de Action, dus toen ik hem ik hem zag rekenden ik en Louise allebei €1,99 af. Ik besloot deze 2 weken te testen, want na een dag gebruiken kun je niet meteen verschil zien. 

Het doosje waar het product in zit is wat slecht, het doosje ging in mijn tas al kapot en is niet erg stevig. Wel is het fijn dat er überhaupt een doosje omheen zit. De olie is een huidverzorgingsproduct dat helpt het uiterlijk van littekens, (zwangersschap)striemen en onregelmatige huidtinten te verbeteren. Het product helpt ook bij de droge en schilferige huid, waarvoor ik het product eigenlijk voor kocht. De 'reparatie-olie' bevat vitamine A, B, C, E, F en K (wow, bestonden er zo veel!?), bevat geen parabenen, is geschikt voor het hele lichaam en alle huidtypes. 

Helemaal bovenaan het lijstje staat Paraffinium Liquidum, een ander woord voor minerale olie. Er zit dus het meeste van in, en dit product heeft een aardig slechte naam, maar producten voor de droge huid bevatten eigenlijk allemaal dit ingrediënt. Het zorgt ervoor dat het vocht in de huid blijft en het zo beschermt tegen uitdroging. En doordat minerale oliën de huid afsluiten beschermt het ook tegen invloeden en stoffen van buitenaf, dus het is voor mijn vochtarme huid juist een goed middeltje. Er zijn mensen die minerale olie vermijden omdat het de huid afsluit en sommige huidtypes daar anders op reageren, dus dat op het doosje staat dat het geschikt is voor alle huidtypen vind ik dan niet zo'n hele goede. Isopropyl palmitate helpt je huid te hydrateren, maar voor mensen met een vette huid is het misschien beter om het te vermijden omdat het stofje je poriën mogelijk kan verstoppen. Glycine soja oil hydrateert de huid en helpt het vocht vast te houden. Voor de rest bevat het heel veel hydraterende oliën van planten en bloemen en Citronellol, een geurtje met een roosachtige geur, wat je beter kan vermijden als je een allergie voor parfum hebt. De ingrediënten zijn dus heel erg gericht op een droge huid, alle stoffen zijn bijna allemaal vochtinbrengend en hydraterend. Yes!

De dop is prima, maar heel goed doseren gaat niet super. 2 kleine druppeltjes zijn namelijk al genoeg voor je hele gezicht, maar er komt veel meer uit dan nodig. De substantie is net zoals een olie, heel vettig. Deze trekt wel iets sneller in maar voelt nog steeds heel plakkerig en vettig aan op je huid, dus zou ik deze alleen aanraden om 's avonds te gebruiken. Ik vind zo'n substantie niet zo heel erg fijn, maar dat is persoonlijk. De een vind een olie substantie juist erg fijn in gebruik. De olie smeert wel fijn uit, maar dat vettige houdt me toch tegen.. De geur is daar in tegen echt heerlijk! Een beetje een massage geurtje, heel ontspannen. Een rozengeurtje gemixt met een vleugje camille, zo lekker!

 

Op de 2e foto is de olie uitgesmeerd, maar laat nog steeds een heel vettig laagje achter. Zoals ik al zei trekt deze olie net iets sneller in dan andere producten met een olieachtige substantie doordat deze net iets dunner en dus ook vloeibaarder is. Elke avond smeerde ik deze olie op mijn gezicht en toen ik wakker werd, voelde mijn gezicht poezelzacht. Dat bleef ook de hele dag zo, maar met mijn droge plekjes zag ik geen verschil. Ook niet na 2 weken. Het voelt wel heel gehydrateerd en verzorgt de volgende dag en mijn gezicht voelt een stuk minder trekkerig en droog, maar het verhelpt geen schilfertjes. Wel gek, want dat zou je wel denken met de ingrediënten. Die zien er allemaal goed uit, maar misschien is het percentage van de stoffen in mindere maten waardoor het niet goed werkt. Jammer, want daar had ik zo op gehoopt!

Het is geen wondermiddeltje, maar geeft een heerlijk gevoel voor je huid. De volgende dag is mijn gezicht zo lekker zacht en voelt het de hele dag niet meer trekkerig. Het enige en ook het grootste nadeel is de vettige substantie wat me tegenhoudt om de olie opnieuw te kopen. Je kan het product ook voor andere plekken op je lichaam gebruiken, zo vind ik deze olie ook erg fijn voor mijn benen en armen, maar alweer houdt de substantie me dan weer tegen.
Dat het voor alle huidtypen is geschikt, daar is mijn mening over verdeeld. Voor vette huidjes zitten er een aantal stoffen in die voor nog meer puistjes kunnen zorgen, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. Er zitten ook stoffen in die óók voor vette huidjes goed zijn.

Pluspunten: 

  • Trekt wat sneller doordat substantie wat dunner is
  • Je gezicht voelt de volgende ochtend poezelzacht en gehydrateerd
  • Geur
  • Kan gebruikt worden voor je hele lichaam
  • Bevat geen parabenen, veel vitamines en goede ingrediënten voor droge huidjes
  • Je hebt niet veel nodig
  • Prijs en verkrijgbaarheid, bij de Action te koop voor maar €2

Minpunten:
  • Persoonlijk vind ik zelf de vettige substantie niet fijn in gebruik
  • Is geen wondermiddel tegen een echt schilferige huid of droge plekjes
  • Dop doseert niet goed, er komt meer uit dan dat je nodig hebt

De Skin Repair Oil is te koop bij de Action en kost €1,99.
Wat voor huidtype heb jij? En heb jij deze olie al een keer gespot?

Love, 
Sharon.

8 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Klinkt wel positief maar dat vettig in gebruik schrikt mij toch wel een beetje af. Ik kan namelijk echt niet tegen een vet plakkerig gevoel op mijn huid. Maar wel een fijne review :)!
    p.s heb je mijn winactie al gezien? Je kan een layout winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens aan, best een positieve review! :) Zelf ben ik niet echt dol op minerale olie, want ik blijf dan echt de hele dag doorsmeren. Merkte het toen ik een lippenbalsem daarmee had. :') Terrible. Voordeel is dat het lekker goedkoop is en ook nog eens zuinig in gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welk programma gebruik jij voor je filmpjes? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bij mij doseert de dop wel heel goed! zoveel jij op je hand hebt heb ik nog nooit gehad...
    ik gebruik het nu ca. een half jaar en mijn flesje is nu nog voor driekwart vol. ik gebruik het op littekens van moedervlekjes die ik weg heb laten halen en dit werkt erg goed. ik heb een gemengde huid en gebruik het alleen op de schrale delen. mijn littekens trekken al heel mooi weg en je ziet alleen nog maar iets kleurverschil terwijl de arts zei dat het minstens een jaar zou duren voordat het niet meer op zou vallen maar het valt nu eigenlijk al niet meer op.
    het is gewoon een fijne olie en voor het geld zeker het proberen waard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het daarentegen een topmiddel, kalmeert en herstelt de huid.

    BeantwoordenVerwijderen