logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

08-05-2013

NYC Color Wheel

Drugstore merkjes en blushes zijn niet zo moeilijk te vinden. En als je voor het NYC schap staat kan je het Color Wheel écht niet mislopen met haar gekleurde blokjes, alsof je ze 1 voor 1 zijn neergelegd als een mozaïek en je hem zelf even moet voegen voor je wangetjes. Vandaag test ik uitgebreid deze blush, of zoals NYC het noemt, de Mosaic Face Powder. Lees mee!

* Misschien hebben jullie het al wel opgemerkt, maar heb het logo (1 foto), de lettertype van de titels en de tekstpagina veranderd! Ik vind het nu wat netter en tegelijkertijd leuker staan, vinden jullie ook niet? De vorige nagel foto in de header was nog van Esmee. *

NYC (New York Color) is een budgetmerk en zoals iedereen wel weet te koop bij Kruidvat en Trekpleister. Ik moet toegeven dat ik nooit een product heb gehad van NYC, ik heb alleen de Applelicious lipbalm van het merk. Maar toen ik voor het schap stond kon ik het niet weerstaan om de blush mee te nemen, ze zagen er namelijk wel heel aantrekkelijk uit! De Color Wheels zijn verkrijgbaar in vier andere kleuren, 722A Translucent Highlighter Glow (een highlighter), 723A Pink Cheek Glow, 724A All Over Bronze Glow, 725A Rose Glow en bevatten allen 9 gram. Het kleurtje wat ik vandaag laat zien is 725A Rose Glow. Het product is trouwens al een paar keer gebruikt, dat is ook te zien op foto's.

De verpakking is strak en jeugdig. Het logo staat er groot en duidelijk op en dat de bovenkant doorzichtig is vind ik een enorm voordeel, je kunt nu perfect zien welke kleur je hebt! Voor de gene die meerdere kleuren hebben werkt het anders ontzettend irritant als je steeds naar het nummer moet kijken of het doosje moet opendoen. De verpakking doet me wel een beetje denken aan de doosjes die Rimmel heeft bij de Stay Matte poeders en de natural bronzers.


In eerste instantie kon ik maar niet zien waar de ingrediënten op stonden. Maar nadat ik de foto's ging editen zag ik ineens het pijltje en de opening waar je de sticker eraf kon trekken. Wat stom dat ik dat niet zag! De blush is parfumvrij (yes!) en oil absorbing en helpt dus glans te voorkomen. Dat is nog is goed nieuws voor de vettige huidjes onder ons! Op de achterkant staat dat je de blush moet aanbrengen met een kwast en het daarna moet blenden. De blush kan alleen of over je make-up worden gedragen.

Op de ingrediënten ga ik niet zo diep in, behalve dat het poeder talk bevat en verschillende parabenen, maar dit is logisch. Talc staat wel helemaal bovenaan het lijstje en ik merk dat bij heel veel budgetproducten het product heel poederig wordt, dus ik ben benieuwd of deze dat ook is. Er zit vooral veel kleurstof in wat voor de kleur van de verschillende blokjes zorgt (of course!). Silica versterkt de werking van kleurstoffen en maakt ze wat losser, zodat ze gebruikt kunnen worden op je gezicht. Kaolin helpt vocht te absorberen.

725A Rose Glow lijkt echt op een gelegde mozaïek met verschillende kleurtjes en een aantal shimmers erdoorheen. Prachtig! Wanneer je er met je kwast doorheen gaat vervaagt het mooie patroontje en wordt het een mengelmoes van alle kleuren. Heel jammer, maar het gaat uiteindelijk om de kleur!

Ik heb de kleuren los van elkaar geswatched, omdat ik ontzettend benieuwd was hoe de kleuren er niet gemend uitzagen. Dat vind ik nogal tegenvallen, de kleuren zijn niet heel erg zichtbaar, behalve de lichte kleur en de donkere kleuren, al lijken de donkere kleuren heel weinig verschil te hebben. Op zich vind ik het een voordeel dat de kleuren niet zo erg gepigmenteerd zijn, anders lijk je echt net een circusclown wanneer je de blush aanbrengt, omdat dan 1 dipje met je kwast al teveel kan zijn. Mij lijkt de roze kleur wel heel mooi om bijvoorbeeld in een ooglook te gebruiken, evenals de lichte kleur voor highlight! De kleuren zijn trouwens wel allemaal heel vaak aangezet, dus dit zijn meerdere vegen. De kleur helemaal rechts is alle kleuren samen.

Hier zie je de kleur in combinatie met alle kleuren wat beter. De kleur is peachy, maar met een roze ondertoon, wat een beetje neigt naar koraal. Hij is in ieder geval wel erg mooi met bijna ontzichtbare shimmers ertussendoor. De blush is inderdaad wat korrelig, maar er valt wel mee te werken. Wel een beetje uitkijken met je kwast in het doosje, want het vliegt alle kanten op.

Op je wangen moet je echt uitkijken met aanbrengen. Ook al is de pigmentatie niet heel heftig, de blush is al heel snel te veel van het goede. Heel lichtjes aanbrengen en daarna wat uitblenden geeft het mooiste en natuurlijkste effect, maar dit wordt ook aangeraden. Dat heb ik op de bovenstaande foto ook gedaan. De shimmers zie je maar heel subtiel wat voor mij de blush ook wat mooier maakt, want een all over glitter face willen we niet. Omdat de glitters niet heel aanwezig zijn kan je nog een highlighter aanbrengen, het is maar net wat je wil! Ik snap alleen niet zo goed waarom dat NYC dit product een 'Face Powder' noemt, want zo'n kleurtje ga ik echt niet over mijn hele gezicht gebruiken. Misschien dat het bij de donkere bronze kleuren wel kan om je gezicht een tintje te geven. I don't know!

Ik vind het patroontje mooi, de verpakking en het prijsje helemaal geweldig. De kleur is misschien wel snel te veel op je wangen, maar dealen kan ik er zeker mee. Met wat foundation of met je poeder even uitblenden voor het mooiste resultaat, en there you go! De blush is ook wat poederig maar merk je eigenlijk alleen wanneer je je kwast erin doopt. Dat de blush parfumvrij is vind ik heerlijk, ik hou er niet van om 's ochtends hele sterke geparfumeerde producten te gebruiken en is dus nu ook niet af te kraken dat het product vies ruikt.

Of het product echt glans vermindert weet ik niet. Ik heb geen vette huid dus kan er ook niet over oordelen, alleen bevat de blush Kaolin wat vocht in zich opneemt, maar hoeveel procent er van het bestanddeel inzit is niet duidelijk. Hij staat wel vrij hoog op de lijst, maar nergens staat de hoeveelheid. Dit zou je zelf dus uit moeten proberen als je een wat vettere huid hebt, maar voor deze blush is het niet echt nodig, omdat deze kleur niet geschikt is voor je hele gezicht.

Pluspunten: 

  • Kleur is goed uit te blenden om een natuurlijker effect te krijgen
  • Verpakking ziet er goed uit en patroontje is erg leuk
  • Vermindert glans en is parfumvrij
  • Shimmers in de blush zijn heel licht aanwezig

Minpunten: 
  • Kleur is bij teveel blush al meteen heel heftig op je wangen
  • Is wat poederig, maar ik vind het niet heel erg
  • NYC zegt dat het een 'Face Powder' is, maar deze kleur lijkt me nou niet echt geschikt voor op je gehele gezicht.

NYC Color Wheel Mosaic Face Powders zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister en kosten €4,99.
Welke producten hebben jullie in je stash van NYC?

Love, 
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik heb helemaal niets van NYC. Misschien binnenkort toch maar kijken. (:

    BeantwoordenVerwijderen