logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

13-04-2013

2B Silk & Mat Foundation

"Aaaaah, wat een schatje!", dacht ik toen ik deze zag. En mijn aandacht trok ook meteen naar het flacon waar 0% parabenen, olie en parfum opstond. En de flacon ziet er ook zo goed uit.. Een hele tijd terug zag ik deze in de winkel liggen en nam hem mee, voornamelijk omdat de buitenkant er zo goed uitzag. Maar ben ik te spreken over het goedje van binnen? 


2B is een merk waar ik eerder nog nooit eerder wat van had gehoord. Dat kan ook wel kloppen, want het is niet in Nederland te koop. Daar kwam ik pas achter nadat ik de foundation ging opzoeken op internet. Een lange tijd terug was ik in een Belgische Kruidvat waar ik de foundation afrekende. Pas nadat ik mijn blog had aangemaakt wilde ik deze pas gaan testen, vandaar!

Wat me opviel was dat het merk aardig wat make-up heeft. Het heeft Catrice prijzen, maar sommige producten zijn dan net ietsjes duurder. Er waren 6 verschillende tinten van deze foundation; 01 Ivory, 02 Peach, 03 Natural, 04 Warm Sand, 05 Almond en 06 Hazelnut. Ik heb de lichtste kleur genomen (01 Ivory). De kleur zal dan niet echt geschikt zijn voor meiden met een hele lichte huidskleur aangezien de kleur 01 helemaal niet zo ligt is. Of de donkerste kleur geschikt is voor donkere huidjes weet ik niet.

Is het gek als ik zeg dat de flacon me doet denken aan Benefit's Hello Flawless Foundation? Oke, hij is dan niet helemaal hetzelfde, maar de glas-achtige flacon en aan de onderkant zijn ze gelijk aan elkaar. Ze hebben allebei ook een wit pompje! Alleen is deze flacon dan wel ontzettend klein.

De foundation bevat geen parabenen, olieën of parfum. Dat vind ik persoonlijk wel leuk om te testen, voelt dat dan anders? Ik vind het heel prettig dat de foundation een pompje heeft en deze werkt ook heel goed! Het hele dopje zit niet onder en je kan heel prettig doseren. De inhoud van de foundation is 15 ml, dat vind ik wel een tegenvaller. Ik betaalde volgens mij €7,50 voor de foundation.

Op eerste opzicht vind ik de substantie er goed uitzien! Hij is wat waterig maar dat vind ik bij deze juist prettig. Niet té, maar ook niet te dik.




De foundation smeert goed uit! Uitgesmeerd uit mijn hand dekt de foundation niet zo heel goed. Op mijn gezicht geeft 'ie gewoon een hele lichte dekking, van een afstand oogt je huid wat egaler. Maar van dichtbij zie je weinig verschil. Wel voelt je huid ineens heel glad aan. Heel gek, maar het voelt wel heel prettig! De foundation voelt licht aan op je huid en irriteert niet.

Met of zonder parabenen, ik zie weinig verschil. Alleen is het dus wat beter voor je huid en ik heb het idee dat de foundation daardoor ook lichter aanvoelt op je huid. Maar dat hoeft niet persé door de parabenen te komen, dat kan ook door de structuur van de foundation zelf natuurlijk. De foundation blijft wel goed zitten in combinatie met poeder/primer etc.

Ik raad de foundation voor mensen aan die een lichte dekking willen, parabenen, olie of parfum liever vermijden en het fijn vinden als een foundation licht aanvoelt op je huid. Maar ik raad je aan om voor een andere te gaan aangezien ik deze dan nog wat prijzig vind voor het geen wat de foundation doet. Catrice of Essence hebben dan vast een goede foundation voor jou die nog goedkoper zijn. (Alleen bevatten die waarschijnlijk wel parabenen, olie en parfum!)

Pluspunten: 

  • Bevat geen parabenen, olieën of parfum
  • Voelt licht aan op je huid
  • Flacon ziet er mooi uit
  • Pompje is hygiënisch
  • Laat je huid heel glad aanvoelen
Minpunten: 
  • Verkrijgbaarheid, niet in NL te koop
  • Lichtste kleur is niet heel licht
  • Prijs, ik vind de foundation nogal prijzig voor 15 ml
  • Dekking 
2B Silk & Mat Foundation kost €7,95 en is te koop bij verschillende drogisterijen in België en Frankrijk. (Kijk op de site van 2B voor meer informatie en verkooppunten).

Hebben jullie ooit iets gehoord over het merk 2B? 

Love, 
Sharon

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Je kunt het wel in Nederland kopen bij Drogisten ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb hem gekocht op centerparks in flevoland De Eemhof daar was ie 7,95

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb hem gekocht op centerparks in flevoland De Eemhof daar was ie 7,95

    BeantwoordenVerwijderen