logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

05-03-2013

Tips tegen een droge huid

Heel veel mensen hebben het, een ontzettend droge huid of droge plekjes. Scrubben, allerlei soorten crèmes, geen foundation dragen, maar het gaat maar niet weg. Ik kan er ook over meepraten. Er werd aan me gevraagd of hier iets over wilde schrijven, omdat ze niet wisten hoe ze er af konden komen. Ik geef jullie tips die mij ontzettend helpen geholpen, en waarmee ik jullie ook kan helpen.


Oorzaken: 
- Zoals ik al eerde vertelde in de review is de winter ook gewoon een seizoen waar het vrij normaal is als je een droge huid hebt. De temperatuursverandering is groot, door de verwarming en door de lucht van buitenaf.
- Je kan ook gewoon van jezelf een vochtarme en/of droge huid hebben. Sommige mensen hebben een vette huid, een ander een hele droge. Daar kan je eigenlijk weinig tegen doen.
- Verkeerde reiningsproducten gebruiken kan ook een oorzaak zijn. Als je een tonic gebruikt met alcohol (alcohol droogt je huid uit) kan je huid daar niet beter van worden. 
- Het kan ook liggen aan een allergie voor een bepaald product. Een voorbeeld is parabenen, dat is een stofje wat bijna in elk cosmetica/verzorgingsproduct etc. zit. Parabenen zorgen ervoor dat een product niet overstuur gaat en niet bederft. Sommige mensen zijn daar allergisch voor en een symptoom daarvan is dat je huid kan afschilferen en erg rood kan worden.
- Ouderdom! Ja het is echt waar, het is een vaak voorkomende kwaal bij oudere mensen. Het is bekend dat de oudere huid het vermogen verliest om water vast te houden. Dat hoeft niet alleen op het gezicht te zijn, want het komt vaker voor op de onderbenen en de onderarmen. 

Mijn tips: 
- Een goede dagcrème gebruiken is eigenlijk de meest logische tip. Het is heel erg belangrijk dat je je gezicht zo goed mogelijk verzorgt en hydrateerd zodat het niet nog meer uitdroogt. 
- Een wondermiddel; vaseline of nivea crème! Als je vaseline of nivea crème gewoon achter elkaar door op je gezicht smeert of op de droge plekjes, is het zo weer weg. Ook even lekker insmeren als je gaat slapen.
- Gebruik absoluut geen tonic in reinigsproducten. Het is sowieso al slecht voor je huid. Ik gebruik de Etos reiningsmelk, voor de droge en gevoelige huid. Deze vind ik superfijn! Sinds dat ik deze melk gebruik om mijn gezicht te reinigen is mijn gezicht er zo veel beter op geworden! Mijn gezicht is minder droog en is ook veel rustiger geworden. Hij reinigt ook gewoon goed, ik gebruik geen ander reiningsproduct meer. Zeker een aanrader!


 - Ga niet scrubben. Ookal lijkt het zo logisch om het te doen, niet doen! Je huid wordt er alleen maar droger van, en het doet ook pijn.

- Als je denkt dat je misschien een allergie hebt voor een bepaalde stof in cosmetica, kun je het beste naar je huisarts gaan om een allergietest af te leggen. Die kan bepalen voor welke stoffen je allergisch bent, zodat je makkelijker kunt kijken naar welke producten voor jou geschikt zijn.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat deze bovenstaande tips bij jou zullen helpen. Iedereen heeft een andere huid, maar dit zijn tips die mij hebben geholpen. Wees ook niet meteen bang dat je een allergie hebt, probeer gewoon andere reiningsproducten uit of cosmetica. Zo kun je er zelf achter komen hoe jou huid reageert op bepaalde producten. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen! :)

Love, 
Sharon. 

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!