logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

28-03-2013

Pasen makeup look

Het is bijna pasen, woehoee! Eitjes zoeken en onderkliederen met verf (het blijft leuk), heel veel bloemen en zon! Helaas nu geen bloemen en geen zon, tenminste, ik heb ze beiden nog nergens gezien. Maar wie weet, misschien gaat de zon toch nog schijnen dit jaar. Laten we het hopen! Ik besloot een hele natuurlijke look te maken met een winged liner voor pasen. Want ja, je moet er toch goed uitzien tijdens het paasontbijt en het paasdiner. Beniewd hoe ik deze look heb gemaakt? Lees dan verder.


















Alvast een overview van welke producten ik ga gebruiken. Van sommige producten komen ook nog aparte foto's in dit artikel, maar sommige producten heb ik niet apart op de foto gezet. Nu ik dit aan het schrijven ben merk ik dat ik de oogschaduwbasis ben vergeten te fotograferen. Die zal ik hieronder ook nog even beschrijven. 

Ik heb gebruikt: Maybelline One By One mascara, Essence XXXL shine lipgloss 022 Nude Kiss, Essence I Love Stage Eyeshadowbase, Etos Eyekit (palet met 4 kleuren), Essence liquid ink eyeliner, Beauty by Fancy oogschaduw, Rimmel London 013 Sweet Smoulder eyeshadow, L'Oreal Paris ColorAppeal Trio Pro #317, Rimmel London blush #008 Spring Flower. 

Laten we beginnen!
Ik begon met het aanbrengen van mijn oogschaduwbasis. Deze is van Essence en breng ik gewoon aan met mijn vingers op mijn oogleden. Deze zorgt ervoor dat je oogschaduw op z'n plek blijft en niet in de lijntjes gaat zitten. Als je geen oogschaduwbasis hebt kun je ook concealer of foundation gebruiken, dat werkt eigenlijk precies hetzelfde.

Ik pakte mijn Etos Eyekit (Die volgens mij al heel oud is en ook niet meer te koop is bij Etos, want ik heb deze heel lang geleden gekregen) en koos de witte kleur voor op mijn ooglid. Breng deze met stippende bewegingen aan op je ogen, want deze oogschaduw heeft last van fall-out.. De witte kleur zorgt ervoor dat de kleuren die je straks gaat aanbrengen op je ogen mooier uitkomen. Je kan ook een wit oogpotlood gebruiken en die uitwerken op je oog, of een witte oogschaduwbasis. Dan hoef je de eerste stap niet te doen. 

Opeens besefte ik me dat ik geen matte bruine oogschaduwkleur had, en daar baalde ik heel erg van. Ik wilde eens een keer geen glitters, gewoon lekker mat. En toen had ik ineens een geweldig idee. Ik dacht; ik doe eens gek, ik gebruik gewoon mijn blush! Toevallig heeft de blush die ik had van Rimmel 3 kleuren, waaronder een matte bruine. En de naam is ook nog eens heel toepasselijk! :) 

Rimmel London Powder Blush & Highlighter #008 Spring Flower
Ik koos voor de 1e en de 3e kleur. De 1e kleur op mijn gehele bewegende ooglid en de 3e kleur in de creese. Hiervoor gebruikte ik de smokey-eye kwast van Essence, die past precies in je creese! Daarna goed blenden met een fluffy of luchtige kwast zodat het mooi in elkaar overloopt en het effect ook wat natuurlijker wordt. Niet te veel blenden, want de kleur van de blush vervaagt heel snel. De blush is niet zo heel gepigmenteerd voor op je ogen, maar is wel prima op te bouwen in kleur. 

Rimmel London Eyeshadow #013 Sweet Smoulder
In de buitenste ooghoek (outer-v) bracht ik de roze kleur aan van het Rimmel paletje. De oogschaduws uit dit paletje zijn heel zacht en ook goed gepigmenteerd, maar vervaagt ook snel met blenden. Daarna weer meeblenden in de creese. De roze zie je op de foto's niet goed, maar dat komt door de belichting!

Beauty By Fancy Eyeshadow
Onder je onderste wimperrand breng je een pastelpaarse kleur aan. Dit paletje heb ik bij het tijdschrift Fancy gehad vorige zomer. Het paletje is heel fijn, de kleuren zijn goed op te bouwen in kleur en vooral de groene is echt heel mooi! Ik koos voor de paarse kleur omdat ik dat mooier vond staan bij de roze kleur die ik had gebruikt. Tot slot nog een highlighter voor in je binnenste ooghoek en op het wenkbrauw bot. Voor highlight gebruikte ik de eerste en de lichtste highlighter kleur in het #317 L'Oreal Paris Color Appeal Trio Pro palet. 

Maybelline One By One mascara, Essence XXXL Shine Lipgloss #022 Nude Kiss,
Essence Liquid Ink Eyeliner

En tot slot; de finishing touch!  Breng met eyeliner een dun randje aan op je bovenste wimperrand en trek die door zodat je een wing krijgt. Het is mij echt een wonder dat de wing is gelukt, want het lukt me nóóit! Het ene oog lukte in 1 keer, voor de andere kant heb ik 6 wattenstaafjes verspilt en moest ik vervolgens de creese weer bijwerken. Ben je dus echt een superkluns in eyeliner? Breng het dan niet aan, want je verpest echt je hele look doordat je alle oogschaduw weer opniew moet aanbrengen. Een beetje mascara en breng op je lippen een nude-glossje aan. Ik vind de kleur van de Essence XXXL Shine Lipgloss heel erg mooi! Je kan er ook voor kiezen om een knallende kleur lipstick te kiezen omdat de look vrij natuurlijk is, it's up to you!
De belichting is niet perfect, dus de kleuren komen wat lichter over. Maar nevermind, ik wens jullie een heel fijn paasweekend!

Gaan jullie deze look uitproberen? 


Love,
Sharon. 

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!