logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

30-03-2013

Benefit Coralista Blush

Als er iets is waar ik ontzettend blij mee ben is het wel mijn nieuwe aanwinst van Benefit! Aaah, wat heb ik hier lang over gedroomd. Ik wilde al zo lang minstens 1 high-end product en omdat Sephora weg gaat, moest daar wel even heen. En de Sephora actie (50% korting op 2e product) zorgde ervoor dat ik niet met 1, maar met 2 producten thuis kwam. Één daarvan is Coralista, de blush, en de ander vind ik wat overbodig om te laten zien op de site omdat er al zoooo veel dingen over zijn geschreven op andere blogs. Toch benieuwd? Laat dan een reactie achter. Maar nu even genoeg gepraat, ik heb de blush uiteraard getest. Ben je beniewd? Lees dan verder.



















































De verpakking alleen al is mooi! Het panterprintje vind ik echt superleuk, is een keer wat anders! Het doosje is van karton, maar desondanks voelt het wel heel erg stevig aan. Benefit heeft ook gedacht aan een spiegel die is verwerkt aan de binnenkant van het doosje. Een spiegel is niet echt nodig, maar is eigenlijk een extra dingetje. Ik vind het leuk dat ze eraan gedacht hebben! Het is niet een grote spiegel, dus ik zou hem niet gebruiken voor het aanbrengen van blush, maar wel als je even snel je overige make-up wil checken. Het doosje sluit magnetisch. Dat vind ik persoonlijk heel erg prettig! 
























"Take a pleasure trip... to rio. Sweep this coral pink powder onto cheekbones... bikini optional!" Het thema is tropisch en verwijst naar Rio (Rio de Janeiro). De verpakking geeft me inderdaad een heerlijk zomers gevoel! Als ik het doosje zie moet ik al snel denken aan kleurrijke papegaaien, bamboe en palmbomen. Als we kijken naar de ingrediënten valt je als eerste op dat de blush talc (talk) bevat. Dat zorgt er dus voor dat de structuur van de blush zacht wordt en je gezicht plaatselijk laat glimmen waar je het hebt aangebracht, omdat talk je gezicht niet mat maakt. Dus als we vanuit de ingrediënten kijken heb je dus geen highlighter nodig! 

Bij de blush zit er ook een kleine, rechte kwast die precies in het doosje kan liggen en ook een supercompact formaat is om mee te nemen op reis, dan hoef je geen complete blushkwast mee te sjouwen. Deze kan je dus in het doosje zelf opbergen, dus ook meer ruimte in je toillettas. Multifunctioneel! Van de kwast verwachtte ik niet veel, omdat de kwast er nogal simpel uitziet. Maar het tegendeel is waar, hij is juist fijn! De haartjes zijn heel stevig en voelt heel prettig aan op de huid. Hij ligt ook heel prettig in de hand. Deze gebruik ik inderdaad voor het aanbrengen van blush. Ook is 'ie geschikt om bronzer en/of highlighter aan te brengen, doordat de kwast klein en recht is. 

























En als we de schelp openen komt het pareltje tevoorschijn. Beauuuutiful! De kleur was eigenlijk al af te lezen uit de naam; Coralista. De koraalkleurige blush bevat hele subtiele glittertjes, en je hebt inderdaad geen highlighter nodig. De blush ruikt ook naar een hele bekende geur, maar ik kan er maar niet op komen. Het is in ieder geval geen misselijkmakende geur. Het doosje bevat 8 gr, dat is meer dan een normale MAC blush die 6 gr bevat en meer dan een Catrice defining blush van 5g. Op zich maakt mij de inhoud niet zo veel uit, een blush gaat vaak jarenlang mee. 

Op je wangen is de kleur heel mooi. De kleur is niet heftig gepigmenteerd, dus na 1 veeg zie je er niet meteen uit als een circusclown, maar juist heel natuurlijk en daar hou ik van! En wil je de kleur heftiger, dan gooi je er gewoon nog een laag overheen. De blush is heel goed op te bouwen.

Ik snap heel goed dat sommige meiden deze blush niet aanschaffen vanwege de prijs. Benefit is natuurlijk niet het goedkoopste merk. Hij kost namelijk €32,50, maar ik heb absoluut geen spijt dat ik de blush heb gekocht. ☺











Pluspunten: 
  • Vrolijke en leuke verpakking 
  • Het doosje sluit magnetisch
  • Het kwastje is erg stevig en fijn in gebruik
  • Je hebt geen highlighter meer nodig
  • Is goed op te bouwen in kleur

Minpunten: 
  • Prijs
  • Spiegel had iets groter gemogen (maar eigenlijk is de spiegel een leuk extraatje)

Benefit is te koop bij Sephora en Douglas.

Hebben jullie ervaring met Benefit? 

Love, 
Sharon. 

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!