logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

28-02-2013

Review: Hegron hydrating daycream

Deze koude wintermaanden staan vaak bekend als oorzaak voor het uitdrogen van je huid. De meesten hebben er wat meer last van dan een ander, maar een goede hydraterende dagcrème kan al heel veel schelen. Het enige probleem is dat de meeste dagcrèmes vaak erg duur zijn. Dus heb ik voor jullie een goedkope dagcrème getest. Topper of flopper? Lees dan snel meer!




Miljoenen jaren geleden hadden mensen toch ook gewoon een goede huid, zonder al die smeersels? Niets is minder waar! De oude Egyptenaren brachten vaak kruiden- en plantenmengsels om hun gezicht aan om hun gezicht te laten helen. Sindsdien zijn de crèmes niet aan te slepen en zijn ze overal te vinden. Ook bij de Action, waar ik onder andere deze dagcrème vond. Het is van het merk Hegron, bij de action verkopen ze daar o.a. ook haarproducten van (zoals haarserum) Deze variant is er ook in een anti-aging nachtcrème.

Wat de dagcrème belooft: 
Pure & nature hydraterende dagcrème met organic Aloë Vera en Argan olie ondersteunt het natuurlijke evenwicht van de huid, waardoor de huid er stralend uitziet. De UVA/UVB filters helpen de huid te beschermen tegen zonlicht.



Jippie! Er zitten geen parabenen, siliconen en minerale oliën in. Pluspunt! :)


Cetearyl alcohol: Moet je zeker niet verwarren met de normale alcohol die we kennen als uitdroger van je huid! Dit is een mix van 2 vetzuur alcoholen: cetyl alcohol en steryl alcohol. Deze worden gewonnen uit kokos- en palmolie. Deze stof zorgt er ook voor dat je huid zacht gaat aanvoelen. 

Butyl methoxydibenzoylmethane: Is een stofje die gebruikt wordt in oa. zonnebrand, spray, lotion etc. die je beschermen tegen UV stralen. 













De crème is niet te dik, en niet te dun. Totaal niet waterig en zorgt ervoor dat mijn gezicht superzacht aanvoelt. Je hebt maar een klein erwtje nodig voor je hele gezicht, het smeert goed uit. De geur is trouwens ook erg lekker, maar dat is natuurlijk persoonlijk. 


Dit is hoe mijn hand eruit ziet als ik de crème heb uitgesmeerd. Op de eerste foto zie je bij mijn knokkels dat mijn handen best droog zijn. Op de 2e foto, zie je eigenlijk geen lijntjes of droge, ruwe plekjes meer en zo voelt het ook niet meer. Zoals ik al zei, mijn handen voelen juist superzacht! Het duurt een paar minuutjes voordat hij volledig is ingetrokken. Uitwrijven op mijn hand gaat wat moeilijk, ik moet er wat vaker overheen gaan. Maar op mijn gezicht heb ik hem ook getest en viel dat reuze mee. Omdat de crème wit is kan je hem ook prima mengen met foundation.

+ Geen parabenen, minerale oliën en siliconen
+ Beschermt je huid tegen UV straling
+ Maakt je huid superzacht
+ Droogt je huid niet uit
+ Goed te mengen met foundation
+ Fijne structuur, niet te dik en niet te dun

- Eigenlijk geen!

Al en met al ben ik echt verrast! De crème heeft een goede hydraterende werking en doordat mijn gezicht heel soepel aanvoelt na het aanbrengen, zie je er gelijk wakker (als je het in de ochtend gebruikt bijv.) en gezond uit. De crème doet dus echt wat 'ie belooft! Voor de prijs hoef je hem ook niet te laten liggen, hij is namelijk maar €1,49 en is bij de Action te koop. Een topper dus!
Welke dagcrème vind jij het fijnst? 

Love, 
Sharon.

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wat grappig! Ik heb pas de night creme versie gekocht voor 'dry and sensitive skin'. Had geen idee of het een goed merk was of niet. Bij Action verkopen ze ook weleens dingen die bij de gewone drogist vele malen duurder is. Laatst zelfs een haarwax die ik voor veel geld bij mijn kapper kocht!!! Anyway, in de night cream zit Q10 dat rimpels tegen gaat. Ik sta morgen vast op met een superglad huidje haha.. We zullen zien! Bedankt voor je revie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *revie moet natuurlijk review zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb 'm ook! echt fijn is ie :)

    BeantwoordenVerwijderen