logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

09-08-2013

Alcare Aloe Berry Lips & Intense Nourishment Hand Cream

Ik ben gek op lippenbalsems, ik moet altijd iets hebben om te smeren. Nu ik heel vaak net op het nippertje mijn lippen niet verbrand, ben ik dus ook heel blij met de lippenbalsem die alcarealoe.nl naar mij stuurde! Een lippenbalsem mét SPF 15 klinkt al zeker niet verkeerd en een handcrèmepje komt ook altijd goed van pas. Let's get into the review!


Alcare Aloë verkoopt producten waar allemaal aloë extracten inzitten. Aloë Vera staat er om bekend om heel veel verschillende eigenschappen, zoals genezing en een anti-bacteriële werking. Aloë is heel goed voor je huid, er zitten namelijk ontzettend veel aminozuren en mineralen in, die zorgen voor een zachte, gladde en gevoede huid.

Van de webshop kreeg ik een lippenbalsem en 3 samples van hun handcrème, allemaal met Aloë extracten. Ik was echt heel erg benieuwd, want op de site zag het er allemaal heel goed uit! De handcrème's kosten fullsize op de webshop (100 ml) €9,75, dus komen de samples neer op €0,20 per stuk.

De ingrediëntenlijst ziet er op eerste indruk goed uit. De Aloe Ferox Leaf extract moet je niet verwarren met Aloë Vera. De ferox planten bevatten meer aminozuren en 20 keer zoveel bittere sap (aloïne, de naam van het sap in de plant, wat de werkzame stof is) dan de bekende Aloe Vera plant. Wel zitten er in de handcrème een aantal parabenen, maar dat is vrij logisch. In een zakje of tube komen steeds bacteriën bij, dus dat moet hygiënisch blijven. Cetearyl en Cetyl alcohol zijn allebei vetzuren-alcohol, dus niet slecht voor je huid. Het heeft meer een werking voor de crème zelf, dat het dikker en stevig wordt bijvoorbeeld.

De crème ruikt lekker, heel natuurlijk! Hij is daarbij wel dikkig, maar smeert nog steeds goed uit. Helaas duurt het wel onwijs lang voordat de crème is ingetrokken en zit er in het zakje meer dan dat je eigenlijk nodig hebt, maar daar heb je geen last van als je een tube hebt. Doordat de crème zo langzaam intrekt hou je heel lang een vettig laagje over, wat enorm vervelend is als je daarna nog dingen moet gaan doen. Maar daarbij hydrateert de crème enorm goed, je handen voelen gelijk ontzettend zacht aan en verzorgd.


De lippenbalsem 'Berry' heeft SPF 15, dat had ik nou net nodig! Ik had er in Utrecht eentje gekocht van Balmi, maar smaakte zo erg naar kokos, dat de lippenbalsem daardoor helemaal niet zo lekker was. Ik had daarvoor nog geen lippenbalsem met SPF erin, eigenlijk ontzettend slecht, aangezien mijn lippen heel vaak vervellen in de zomer door de zon. De balsem van de webshop vind ik er heel leuk uitzien; het product zou zo in een drogisterij kunnen liggen!

De ingrediëntenlijst is gelukkig niet zo heel lang, maar wat wel een nadeel is, is minerale olie. Ik heb gemerkt dat ik pure minerale olie niet op mijn lippen moet gebruiken (zoals vaseline), omdat mijn lippen daarna gewoon gaan scheuren in plaats van dat ze worden verzorgd. Jammer dus ook dat Paraffinum Liquidum (vloeibare minerale olie) dus ook hoog op het lijstje staat. Verder bevat het wel cacaoboter, wat een natuurlijke vochthersteller is en wat je huid ook zachter maakt. Als je hele droge lippen hebt, is cacaoboter heel geschikt! Net zoals de handcrème bevat het sap van de Aloe Ferox plant. Benzophenone en Ethylhexyl (+ dat gedoetje erachter) zijn de stoffen die je beschermen tegen de zon.



De geur is onwijs lekker, ken je die roze zuigsnoepjes? Daar ruikt deze naar, ik moest er meteen aan denken! Je kunt de balsem aan de onderkant draaien om 'm naar boven te krijgen, maar dat gaat heel stroef. Ook is de lippenbalsem ontzettend zacht, dus smelt deze heel snel als je hem gebruikt, maar de balsem glijdt als boter over je lippen heen. Dat is het gevolg van de siliconen die in de balsem zitten, ook wel dimethicone, wat in de ingrediëntenlijst staat. Dat is op zich een minpunt, omdat deze met warm weer dus ook heel snel smelt in je tas.

De balsem geeft weinig kleur, op mijn hand is de kleur echt heel lichtjes rood/roze, maar op je lippen zie je er niks meer van. Je lippen voelen na het aanbrengen ontzettend zacht en ook weer gevoed, en dat er SPF 15 inzit is ook heel handig tegen de zon. Of dat ook daadwerkelijk ook werkt weet ik niet, maar de stoffen die erin zitten die er voor moeten zorgen staan laag op het lijstje, dus zal je er veel van moeten aanbrengen. Na een tijdje voel je de balsem wel zitten op je lippen en voelt niet heel prettig. Ik heb de balsem er na een tijdje daarom ook afgehaald, omdat je het echt een beetje voelde trekken.

Alcare Aloe Intense Nourishment Hand Creme 100 ml (€9,75) en Alcare Aloe Berry Lips SPF 15 lippenbalsem (€2,95), te koop bij http://alcarealoe.nl.
Kennen jullie de webshop Alcare Aloe al? 

Liefs,
Sharon.

3 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Jammer dat hij na een tijdje niet zo fijn voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berry is ook mijn favo 'smaak'. De beschermende factor werkt echt heb hem gebruikt op vakantie en heb ik verbrand heel snel en dus ook mijn lippen! Nu nergens last van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen